** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

LilyAlice, olen todella pahoillani! :'( Halauksia!

Kiiltikselle suuret onnittelut, upeaa! :heart: Tässähän alkaa itsekin pian jo haaveilla vaikka vauva saakin pysyä masussa ja kasvaa vielä hyvän tovin ennen synnäriä :)

Omanapailen törkeästi, viime kerrasta on jo niin pitkä että tässä välissä on ehtinyt tapahtua yhtä sun toista. Täällä menee ihan kivasti, työrintamalla menee kivasti siinä mielessä että sain aloittaa osasairauspäivärahan ja teen vain 50% työaikaa. Muuten joutuisin olla jo kokonaan saikulla joten valitsin tämän vaihtoehdon sen sijaan :) Neuvola meni hyvin, harvoinkin otettu rauta oli jo hieman kohottanut hemoglobiinia ja painon nousukin oli tasaantunut kivasti viime kerrasta. Sf-mitta oli 23cm rv 25+2.

Sokerirasitus sen sijaan ei mennyt ihan yhtä kivasti, narahdin sekä paastossa (0,1 pykälällä) ja 2h arvossa (1,3 pykälällä). Sain neuvolaan ajan ensi viikon torstaille, saan sieltä ohjeet ja mittarin, dieetin aloitin jo tänään kun ylitys oli tuossa jälkimmäisessä arvossa noin iso. Tosin ei tullut hirveänä yllätyksenä, rasitteita löytyy ja jotenkin jo varauduinkin eli ei tullut edes sitä alkushokkia. Eikä tästä edes ole enää hirveän pitkä helmikuun loppuun :) Muutenkin tuleepa jotain rotia tähän mässyttämiseen, tähän saakka on tullut eleltyä vähän kuin pellossa.

Vauva potkuttelee enemmän tai vähemmän joka päivä, ja on selvästi tullut äitiinsä koska pyörii kuin väkkärä monta kertaa päivässä :) Välillä saattaa hengailla päivän parikin selkä menosuuntaan jolloin liikkeitä ei juuri tunnu, välillä taas tykkää potkutella pitkin päivää napaan. Ihana pikkuinen :heart: Vielä pitäisi malttaa odottaa yli 10 viikkoa ennen kuin saan pikkuiseni suukoteltavaksi! Onneksi hyvää kannattaa odottaa :)

Ihanaa odotusta teille muillekin ja toivotaan että tämä kostea syksy taittuisi pian talveksi :)

Mayinka & Nyytti 26+1
 
Olen tylsä ja kopsaan tänne oman tekstini marraskuisten osiosta.....

Juhuuu!! Olen pienen suloisen pojan ÄITI!!!

Torstaina 31.10 illalla paniikkilähto käyrille. En saanut vauvaa liikkumaan. Kaikki tuolloin kuitenkin vauvalla okei, mutta koska pe aamuna olis ollu kontrollikäynti jolloin lääkäri mitä ilmeisimmin olisi minut osastolle ottanut (verenpaine, napanuoran virtaukset.... vauvan koko, pieni siis) niin jäin jo torstaina osastolle.
Pe 1.11 Kaksi lääkäriä tutki ultralla ja totesivat että käynnistetään (viikot tuolloin 36+4) seuraavana päivänä.
La 2.11 puoliltapäivin ensimmäinen murunen Cytotec:iä emättimeen
neljän tunnin kuluttua puolikas Cytotec tabu emättimeen. Ei mitään vaikutusta, ehkä hieman jotain pistelyä mahassa. Illalla kävellessä mielestäni supisteli, käyrillä kuitenkaan näkynyt ollenkaan minun supistuksia sen sijaan näkyi se että vauvan sydänkäyrä oli aivan liian tasainen, vaihtelut puuttuivat. Vaihdettiin jo toinen CTG-laitekkin ja moneen otteeseen lauantai-iltana makasin käyrillä ja vauvaa yritettiin innostaa liikkumaan että syke nousisi. Yhdentoista aikaan illalla todettiin että nukkumaan ja otetaan vielä aamuyön puolellella käyriä.

Sunnuntaina 3.11 klo 02.00 herään ja totean että jos nämä supistukset ei näy millään laitteella niin jo on kumma.... anturit vatsalle ja kas... jotain tapahtuu. Viestiä miehelle että no nyt ainakin koskeee... Vähän aikaa käyrillä osastolla ja sitten siirto synnytysosastolle. Ja sielläkään ei saada kunnon käyriä mistään vatsan päältä. Soitan miehelle että ala tulla, jos et jo oo tulossa. Aikani siinä ähkin ja puhkin ja lekuri tutkii paikat auki tyyliin parille sormelle. Päättää puhkaista kalvot ja vauvalle pinni päähän että saadaan edes jostain kunnon käyriä. Suht nopeasti todetaan että vauvan sydänäänet heikkenee kovasti supistusten aikana, kaikki ei voi olla ok napanuoran suhteen.... Päätös kiireellisestä sektiosta, koska synnytys on vasta ihan alussa ja vauvan tilanne huononee vain koko ajan, alatiesynnytys ei ole mahdollista.

