** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

Vau, onnea Twinflower The Poksahduksesta!! Ihan kohta teillä on oma vauva, ei mene enää kauaa! :heart: Ihanaa, että sulla on edes muutama viikko lopussa miellyttävää odottelua, oot todellakin ansainnut hyvitystä :D Kuulosti aina niin kamalalle sun jatkuvat pahoinvoinnit.. Ja päälle vielä radi ja liitoskivut, uuh. Hauska myös, että mieli alkaa jo näin nopeasti unohtaa ikävyydet :D Ja etköhän sä pääse ensin tositoimiin, ei ole täälläkään yhtikäs mitään oireita, että jotain joskus tapahtuisi.

hiisi 38+5
 
Hei kaikille! Luen toisinaan tätä ketjua. Laskettu aika on 19.5. ja olen siis 15. viikolla, sairaala on Kys. Raskaus on sujunut ihan hyvin ja pahoinvointi alkaa helpottaa, ummetus pahentua.

Emme halua tietää sukupuolta etukäteen. Näin viime yönä ensimmäisen synnytysunen ja siinä saimme pienen tytön. Unessa sairaalassa ei ollut juuri henkilökuntaa säästöjen takia ja kaikki oli pihalla tehtävistään tehokkaan työnkierron takia...ja ymmärsin mitä vauva puhui :D se kyseli kaikista että kukas tuo on, isästään totesi että tuttu ääni :) olen välillä miettinyt että mitä jos äidinvaistoni eivät herää, mutta ehkä se on turha pelko.

Hyvää vointia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Milk@ niinhän se on, että nyt on kiva mennä ja tehdä kaksistaan, kun vielä pystyy :) Ensi vuonna yhteisien hetkien järjestäminen on varmasti haastavampaa. Onneksi meillä ainakin on hyvä tukiverkko ympärillä, joten varsinkin lyhytaikaista hoitoapua tulee varmasti olemaan tarjolla.

Toivottavasti Vekkuliinalla raskaus edennyt vuodoista huolimatta hyvin!

Mayinka, liikkeet hypnotisoi myös täällä suunnalla :) On niitä vaan niin ihana fiilistellä päivästä toiseen :heart: Välillä tulee aika mojoviakin iskuja!

Toivottavasti Lady saat toivomasi sektion. Tuntuisi kuitenkin olevan selkeät perusteet siihen, joten hölmöltä tuntuu ellei sitä myönnettäisi.

Kiva kun Hildur tulit kertomaan kuulumisia. Plussasi on ollut mielessä aina välillä ja olenkin pohtinut onko kaikki sujunut hyvin, kun olet hiljaiseloa pitänyt. Hienosti viikkoja on jo sinullekin kertynyt :)

Iiris_lorealla aivan superhyper paljon onnea!!! Ihanaa, että piiiiiiitkä odotuksenne palkittiin ja tärppi lopulta kävi. :heart: Mahtavaa!!! Toivottavasti pikkuinen on tarrannut tiukkaan kiinni!

Jännityksellä odotellaan, koska Twinflowerilta ja Hiisiltä kuullaan suuria uutisia :) Saatteko jatkuvasti lähipiiriltä soittoja, tekstareita ja kyselyitä joko h-hetki on lähenemässä? Muistan kun siskoni oli viimeisillä viikoilla ihan tuskissaan kaikkiin kyselyihin. Hyvää tietty kaikki tarkoittivat, mutta.... Kaikki kyselivät joko on merkkejä synnytyksestä ja kovasti siskoani pänni kun mitään ei tapahtunut ja kaikki hänen raskaudet meni yliaikaisiksi. Olen itsekin yrittänyt jo tässä vaiheessa valmistautua siihen, että yli varmasti menee. Kyllä odottavan aika tulee silti viime viikkoina varmasti olemaan pitkä.

