** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Moikka!

Mä ilmottautuisin uutena mukaan!
Olen 28 vuotias nainen pk-seudulta ja mieheni muutaman vuoden vanhempi.

Tätä lasta olemme tehneet 2,5 vuotta ja väliin mahtuu yksi kohdunulkoinen raskaus. Tämä lapsi on siis todella toivottu.
Nyt kuitenkin varhaisultran mukaan olen viikolla 8 ja laskettuaika on siis 13.2.

Samanlaisia ajatuksia kun Bling tuossa kirjoitteli. Jännittää aivan hirveästi, että meneekö kaikki hyvin.

Kivaa, että on tälläinen ryhmä meille ensimmäistä odottaville!
 
Tervetuloa soihtu.!! :) oon ihan samaa mieltä, että on kivaa että on tällainen ryhmä.. Mun vaan täytyy ensin jotenkin sisäistää tämä raskaana oleminen - en tiedä miten kauan siinä kestää..

Mulla todettiin munasarjojen hyperstimulaatio viime keskiviikkona, ja silloin sain tietää, että hcg oli heikosti positiivinen (se oli 49, alkionsiirrosta oli kulunut viikko). Ehkä sen lääkärin asenne, ettei pidä vielä innostua, tarttui sitten muhunkin.. Ja toki viikkoja on vasta niin vähän, että mitä vaan voi sattua. Mutta onneks täällä voi käydä lueskelemassa muidenkin fiiliksiä! :)
 
Hei!
Minäkin ilmottautuisin mukaan tähän pinoon. Viikkoja on jo 17+5, mutta vasta nyt sain aikaiseksi tunnukset. Laskettuaika on 5.12. ja synnytyssairaala LKS.

Odottavan aika on pitkä, 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan, 3 rakenneultraan ja sittenkin ollaan selviydytty vasta puoleen väliin... Tähän asti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin, pahoinvointikin jäi pois reilu kuukausi sitten. Mukava lukea muiden (noin) saman ikäisten kokemuksista! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78 ja Milk@
Heeei! Tervetuloa kaikille uusille!
Lumilinna, mä olin lupautunut uusiksi päivittäjäksi kodehun tilalle. Pääsin juuri takaisin netin maailmaan ja voin tänään päivällä tehdä uuden listan. Tietty jos kodehu tai joku muu haluaa ja ehtii jatkaa sekin käy.

Lisää kuulumisia ja kommenteja myöhemmin, nyt nukkumaan :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Minäkin voisin ilmoittautua tähän ketjuun/ryhmään mukaan! Olen tätä vähän lueskellutkin ohimennen jo vaikka pääasiassa tuolla lokakuisissa olen kirjoitellut :wave: Ikää 28 ja LA 3.10. sairaalana TAYS. Ja meille tulee poika :heart:

Viikkoja on nyt siis takana jo runsaasti ja viimeinen kolmannes alkaa. Tuntuu niin hassulta tämä ensimmäisen odotus ja silti samaan aikaan todella luonnolliselta ja kivalta. Rivien välistä siis luettavissa, että olen ensimmäiset kaksi kolmannesta päässyt huomattavan helpolla. Pidän sormet ristissä tämän viimeisen jakson puolesta...
 
Kylläpä uusia putkahtelee, huippua, tervetuloa kaikille minunkin puolesta! Vaikea tosiaan tätä on vielä käsittää. =)

Mayinka, mitattiinko/mitataanko se hcg sulta uudestaan? Mä oon avokonttorissa/huoneessa 4 muun hlön kanssa (miehiä kaikki), mut ei nuo varmaan hirveesti osaa mitään tajuta ellen ryntää yhtäkkiä yrjölle =). Työ itessään on lähinnä tietsikalla/palavereissa tapahtuvaa, et sillein kohtalaisen vapaasti voi olla.

Twinflower, voin vaan kuvitela että pelottaa kertominen keskenmenon jälkeen, kun ite en uskalla varmaan nytkään kenellekkään kertoo. Pakko oli kyllä kertoo joukkuekavereille, kun saattas ne jo arvatakin jos en treeneihin osallistu. Nuo ei kyllä tunne ketään muita mun kavereista, että ei sillein pelkoa että ne eteenpäin sitä mihinkään kertoisivat. Yritän vaan positiivisesti uskoa että tilastojen julmat ja epäoikeudenmukaiset jumalat olisivat nyt mun puolella. Ja meidän kaikkien. Suurin osa raskauksista menee kuitenkin ihan hyvin.