Klo 06.22 meille syntyy maailman ihanin poika. 2065g 45 cm <3 Kaikki on muuten hyvin ja minä toipunut aivan mielettömän hyvin sektiosta. Maanantaina nousin sängystä ja siitä lähtien vietin mahdollisimman paljon aikaa keskolassa. Poika on yhä edelleen siellä, koska omia imuja ei paljon ole ja jouduttiin laittamaan nenämahaletku. Nyt vaan odotellaan että poika vahvistuu niin että jaksaa syödä kunnolla ja saadaa pikkumurunen kotiin.


Lisäystä tähän viime viikolla kirjoittamaani että poika on edelleen keskolassa ja ei auta kuin odotella milloin joisi kaiken omalla imulla. Jokapäivä vietän keskolassa pojan luona aikaan niin paljon kun vain ehdin ja aina lähden kotiin sydän sykkyrällä. Haluttaisiin niin poika jo kotiin <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Paljon onnea Pebblelle! :heart: Kiva kun kopsit synnytyskertomuksen tännekin, kylläpä meinasi olla jännää! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja toivottavasti saatte pikkumiehen jo pian kotiin :)

Mayinkalle pahoittelut radista, mutta loistava asenne sulla, toivottavasti arvot pysyy hyvin ruodussa pelkällä ruokavaliolla! :)

hiisi 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mayinka
Pikainen päivitys...meille syntyi pieni tytön tyllerö maanantai aamuna sektiolla. Strategiset mitatv50 cm ja 3620. Pipo 31. Vedet meni jo lauantai iltapäivästä ja ma aamusta todettiin neidin tarjonnan olevan väärä. Kirjottelen lisää kun kotiudumme. Viikot 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jee, Maikkikselle isot onnittelut täälläkin, en viitsinyt paljastaa uutisiasi innostani huolimatta! :D Ihan nopeasti ei teilläkään mennyt urakka, mutta lopputulos on varmasti mitä parhain! :heart: Oikein hyvän kokoinen tyttö tosiaan tuli, vaikkei malttanut olla laskettuun aikaan asti, meillä 37+1 painoarvio oli vielä alle 3 kg.
 
Heippa... Onko teistä kellään ollut alkuraskaudessa vuotoa joka ei ole merkannut keskenmenoa, keskeytynyttä km, kohdunulkoista tai tuulimunaa? Mulla on tänään 5+1 ja aamulla lurahti verta housuihin ja alamahassa muljahtelee oudosti. Takana jo useampi keskenmeno joten aika paniikissa tottakai taas olen. Klinikalla (raskaus on siis hoitojen tulos, alkiosiirto oli 31.10) käskivät verikokeisiin kun ultrassa ei vielä mitään näkyisi. Tulokset saan huomenna iltapäivällä. Ahdistaa ihan mielettömän paljon :( t. Vekkuliina, 31v ja 0 lasta.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Vekkuliina, Ei ole valitettavasti kokemusta vuodosta, mulla ollut kkm, mutta silloin en edes tiennyt siitä kun vuotoa ei tullut. Tässä raskaudessa alkuviikoilla tuli kerran punertavaa valkovuotoa, mutta ei muuta. Toisaalta kaikenlaiset vuodot alkuraskaudessahan on normaaleja...

Tsemppiä!

28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Vekkuliina, minulla on molemmissa raskauksissa ollut alkuraskaudessa vuotoa, toisella kerralla tarkoitti keskenmenoa, toisella kerralla kaikki on mennyt hyvin alun vuodosta huolimatta. Toivotaan kovasti, että sinulla pikkuinen pysyisi kyydissä mukana! Hyvin muistan tuon huolen ja pelon, tsemppiä :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
:heart: Onnea Pebblelle pojasta ja Maikkikselle tytöstä! :heart:

ON: Täällä odotellaan malttamattomana jo, että meidänkin pikkuinen sieltä tulisi tälle puolelle, mutta ainakaan vielä ei ole mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Vajaa viikko laskettuun aikaan…

Twinflower 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Milk@
ONNEA Pebble ja Maikkis! :heart: Olisi kiva kuulla ensikokemuksia vauva-arjesta, se on kovin mietityttänyt tässä viime aikoina..