Tervetuloa Starwars joukkoomme! :wave:

Omaa napaa...
Sokerirasituksesta sain onneksi puhtaat paperit! Tulokset olivat oikein hyvä, jesss!! Murehdin jo etukäteen, että mitä jos joudun jouluna rajoittamaan suklaan syöntiä :LOL: Myös hemppa oli kohdillaan, joten lisärautaa ei ainakaan vielä tarvitse miettiä.
Toka neuvolalääkärikäynti meni ihan mukavasti. Kaikki tuntui olevan hyvin. Ainoastaan jäi mietityttämään se, että pikkuinen on jalat kohti menosuuntaa... Mutta eipä kai se näillä viikoilla vielä mitään haittaa. Lääkäri sanoi, että vauva ehtii vielä monet kerrat kääntyillä ympäri ja vasta tammikuussa syynätään sitten tarkemmin mihin suuntaan nokka osoittaa. Lääkäri kovin kyseli miten olen töissä jaksanut, kun joudun pääasiassa seisomaan. Vielä onneksi on ihan ok mennyt, eikä ole mitään tarvetta esim. saikkariin sen vuoksi. Nyt ollaankin jo sen verran pitkällä, että neuvolakäyntejä alkaakin sitten jo olla perin viikon välein. Jänskää!

Nyt muutamana päivänä alaselkä on hieman kiukutellut, mutta vielä olen pärjännyt asian kanssa. Pitäisi vaan kovasti muistaa ja jaksaa venytellä.

Perhevalmennukseen tuli kutsu, mutta eka kerta meiltä jäi väliin lyhyen varoitusajan vuoksi. Seuraavalle kerralle olisi kuitenkin tarkoitus yhdessä miehen kanssa osallistua. Saapa nähdä millaista siellä on. Kovin ristiriitaisia mielipiteitä olen tutuilta kuullut ja netistä lukenut.

Vatsa tuntuu kasvavan ihan huimaa vauhtia ja kovin pohdin millainen se tuleekaan olemaan parin kuukauden päästä. Kääk! SF-mitta kylläkin menee keskikäyrillä, mutta jotenkin en oikein siihen mittaan enempiä luota. Olen aivan varma, että iso vauva meille syntyy mikäli omiin perintötekijöihin on luottaminen. Vähän kyllä kauhistuttaa jo nyt, että jos tulee paljonkin yli nelikiloinen... Ehkä ei kuitenkaan vielä kannattaisi murehtia enempää :)

Bling 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
miss_piggy
Mulla edelleen kai(?) jotain tulehdusta joka ei ollutkaan sitten hiiva vaikka näin luulin. Mutta eilen mulle selvis että hiivanäyte oli ollut puhdas. Jaapajaa, mielenkiintoista...Nyt sitten eilen vein uuden kusnäytteen labraan ja ensi tiistaina on aika neuvolalääkärille. Ja kun viikko sitten kävin päivystyksessä, niin lääkäri oli merkannut että oireiden pitkittyessä seurataan sokereita.
Toivottavasti en vaan joudu uusinta-sokerirasitukseen. Oli se eka kerta jo tarpeeks ällöttävä kun makasin melkein taju kankaalla.

30+1
 
iiris_lorealle onnittelut plussauksesta! Ja tervetuloa ketjuun myös Hildur ja Starwars

Mayinka Mulla on ollut käytössä nestemäinen rautalisä, Ferroforte. Pullo alkaa olla lopuillaan, joten käyn ostaan tuota Retaferia seuraavaksi.

Sokerirasituksen tulokset oli hyvät! Huh. Enää en sitä litkua lähde juomaan!

Nyt ei ajatus kulje tämän enempää, uneton yö takana ja pää lyö tyhjää..Mukavaa viikkoa kaikille!
 
miss_piggy
Onko kukaan teistä kuullut/kokeillut välilihan öljyämisestä? Luin netistä, että vois auttaa siihen, että ei repeä synnytyksessä. Ajattelin sitten apteekista kokeilla ostaa tuota Ceridal-öljyä, ja sitä voi käyttää myös jos on kuivat limakalvot :) Ja saattaa auttaa muutoinkin kutinaan. Minä kun alan näiden oireiden kanssa olemaan siinä pisteessä, että kokeilen ihan mitä tahansa.

30+3
 
En ole kuullut öljyämisestä, mutta enpä ollut tähän mennessä kovin monesta muustakaan raskaana olevan naisen kehon ihmeellisyydestä kuullut! Mulla kuivuu iho nyt niin, että menisin mieluiten lojumaan kylpyammeelliseen öljyä tai kosteusvoidetta.