Kiitos kaikille vinkeistä pahan olon hillitsemiseen. Ihan kohtuullisesti oonkin siinä onnistunu, syömällä vaan pikkisen kerrallaan ja useemmin. Sit oon huomannu et pitää tehdä jotain muuta samalla kun syö, jos miettii sitä syömistä/ruokalajia liikaa niin ei tasan tee mieli enää muruakaan. =) Jospa vielä ensi viikon saisi sinniteltyä töissä, sit alkaa 3 vko loma. Sattuu sopivasti potentiaalinen pahin pahoinvointiaika just lomalle.

Tänä aamuna huomasin että ihanko olis himmeä linea nigra (sellanen pätkä kyllä vaan) jo näkyvissä. wtf. Voiko se tulla jo näin aikasin!?! Millon ootte huomannu tuon viivan? Sehän ei taida kaikille ees tulla?

mutantti ja koppis 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Milk@! Kiva saada sut tänne, oli jo aikakin :)

zapata, olen kyllä nauttinut joka hetkestä kun kolottaa ja tuntuu pahalta :D Jotenkin se konkretisoi sen että on raskaana. Enemmän huolettaa se että nyt parina viime päivänä on ollut muutama oireeton hetki, ei ole tehnyt yhtään pahaa tai vatsaa juilinut puoleen tuntiin. Yritän jankata itselleni että tapahtui siellä mitä vain, en voi muuta kuin pitää itsestäni hyvää huolta ja odottaa varhaisultraa, siellä sitten näkee mitä tuolla kohdussa kasvaa :heart:

Bling, jee! Tervetuloa! :D Tiedän kyllä että huoli painaa kovasti, on itsellekin vähän turhankin tuttua. Onni, huoli ja pelko kulkevat käsi kädessä varmaan läpi raskauden mutta yritetään silti nauttia raskausajasta :)

lumilinna, ihanaa kun siellä oli kaikki hyvin :heart: Nyt saat kasvatella masua paljon turvallisemmalla mielin :) Sieltähän taitaakin tulla potra tyttö tai poika!

soihtu., tervetuloa :) Jännä miten jo heti alkuraskaudesta äidilliset vaistot heräävät ja tulee huoli pienestä, vaikka toinen olisikin vielä mansikan kokoinen. Hienoa että varhaisultrassa oli kaikki hyvin, itse jännään vielä kaksi viikkoa ennen kuin nähdään millainen masuasukki täältä löytyy :)

Ouna78, siellähän ollaan jo ihan hyvillä viikoilla! :) Pian puolivälissä! Miltä tuntuu, onko vatsa kasvanut?

Nii1, tervetuloa ja jaksamisia viimeiseen kolmannekseen - nythän se vatsan kasvattelu alkaa toden teolla! Toivottavasti pääset loppuun asti vähillä oireilla, onneksi sun lasketun ajan tienoilla on jo sen verran vilpoista ettei tarvitse helteistä turvota :)

(.) Jee, 5+4! :heart: Täällä olo on aikalailla samanlainen kuin tähänkin asti, ainoa muutos oireisiin on se että tiistaista lähtien joka päivä etenkin aamusta on ollut satunnainen hetki tai pari ettei oireita ole ollut lainkaan tissikipua lukuun ottamatta. Pahoinvointi ja alavatsaolot on alkaneet olla iltapainotteisempia, eli alavatsakin juilii sitä enemmän mitä enemmän touhuaa. Toivottavasti se ei haittaa töissä sillä mulla on aika fyysinen työ : / Jos haittaa niin sitten otan rennommin, lapsi tulee nyt kaikessa ensin vaikka onkin vasta alle sentin mittainen pienenpieni ihmisen alku :)

Sainpa sitten pissatulehduksen :( Luulin jo että tulehdukset olisivat jääneet historiaan mutta näköjään ei. Nyt on menossa kolmen päivän kuuri ja toivon tosissani että se auttaisi eikä tauti uusisi enää, on se vaan niin pirullinen vaiva. En haluaisi syödä yhtään mitään ylimääräisiä lääkkeitä nyt kun olen viimein raskaana, mutta pakkohan tämä on hoitaa ettei leviä. Onneksi oireita ei oikeastaan enää ole kun 9 tabletista on syöty 3 :)

Kertomisesta, meillä tietää tulevat isovanhemmat, mun pikkusisko ja -veli sekä mun entinen työkaveri. Muille ei kerrota ennen nt-ultraa, jos siinä on kaikki hyvin niin sitten tiedon voi kuuluttaa turuilla ja toreilla :) Ex-kollegallekaan en olisi kertonut, mutta yllätti mut kysymällä asiasta suoraan. En viitsinyt asiasta valehdellakaan joten kerroin totuuden mutta vannotin ettei sano mitään kenellekään, ja on kyllä niin luotettava ihminen ettei varmasti kerrokaan :) Toisaalta on helpottavaa että edes joku tietää, on sitten joku jonka kanssa jakaa asioita hyvässä ja pahassa. Olisi kamalaa piilotella raskautta ihan kaikilta.