LilyAlice, voimia... :hug:

Twinflower, toivottavasti pääset pian synnyttämään! :) Voin vain kuvitella, miten innokkaasti sitä jo tuossa vaiheessa odottaa, että saisi lapsen syliinsä.

Mayinka, hieno asenne sulla ton radin suhteen! Ja tosiaan helmikuun loppuun ei ole enää kovinkaan pitkä aika.. :)

Vekkuliina, mitä kuuluu nyt? Mulle sanottiin silloin alkionsiirron jälkeen, että vuotoja voi tulla runsaastikin, mutta silti on täysin mahdollista olla raskaana. Mitä verikokeessa selvisi?

Me ollaan päätetty lähteä vielä pienelle reissulle ennen joulua. Sen verran on silloin jo kuitenkin viikkoja, että täytyy saada lentotodistus lääkäriltä. Joka tapauksessa kiva, että päästään vielä kaksin matkalle, vaikka kyseessä ei ole kuin pitkä viikonloppu.

Ollaan käyty paljon konserteissa ja elokuvissa - ajateltiin niin, että kun vauva syntyy, ei hetkeen voi lähteä mihinkään, joten parempi nyt käydä kun vielä helposti pääsee. Mulla olisi toiveena, että vauva pärjäisi täysimetyksellä ensimmäisen puoli vuotta, joten yritän varautua niin, että ainakin sen ajan olen saatavilla ruoka-aikoina ;)

25+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Mä olin jo ihan varma, että kesken meni kivut oli niin hemmetin kovia. Myös hoitaja historiani tuntien vähän varoitteli, että valmistaudu kaverin ulostuloon. Verikoe kuitenkin näytti, että hcg on noussut. Hoitaja sanoi vaan, että panadolia naamaan ja 5.12 sitten selviää onko siellä kaveri ja onko se oikeassa paikassa. Edellisessä raskaudessa mulla oli tosiaan se hematooma joka vuosi asukkaan ulos 12+3 joten sitä tässä eniten pelkään. Kiitos tsempeistä ja onnellista odotusta jokaiselle! :)
 
Paljon onnea Pebble ja Maikkis! :heart: Ihanaa vauva-aikaa pienten kullanmurujen kanssa! Saa tulla kirjoittelemaan pikkutuhisijoidenkin kuulumisia :)

...seuraavaksi sitten Twinflower! :) Onko vielä tuntunut merkkejä että olisi lähtö edessä?

hiisi, eipä tätä radia viitsi itkeäkään, se nyt napsahti niin se napsahti :) Mittaria odottelen innolla vaikken yhtään tykkää neuloista, olisi kiva päästä seuraamaan arvoja että tietäisi miten pahoja ylitykset oikeasti on.

Milk@, täälläkin haaveillaan täysimetyksestä - toivottavasti molemmilla onnistuu! Olisi se kivaa, jotenkin ajatus pullojen ja korvikkeiden kanssa räppäämisestä tuntuu vieraalta kun kuvitelmissani on aina ollut niin itsestään selvää että imetän lasta jos se vain suinkin onnistuu :)

Vekkuliina, pidän peukkuja! Joillakin saattaa joskus vuodella runsaamminkin ilman että kyse on pahimmasta mutta ikävä kyllä kannattaa varmaan varautua kuitenkin kaikkeen mahdolliseen. Onneksi ei kuitenkaan tuon kauempaa kestä että pääset kurkkaamaan onko pienellä siellä kaikki hyvin, ja toivon sydämestäni että on! Aika paljon varsinkin alkuraskaudessa tuntuu noita vuoteluita tulevan, enemmän kuin keskenmenoja.

(.) Masu kasvaa ja vauva myllertää entistä reippaammin :) Jännä että vaikka liikkeitä on tuntunut jo reilun kuukauden ajan, ne on silti niin hypnoottisia että kaikki muu tekeminen jää toiseksi kun saa seurailla miten napa hyppii puolelta toiselle ja välillä ilmaan :D Eilen taas kiekattiin illalla niin että maha muutteli muotoaan, on sitä vaan ihana katsella :heart:

Täällä elo on nyt kohtuullisen tasaista, tuntuu että se seesteinen keskiraskaus alkaa vasta nyt viimeisen kolmanneksen kynnyksellä :D Olo on ihmeen hyvä ja krempat vähissä kun saan enimmäkseen tehdä oman olon ja aikataulun mukaan. Työ aiheuttaa yhä supistuksia muttei enää niin usein, tiheitä eikä kipeitä. Jos tilanne muuttuu pahemmaksi, tiedän viheltää saman tien pelin poikki ja jäädä täysipäiväisesti kotiin. Nyt moiselle ei onneksi ole vielä tarvetta eikä toivottavasti tulekaan, jään kuitenkin talvilomalle jo 13.1. ja siitä äitiyslomalle viikkoa myöhemmin, siihen ei olisi enää kovinkaan pitkä ja 50% työajalla työpäiviä olisi jäljellä enää alle 20. Pitäkää peukkuja! :)

Täällä siis kaikki niin hyvin kuin voi olla, torstaina neuvolaan hakemaan sokerimittari ja sitten seurailemaan arvoja ja hakemaan just mulle sopivaa ruokavaliota. Toivotaan että ei tarvitsisi pistellä insuliinia mutta jos tarvitsee niin sitten pitää opetella sekin taito :) Tärkeintä että vauva voi hyvin :heart:

Mayinka & Nyyttinen 26+6 ja huomenna POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
miss_piggy
Täällä on joku tulehdus. Kävin eilen päivystyksessä kun tuo alapää ei tunnu normaalilta, ja bakteeriviljely otettiin. Huomenna tai alkuviikosta joka tapauksessa pitää soitella tuloksia että onko hiiva vai antibiootteja vaativa emätintulehdus. Zidoval-kuurin kirjoitti ja meinaan sen kyllä joka tapauksessa käyttää. Jos on hiiva niin en tiedä millä sitten hoidan kun canesten ei kerran auttanut.

Lääkäri tosiaan varoitteli että hoitamattomana voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen...
 
Helou ihanaiset naiset

Ja anteeksi, kun viime kirjoituksestani on ikuisuus. Palaan tämän kirjoitukseni jälkeen kaikkien kirjoituksiin ja kommentoin toisena päivänä.

Täällä voidaan todella hyvin. Rv 31+2 menossa ja tyttö on todella aktiivinen -edelleen. Rahoittaa kummasti mieltä, kun tuntee pienen touhuamiset. Huone on lähes valmis pienokaisemme tuloon. Mitä nyt vaipparoskis ja hoitotaso puuttuvat, mutta ne nyt pystyy hakemaan nopeastikin. Toki imettämiseen liittyvät asiat ovat vielä kaupanhyllyllä ja ajattelin täydentää ne tässä parin viikon sisällä.

Olen jumpannut lähes joka päivä, vähintään 20 minuuttia. Masu alkaa painamaan ja tiettyjä liikkeitä en voi suorittaa, mutta eikös tärkeintä nyt olekin se itse liike.. Huiskin meidän olohuoneessa babyfit.fi -tahtiin ja naapurit varmaan pitää mua kahelina.. eihän ne tiedä mitä mä teen. Varsinkin, kun normitreenihousut eivät ole enää mukavan tuntuiset päällä ja olen turvautunut mun hiiihtoasuun, joka on sellainen kirkkaanpunainen :LOL:. Mitään ruokahaluja ei sen enempää ole tullut, paitsi että makeaa teki mieli pari viikkoa sitten ihan törkeesti! Ja paahtoleipää! Ennen raskautta söin leipää ylipäätänsä erittäin maltillisesti, joten kun paahtoleivän makuun tottui, oli siitä irtilaskeminen yllättävän työlästä. Mutta voiton puolella ollaan, enkä halua rajoittaa liiaa eikä otsakurtsussa meneminen ruoan suhteen ole kivaa. Hermohan siinä menee :mad:

Aika on kulunut uskomattoman nopeasti. Ihan outoa ajatella, että LA on... muuten tasan kahden kuukauden kuluttua (24.1.2013) :heart:

Ainut mikä on aiheuttanut sisäistä kuumenemista on sektiotoive, jonka vuoksi olen aivan pissed off. Saanut juosta Kättärillä jo neljä kertaa ja joulukuun lopussa vielä kerran, jolloin tehdään lopullinen päätös ja saan sektioajan. On muuten ollut aikamoinen prosessi. Huh huh. Noh, toisaalta ymmärrän sen, mutta varsinkin kun mulla on jonkinlainen syy sektioon (kaksoisskolioosi ja raudoitettu lantionalue) ja tästä syystä toivon/vaadin sektiota. Ja nyt selvisi vielä sellainen asia, että epiduraalia / spinaalia ei voi minulle antaa rautojen / arpikudoksen vuoksi ja tästä syystä tapasin myös anestesialääkärin, joka suositteli nukutusta. Et tällaista...justjust. No pääasia, että vauva syntyy turvallisesti ja terveenä ja että äitikin voisi hyvin; oli synnytystapa sitten mikä tahansa :heart:.