Ihanaa torstaita muillekin mammoille ja pianhan onkin jo viikonloppu! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
miss_piggy
Täällä kaikki oireet kadonnu johonki, ja oon taas vakuuttanu itteni siitä että tämä on toinen keskeytynyt km perään... Ei tunnu sitten niin miltään. Kaikista eniten mua häiritsee se, että mahassa ei oo kertaakaan koko raskausaikana ollu mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.
Piti vielä mennä tilaamaan tuo hiton dopplerikin, jolla sitten koittaa kuunnella vaikka mitään ei saa kuuluviin :( Mun rintojen arkuuskin on kadonnut johonkin, ja sitä kyllä kesti vielä eiliseen asti. Huono olo ei oo ollu moneen päivään, mahaa ei oo turvottanu, ei oo väsyttäny eikä mitään muutakaan.

9+0 mutta ei mitään juhlamieltä kyllä nyt liikkeellä.
 
Miss piggy, tsemppiä sinne :hug: Kyllä kaikki on ihan varmasti hyvin, kaikillahan ei niitä oireita ole juuri lainkaan, vaikka ymmärrän todella hyvin huolesi ja pelkosi keskenmenosta.

Sykkeiden löytymisestäkään ei kannata huolestua vielä noilla viikoilla. Kun ekan kerran itse etsin sykkeitä, siinä meni varmasti lähemmäs puoli tuntia ja syke löytyi silloin todella alhaalta, ihan häpyluun kohdilta ja se oli todella vaimea ja katoili koko ajan. Kuuntelua haittasi myös istukan suhina ja omat sykkeet. Samana iltana halusin etsiä sykkeet uudelleen, jotta mieskin ne saisi kuulla, mutta en löytänyt. Neuvola oli onneksi parin päivän päästä ja siellä sykkeet saatiin heti kuuluviin. Nyt olen kuunnellut sykkeitä ehkä kerran viikossa ja sykkeet löytyy välittömästi, kun dopplerin vain asettaa vatsalle.

Neuvolaan asti jos jaksat odottaa, niin siellä on varmasti paremmat laitteet sykkeen etsimiseen. Ja jos oikein huolestuttaa, niin voisithan käydä yksityisellä ylimääräisessä ultrassa, vaikka se toki maksaakin mansikoita. Nt-ultraan taitaa olla vielä jonkin aikaa.

Mutantti, mulle ei ole tullut linea negraa lainkaan, mutta mahaan on kasvanut hentoja vaaleita karvoja (tosi kaunista :D).

Mayinka, tsemppia tulehduksen kanssa! Toivottavasti paranee pian eikä enää iske uudelleen.

Syksy, kiva jos jaksat alkaa listanpäivittäjäksi! :)

Niin ja tervetuloa Bling, soihtu, Ouna ja Nii1!

Twinflower 19+0 *poks*
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! :flower:

miss_piggy ymmärrän niin tuon huolesi, itsekin elin raskauden alun jatkuvassa pelossa ja ahdistuksessa. Kuten Twinflower tuossa kirjoittelikin, niin sydänäänten kuulumattomuudesta ei kannata huolestua vielä noilla viikoilla. Mulla ei neuvolantäti saanut niitä kuuluviin vielä ekassa neuvolassakaan. Peukut pystyssä, että kaikki on siellä kunnossa, onneksi/valitettavasti noista oireista tai niiden puuttumisesta ei voi päätellä mitään.

Twinflower mullakin masu on täynnä sellaista vaaleaa haituvakarvaa, ja sen lisäksi samanmoisesta karvasta on muodostunut pulisongit : / Kiusaan miestä, ja sanon, että kasvattelen niitä pulisongeja vielä vähän ja värjään ne sitten tummiksi :D

Kiiltis 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower ja Milk@
Tervetuloa kaikille uusille! Olette kyllä hyvän ryhmän valinneet. :)

Twinflower mulla on toooodella haalea linea negra mutta tuota vaaleaa haituvakarvaa mahassa sitten senkin edessä. Ja ne on aina pystyssä. :LOL:

Mayinka kurjuus kun sinne iski vti. Itse pelkäsin että on uusinut ja sitä minulla myös kontrolloidaan koko raskauden ajan kun kerran on kerran iskenyt. Ei ole kiva vaiva, onneksi lääkkeet tehoaa hyvin. :)

Tsemppiä kaikille ultria odottavilla, piinaisaa aikaa!

miss_piggylle :hug: Yritä oireettomuudesta huolimatta pysyä positiivisella mielellä, jooko? Tiedän että on raskasta mutta muutakaan et voi tehdä. :(

Syksy2010 sitten kun päivittelet, päivitätkö samalla myös sieltä alkupäästä? Huomasin että kodehu oli jättänyt itsensä vielä odottajaksi vaikka on myös jakaantuneiden listassa. :D Siellä on myös joku jolla oli LA toukokuun puolella, voi varmaan poistaa listasta.

Eipä ihmeitä, laiskoja lomapäiviä viettelen. :) Ihania kirppislöytöjä olen taas tehnyt, ja lähtihän tuolta alestakin pari bodya mukaan. :) Huomenna lähdetään minilomalle joten tulen vasta jälkipoksumaan uudet kymmenluvut ensi viikon puolella.

zapata 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower ja Milk@
miss_piggy, toivon kyllä niin koko sydämestäni, että kaikki olis hyvin!! Tsemppiä ja rauhallista mieltä, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty...

Me ollaan kerrottu molempien lähimmille perheenjäsenille. Ne tiesivät jo hoitojen alkamisestakin, joten pakkohan se oli sitte kertoa... Onneks ne kaikki tajuaa, ettei perheen ulkopuolelle vielä puhella mitään asiasta ennenkuin sitte muutaman kuukauden päästä. Tai ehkä me julkistetaan tää lopuilleki häissämme sit syksyllä.. :)

Mulla ei oo edelleenkään mitään muita oireita kuin noi hyperstimulaation oireet. Maha on niin turvoksissa, että oli pakko hakea eilen uudet housut töitä varten. :D paljon helpompi olla ku ei housunkaulus paina hirveitä uria vyötärölle..

Kiva kyllä lukea teidän pidemmälle edenneiden kokemuksia! Karvankasvu kyllä kuulostaa aika hurjalta.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla, etten ole yksin haituvakarvojeni kanssa :D ja zapata, mullakin ne on aina pystyssä :D Repesin ihan täysin Kiiltis tolle sun pulisonkien värjäysjutulle :LOL: täytyykin heti kotona tutkailla, onko mullekin kasvamassa...
 
Onpa tullut paljon tekstiä ja uusia nimiä, mahtavaa!

Kodehulle paljon paljon onnea ja tervetuloa tytölle! :heart: :flower:

Zapata, mullakin alkaa yöt vähän vaihdellen olla vaikeita. Joskus jalat puutuu, kun pitää olla koko ajan kyljellä. Joskus taas ei mitään.
Tajusin, että on parasta olla makaamatta ollenkaan selällä, edes jonkin aikaa koska silloin tulee helposti huono olo ja huimausta kun nousen.
Hauskaa lomaa sulle!

Kiva kuulla rupeltajasta! Jatkuuko supistukset?

Onnea Kiiltis tyttölupauksesta ja hyvistä rakenneultrakuulumisista!

Onnea miss_piggylle hyvästä varhaisultrasta. Ymmärrän hyvin huolesi mutta uskon ja toivon, että tällä kertaa kaikki on hyvin. Tsempit nauvola- ja nt-ultran odotteluun.

Twinflower, mäkin aina lisäsin tuon "jos kaikki menee hyvin". Nyt en tosin enää lisää sitä. On huomattavasti rauhallisempi olo, ja nythän vauvalla olisi jo hyvät mahdollisuudet selvitä hengissä myös kohdun ulkopuolella, jos jotain tapahtuisi.

Onnea lumilinna hyvistä nt-ultrakuulumisista!

(.) Täällä käyty ekassa neuvolalääkärissä ja kaikki näyttää olevan ok. Verenpaine hieman matala ja huimaus johtuu todennäköisesti siitä. Vauva oli poikittain ja näkysvyys huono, lantioni haittasi näkyvyyttä mutta koko vaikutti olevan ok ja keskikäyrällä mennään.
Kilppariarvot olivat hyviä, TSH 0,86 ja TV4 13. Hemoglobiini mitattu verikokeella ja tuloksia odotetaan.
Kohdunkaula kiinni joten huoleni uimisesta oli turhaa. Olin käynyt loppujen lopuksi uimassa, minkä jälkeen vähän heikko olo ja supistuksia (? sellaista kireyden tunnetta alavatsassa) hetken aikaa.

Mentiin postiin hakemaan äitiyspaikkaus, mutta se olikin toisessa postissa. Huomenna kai haetaan, jännää! :)
Pieniä ostoksia tehty mutta vaunut vielä puuttuu ja vaikka mitä. Jostain syystä en silti enää ole huolissani ostoksista. Mökkeily tekee hyvää ;)


UUSI PÄIVITETTY LISTA LÖYTYY TÄÄLTÄ>>> http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2278400-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-12-a/
Poistin ne, joilla LA meni ja joista ei kuulunut mitään vähän aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
mutantti, kirjoiteltiin näköjään just samaan aikaan :D Ei sitä istukkahormonia olla mitattu uudelleen, paikallinen tk on sitä mieltä ettei tarvitse ja niidenhän se koe pitäisi ottaa. Voisihan sitä tietysti käydä yksityisellä mutta ajattelin että tapahtui kohdussa mitä vain, vasta varhaisultra antaa oikeaa konkreettista tietoa esim. onko sikiötä, lyökö sydän, onko kiinnittynyt hyvään kohtaan jne. Siihen asti voi vain odottaa. Toki näkisihän arvoista onko mahdollisuutta tuulimunaan tai kohdunulkoiseen mutta saan vastauksen joka tapauksessa kahden viikon kuluttua :) Tällainen rauhallisuus ihmetyttää jopa mua itseäni :D
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Täällä kaikki oireet kadonnu johonki, ja oon taas vakuuttanu itteni siitä että tämä on toinen keskeytynyt km perään... Ei tunnu sitten niin miltään. Kaikista eniten mua häiritsee se, että mahassa ei oo kertaakaan koko raskausaikana ollu mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.
Piti vielä mennä tilaamaan tuo hiton dopplerikin, jolla sitten koittaa kuunnella vaikka mitään ei saa kuuluviin :( Mun rintojen arkuuskin on kadonnut johonkin, ja sitä kyllä kesti vielä eiliseen asti. Huono olo ei oo ollu moneen päivään, mahaa ei oo turvottanu, ei oo väsyttäny eikä mitään muutakaan.

9+0 mutta ei mitään juhlamieltä kyllä nyt liikkeellä.
Toivotaan, että kaikki menee huolesta riippumatta hyvin! Itsellänikään ei noilla viikoilla ollut mitään tuntemuksia. Muutenkin kaikki tuntemukset meni hyvin aaltomaisesti: välillä oli viikkotolkulla ettei tuntunut mitään missään ja sitten yhtäkkiä alkoi. Tsemppiä!
 
Moi kaikille! Pikaviestin ajattelin laittaa näin perjantai-illan lopussa.

Tervetuloa kaikille uusille! Täällä on mukava jakaa tuntemuksiaan :)
Luin nopeasti kIkkien päivitykset läpi ja päällimmäiseksi jäi kyllä mieleen noi mahakarvat, jotka on aina pystyssä, HAHAHAH! Nauroin ääneen :kieh:

Mulla maha turpoaa iltaa vasten ihan törkeesti ja rintavarustus saa uusia sfäärejä... Ihan oikeesti; musta tuntuu että olen tämän päivän Dolly Parton. Uuma tosin ei ole ihan samaa luokkaa, heheheh! Käytiin Vierumäellä pelaamassa golfia ja matalavyötäröiset housut olivat aika näky mun päällä... Varsinkin, kun paita ei ollut tarpeeksi pitkä ja hinkit heiluivat normaalia enemmän lyödessä..... Lantiohousut ovat toisaalta tosi hyvät, saa sopivasti mahan päälle ja housut siis alle :)

Energiat on aika tapissaan. Juoksulenkeille tekisi mieli, mutta jätän ne sitten ensi keväälle. Pitkiä, reippaita kävelylenkkejä ja kuntosalia aekä syksyllä uimista. Niillä mennään tämä raskaus. Paino ei muuten ole kumma kyllä noussut juuri yhtään, outoa. Vaikka turvotusta kyllä on. Aamupaino pysynyt aikalailla samassa kuin ennen raskautta. Mites teillä muilla?

Mukava kuulla, että kaikilla asiat hyvin ja onnea pipsa79 sylintäydeltä :heart:

Tänään alkoi 12 viikko, eli 11+0. Viikko vielä Nähdään pian!-ultraan!

Mukavaa viikkistä kaikille! Nauttikaa auringosta :)
 

Yhteistyössä