Niin ja olen myös töissä tätänykyä freelancerinä uudella, perustettavalla lapsettomuusklinikalla, jossa oma IVF-lääkärini toimii toisena perustajana. Olen tuonut asiakasnäkökulmaa heille ja nyt touhuan sosiaalisen median parissa yhdessä mainostoimison kanssa. Olen tullut ihan siihen tulokseen, että kaikella tosiaan on tarkoituksensa =)

Uudet ja ennenstään tutut nimimerkit; käykääpä tsekkaamassa mun blogia, sillä siellä alkaa huomenna todella mukava arvonta, joka on blogini eka arvonta. Arvonnassa on imetykseen liittyvä asia :). Voitte lukea myös muita kuulumisiani, vaikka tulen nyt jatkossa kirjoittamaan myös tänne. Täällä on kiva jakaa asioita "Tuttujen kesken".

Kultahippusia
 
Vauva-arkeen ei vielä ole oikein täysin päästy meillä käsiksi. Poika saadaan kotiin nyt tiistaina, jos ei mitään ihmeellistä tapahtu sitä ennen. Hienosti on paino nyt noussut vaikka ei juokkaan ihan jokaista tippaa joka tyrkyllä on. Imetystä on harjoiteltu ja kotona olen lypsänyt ja kiikuttanut maitoja pojalle. Yhtä hullunmyllyä meillä tämä elo ollut pojan syntymästä asti. Hirveät kiireet rakennustömaalla ja minä täysin poissa työkuvioista ja tosiaan päivät pojan luona ja isäkin yrittänyt poikaa nähdä päivittäin. Vain yksi päivä on jolloin isä ei ole poikaa nähnyt. Huomenna mennään illasta pojan luo ja vietetään yö kolmestaan perhehuoneessa ja tullaan sitten tiistaina koko sakilla kotiin :D Hullunmylly jatkuu sitten uuden navetan käyttöönotolla, eli isukkia tuskin pirtissä hirveästi nähdään.....
 
Onnea vauvoista Pebble ja Maikkis! Ja hyvää vauva-arkea molempien perheisiin.

Mayinka Oon niin samaa mieltä noista liikkeiden hypnoottisuudesta! Vaikka niitä päivittäin tuntee, niin on se aina niin ihmeellistä. Vaikea välillä keskittyä luennoilla, kun vatsassa pieni myllää. Saatan silloin olla omissa ajatuksissani ja vain tunnustella vatsaa ja havahtua taas jonkun ajan päästä, että mikähän nyt olikaan aiheena...Tsemppiä sulle radin kanssa, ei enää pitkäkään aika laskettuun aikaan!

Twinflowerille myös tsempit loppurutistukseen! Alkaa olla jo h-hetki käsillä! Onko mitään merkkejä ilmassa??

Milk@ Ihana, et pääsette reissuun! Itsekin mietin, että joulukuussa olisi kyllä aikaa ja olis kiva käydä joku pikku reissu jossakin, mutta en tiedä kuitenkaan. Silloin kun pääsisin lähteen on viikkoja jo 31-32 ja vähän arveluttaa lähteä. No, ehkä joku kotimaan viikonloppuloma, sekin kävisi.

Toivottavasti Vekkuliinalla kaikki hyvin!

Ja miss piggyllekin jaksamista sinne vaivojen kans. Onko jo helpottanut?

Ladyn kuulumisia olen käynyt blogissa lueskelemassa, mutta kiva kun käyt täälläkin jutustelemassa!

Ommaa nappaa: tulin juuri toisesta sokerirasituksesta. Oli se ällömpää kuin ekalla kerralla ja meinas oksettaa, mutta siinä se kuitenkin meni makoillessa. Huomenna saan tulokset. Ainakin pikatestinä otettu paastoarvo oli ok (4,0). Onneksi on ohi, kaks kertaa riittää vähäksi aikaa...

Viime viikolla oli toinen neuvolalääkäri. Otin sen influenssarokotteen. Olin vähän ihmeissäni kun lääkäri ei tiennyt siitä kauheasti mitään, luki netistä sitten ne asiat, mitkä itsekin jo tiesin. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut. Hemppa ei ollut noussut rautakuurista huolimatta, hb nyt 110. En tiedä pitäiskö vaihtaa toiseen valmisteeseen, kun tuo edellinen alkaa nyt loppua. Ja pitää kiinnittää ruokavalioon huomiota entistä paremmin, pinaattiostoksille mars. Paino mulla oli noussut huikeat 11 kg, hui. En suostu ottamaan paineita siitä, ainakaan vielä. En tunne itseäni mitenkään epämiellyttävän isoksi, vaan paremminkin hehkeäksi ja kauniiksi! =)

Äitiyspakkauksen sain viikko sitten. Laitoin kynttilät palamaan ja joulumusat soimaan ja avasin pakkauksen ja kävin kaikki läpi pariin kertaan. Kivoja juttujahan siellä oli, vaikkei ihan vastasyntyneelle käykään moni vaate, mutta kaikki tulee tarpeeseen. Pitää vielä hankkia ihan niitä pienimpiä vaatteita muutama kappale, sekä harsoja. Niin ja ne vaunut, ne vaunut...

Mukavaa viikkoa kaikille! Täällä pohjoisessa ainakin on kaunis talvinen keli, pitää lähteä lenkille ja nauttimaan ulkoilmasta. Toissapäivänä jouduin kesken lenkin mennä k-kauppaan vessaan, kun niin kovasti pissatti...onneks pääsin hlökunnan vessaan, asiakkaille kun ei omaa ollut.

V-M 28+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Twinflower ja Milk@
miss_piggy
Täällä se tulehdus todettu harmittomaksi sekaflooraksi/hiivaksi. Eiköhän tuo hoidu pois noilla voiteilla mitä mulla on.
Ja seuraava neuvola oli 9.12, joten siellä pitää taas pissanäytettä antaa joka tapauksessa.

Muutoin ei kummempia, paitsi öisin en meinaa saada unta. Valvon ja pyörin tunti tolkulla, ja sitte jos herään kesken unien, niin valvon taas ainaki tunnin. Vessassa pitää käydä pari kertaa yössä, ja hyvää asentoa on hankala löytää. Aina ku kääntää kylkeä, niin mahaa kivistää, kinnaa tai kiristää jostain paikasta.

Olo on siis todella hehkeä :D

29+3
 
Heipä hei!

Plussasin tuolta 3-kymppisistä ensikertalaisista 13.8. Olen kyllä käynyt kurkkimassa täällä teidän juttuja mutta en ole vain saanut itseäni kirjoittamaan mitään. Nyt ajattelin aktivoitua ja ilmottautua mukaan joukkoon!

Viikkoja on kasassa 19+1 ja nyt ollaan vahvasti seesteisessä keskiraskaudessa, joka minun kohdallani tarkoittaa, ei oireita, ei liikkeitä mutta kaikki itkettää :). Pahoinvointi kesti tuonne viikolle 15 asti. Olen todella iloinen että voin taas syödä. Olen laihtunut viitisen kiloa tässä odotuksessa kun ei ole mikään ruoka maistunut. Onneksi tässä varressa on tuota ylimääräistä niin kuihtumisen vaaraa ei todellakaan ole ;)

Rautatabletteja pitäisi muistaa napsia joka päivä, hb on ollut laskussa, viimeeksi neuvolassa se oli vain 111, ei ihmekään että on vähän väsyttänyt. Kuultiin myös samalla käynnillä pikkuisen sydänäänet ensi kertaa. Se oli ihmeellistä, sain siinä maatessani kyyneleet pidäteltyä mutta kotimatkalla piti vähän (ja enemmänkin) pyyhkiä silmäkulmia kun se ääni oli niin ihana!

Ensi viikolla on sitten rakenneultra. Jännittää jo kovasti että saadaanko sukupuoli selville. Minulla on jotenkin olo että siellä olisi poika mutta vielä viikko pitäisi jaksaa odottaa sitä tietoa (paitsi tietysti jos vauva ei suostu paljastamaan sulojaan niin...). Ajateltiin kuitenkin pitää sukupuoli sukulaisilta salassa mahdollisimman pitkään. Muuten meidän koti täyttyy liiaksi röyhelömekoista tai sinisistä söpöyksistä kun nuo tulevat isovanhemmat ovat vähän turhankin innoissaan tulokkaasta.

Hildur, La 21.4.2014, Jorvi
 
Hei, täällä kotiuduttu sairaalasta lauantaina. Arjesta en vielä tiedä sillä tuo oma sektiohaava on sen verran kipeä että vauvn hoitaminen on oikeastaan kokonaan ukon harteilla. Tänään sain tikit pois joten toivottavasti pikku hiljaa helpottaa...jjahas, nyt taas mukelletaan sen verran että jatkan kohta....
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pebble, toivottavasti saitte pojan kotiin tänään! :heart:

Pikaisia paranemisia Maikkikselle sektiohaavan kanssa!

Tervetuloa Hildur ja tsemppiä rakenneultraan!

miss_piggy, onneksi tulehdus ei ollut mitään vakavaa. Levottomat yöt ovat olleet täälläkin läsnä jo pari kuukautta. Nykyään heräilen tunnin-puolentoista välein, kun kääntyminen kyljeltä toiselle on aikamoinen projekti. Selällään en voi nukkua lainkaan, kun vauva painaa johonkin isoon valtimoon ja taju meinaa lähteä ja tulee ihan kauhea olo. Onneksi tosiaan vielä viikko sitten vaivana olleet liitoskivut ovat poistuneet. Niiden poissaolo on tehnyt öistä edes vähän siedettävämpiä.

Vilja-Maaria, toivottavasti selvisit sokerirasituksesta puhtain paperein! Sun paastoarvo ainakin kuulostaa tosi hyvältä!

Kiva kuulla ladynkin kuulumisia! Sun blogia olenkin käynyt epäsäännöllisen säännöllisesti lukemassa. Meillä tuossa olohuoneen nurkassa on odottanut jo pari kuukautta muuten ihan samat vaunut kuin teillä :) Kohta pääsee niitä jo testailemaan!

Mayinka, kannattaa tosiaan miettiä se radi-juttu niin, että on mielenkiintoista seurata arvoja. Mä olin jopa vähän pettynyt, kun terkka sanoi, ettei arvoja enää tarvitse seurata, enkä saa enää liuskoja lisää (ne ovat kuulemma niin kalliita). Sen kyllä olen itsestäni huomannut, että meinaan huijata ruokavaliossa enemmän, kun ei tarvitse arvoja mitata.

Milk@ täälläkin suunnitellaan täysimetystä, mutta saa nähdä mikä on todellisuus sitten kun vauva saapuu. Varuiksi olen kyllä ostanut tuttipulloja ja pari purkkia korviketta. Ei tarvitse sitten ekana yönä lähteä jonnekin ABC:lle niitä hakemaan, jos imetys ei onnistukaan heti.

Vekkuliina, kiva kuulla, että kaikki oli hyvin ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!

( . ) Täällä ei vieläkään mitään merkkejä, että tyttö haluaisi tulla tälle puolelle. Itse asiassa olo on parempi kuin pitkään aikaan. Kävely ei satu enää lainkaan, kun pää on kiinnittynyt ja vauva todella alhaalla. Jaksan nykyään kävellä tunnin lenkkejä ilman minkäänlaisia kipuja…myös kaikki liitoskivut ovat kadonneet. Toivotaan, että oireettomuus olisi tyyntä myrskyn edellä…

Twinflower 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Milk@
iiris_lorea, ONNEA ONNEA ONNEA!!!!! Ihana uutinen, toivottavasti kaikki menee hyvin!! :heart:

Hildur, onnea myös teille!! Itse tunsin liikkeet ekan kerran viikolla 19+5. Mulla on istukka edessä, se vaimentaa liikkeiden tuntemista edelleen.

Mulle vois päivittää iäksi 38. :) :)
 
Onnea iiris_lorea ja Hildur! Molemmat tuttuja nimimerkkejä kuumeilupuolelta, tervetuloa tänne! :)

Hildur, minä päivänä suuri ultra on? Toivottavasti teillä on mukava kätilö! Ru on kyllä siitä tosi kiva että saa nähdä vauvaa oikein kunnolla kun kaikki paikat syynätään :) Liikkeitä tunsin itse vasta joskus rv 21 vaikka istukka on siististi takaseinässä mutta sitten kun tajusin mitkä on liikkeitä, ne voimistui tosi nopeasti ja jo kahden päivän päästä ekasta isommasta potkusta tunsin potkun käteen asti. Nyt niitä tuntuu aina kun pikkumies malttaa pitää nenän menosuuntaan :)

iiris_lorea, se tunne kun testiin piirtyy ensimmäisen kerran kaksi viivaa... voi hitsi! :D Yhtäaikainen onnentunne ja epäusko, meilläkin viiva oli suht selkeä mutta piti silti juosta ukon luo ja ojentaa kädet täristen tikkua näytille että näkeehän hänkin siinä jotain :D Näki se, nyt tunteekin :) Toivon kaikkea hyvää alkuraskauteen ja pikkuiselle monta paria tarrasukkia!

Vilja-Maaria, tuo paasto oli ainakin tosi hyvä! Monestihan se on eka arvo joka hälyttää. Toivotaan että muutkin arvot on yhtä hyviä :) Mitä rautaa käytät? Mulla on ollut satunnaisessa (köh, hupsista) käytössä Retafer ja vaikken ole muistanut ottaa tablettia kuin muutaman kerran viikossa, hemppa on lähtenyt lievään nousuun. Tuota ei tosin kaikkien vatsat kestä kun on 100 mg :/

miss_piggy, hyvä että oli vain harmiton tulehdus ja hoituu noinkin helposti :) On se vaan hyvä että ottavat kokeita neuvolassa, en mä ainakaan tajunnut miten erilaiset oireet voi raskausaikana olla! Mulla oli se yksi vti suht alussa ja eka päivä meni täysin oireitta, sitten vasta alkoi selkäsärky ja kirvely kun tuli jo verta.

Twinflower, hyvä että on helpompi olla mutta toivoisin silti että saisit lähteä jo :) Joskus voi tapahtua rytinälläkin, juttelin kaverin (rv37) kanssa eilen fb:n chatissa, höpötettiin niitä näitä yhteen asti päivällä eikä merkkiäkään siitä että edes supistaisi ja klo 16:17 poika oli jo maailmassa :D

(.) Täälläkin on nukuttu katkonaisesti jo herra ties miten kauan. Aluksi iskias kiusasi öisin, kun sen sai jotenkin hallintaan, alkoi muuten vain heräily :) Olen jo jostain rv 15+ herännyt joka kerta kun käännän kylkeä, toki yleensä se on vain nopea tajunnan palautuminen ja pystyn nukahtaa saman tien uudelleen. Välillä pitää hetken hakea parempaa asentoa ja oikoa peittoja mutta on se uni vielä tullut suht nopeasti. Herään yli 10 kertaa normiyössä mutta koska mulla on paljon vapaa-aikaa, saan useinmiten nukkua niin pitkään että se kompensoi heräämisiä.

Jahas, sorvin ääreen :) Huomenna neuvola, kirjoittelen siitä pikakuulumisia myöhemmin.

Mayinka & touhukas pikkumies 27+2
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Valtavasti onnea iiris_lorea!! :heart::heart: Tarrasukkia pikkuiselle, toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun asti! :)

Maikkikselle paranemisia sektiohaavalle!

Hienoa Vekkuliina, että hcg oli noussut normaalisti, toivotaan kovasti että tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti! :) Tsemppiä ja positiivista mieltä, vaikka noin ikävien kokemusten jälkeen huoli varmasti meinaa painaa :hug:

Aika tutulta kuulostaa nuo miss_piggyn unijutut täälläkin. Vessassa pitää ravata 4-5 kertaa yössä ja tosiaan tuo kyljen kääntäminen on melkoinen operaatio. Pääasiassa olen onneksi saanut muuten hyvin nukuttua, välillä on sellaisia jaksoja ettei uni vaan tule ja hillun hereillä monta tuntia yöllä. Onneksi tulehdukset eivät olleet mitään sen vakavampaa! :)

Kivaa reissua Milk@lle!! Ihan samalla lailla täälläkin on ajateltu, ollaan nyt vielä menty ja tehty kun se on helppoa. Just käytiin romanttisella illallisella ja mietittiin, että ens kerran sit 15 vuoden päästä.. :D

Twinflowerin kuulumisia oli taas kiva kuulla! Huomenna teillä on laskettu aika, huisia! Mielenkiinnolla luen oireitasi, eipä ole täälläkään vielä yhtään mitään ennakkotuntoja, että vauva olisi tulossa maailmaan. Kiva kuulla, että vointi on hyvä, jospa se olisi juuri sitä tyyntä myrskyn edellä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, odottelua vain.

hiisi 38+3
 
Voi ihanaa iiris_lorea! Aivan mielettömästi onnea! :heart::heart::heart:

Hiisi, voi kuule olla, että sä pääset tositoimiin ennen mua :)…täällä ei nimittäin tapahdu mitään, tänäänkään…tossa just mietiskelin, että tämä viimeinen viikko on ollut niin oireeton ja mukava ja että tällaista sen raskauden olisi kai pitänyt olla koko ajan. Mulla ne ekat 30 viikkoa oli kuitenkin aikamoista taistelua pahoinvointia vastaan ja sen jälkeen sitten tulikin radi-tuomio ja liitoskivut, joten kai tässä loppusuoralla yritetään nyt jotain hyvittää :D Ihmeellinen on kyllä tämä ihmismieli, kun aika monta kertaa taisin miehelleni sanoa, että en ole varma, pystyisinkö enää uutta raskautta ikinä käymään läpi ja yksi lapsi taitaa meille riittää. Nyt kuitenkin jo alkaa tuntua siltä, että eihän se pahoinvointi nyt niiiin kauheaa ollut…

Twinflower 40+0 ja iso *POKS*
 

Yhteistyössä