Miten teillä ystäväpiiri on ottanut uutisen vastaan? Itseäni on jännittänyt kertoa muutamille noin 30+ -ystäville, joiden tiedän haluavan lasta. Että miten ja milloin sen kertoo ja pukkaako se kriisiä päälle, kun sen tietää, että voi tuntua todella kipeältä kuulla vauvauutisia. Nyt eräs ystävä katkaisi välit minuun, kun ei kestä nähdä minua ja mahaani. Toisaalta ymmärrän hyvin, mutta toisaalta olen kyllä ihmeissäni, että siinäkö se ystävyys oli ja helpottuuko asia myöhemmin.

Ai niin, 15+6.
 
Opiskeluaikoina muistan kätilön kertoneen, että välilihan öljyäminen vähentää repeämän vaaraa ja nopeuttaa myös episiotomian paranemista. Öljytä voi ihan vaikka oliiviöljylläkin, ja tärkeää on myös hieroa välilihaa samalla. Mä ajattelin nakittaa ton homman miehelle... ;) Lantiopohjan lihasten jumppa on kans tärkeää.. Kun vaan muistais, mullaki on pitkät työmatkat, jotka vois käyttää jumppaamiseen aktiivisemminkin kuin nyt..

Ystävilleni olen kertonut ihan normaalina asiana - meillähän tää lapsenteko ei käynyt niin helposti kuitenkaan. Luotin siihen, että oikea ystävä voi olla aidosti onnellinen meidän puolesta - ja kykenen kyllä ottamaan vastaan muitakin tunteita. Itsekin pitkään lapsettomana kuitenkin...
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi ihana ja niin rakas pieni tyttö lauantaina 30.11. (rv 40+2). Painoa oli 3710 g ja pituutta 49 cm.

Synnytys oli todella pitkä; vesien menosta kesti 39 tuntia, ennen kuin tyttö syntyi. Tarkemmin tulen kirjoittamaan tarinaa myöhemmin. Toipuminen on ollut onneksi todella nopeaa ja kotiinkin päästiin jo maanantaina aamupäivästä.

Rakkaus tätä pientä ihmettä kohtaan on niin huimaa, ettei sitä pysty edes kuvailemaan :heart:
 
Täällä ollaan edelleen tukevasti yhtenä kappaleena. Vointi on ihan hyvä kyllä vielä, mutta voisihan se jo kohta sieltä tulla, en haluaisi mitään neljä kiloista punnertaa ulos. Jospa sitä lähtisi siivoamaan kun kahta muuta ässää ei ole nyt just tarjolla :D

hiisi 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Meidän vauva on perätilassa, ainakin maanantaina oli. Olenkin ihmetellyt sitä kovaa möykkyä joka aina välillä on noussut tuohon oikealle ylämahaan, ja se on ilmeisesti pää :D Saa nähdä kääntyykö missään vaiheessa raivotarjontaan. Mulla kun se istukkakin on edessä, niin voi olla, että vauvalla on mukavin olla kuin istuva härkä :p Muutenkin mitä oon lukenut, niin kääntöyritys joskus rv 36 ei välttämättä ole paras vaihtoehto kun on perätila ja istukka edessä.
Toisaalta ei mua sektiokaan kauhistuta yhtään, eli jos se tulee niin tulkoot.

Tulin juuri synnytysvalmennuksesta. Aika turhahan tuo oli, katsottiin vain pätkä jotain videota missä ei edes näytetty itse synnytystä tai verta ja suolenpätkiä. Ja sitten vain jotain terkka/kätilö selitti synnytyksen kulusta, eli sellaisia juttuja mitkä tiesin jo muutoinkin.

Täällä tuntuu tosi inhottavalle kun tuo kaveri lykkii päätänsä kylkiluiden alle :stick: tuntuu välillä että luut musertuu.

31+5
 
Kirpukka mahtavaa! Todella kiva, kun tulit kuulumisia kirjoittamaan. Ja vieläpä tuollaisia :) Pidän peukkuja kovasti, että nyt teidän pikkuinen olisi tarttunut oikein hurjan lujaa kiinni!!! Tsemppiä piinaviikkoihin!
 
Moi kaikille, pitkästä aikaa! Me käytiin synnytysvalmennuksessa, mutta kyseessä oli luonnollisen synnytyksen valmennus. Sieltä sai kyllä paljon irti - katsottiin synnytysvideoitakin, mutta näissä ei ollut verta ja suolenpätkiä eikä huutamista ja kirkumista, vaikka näytettiin ihan suoraan, miten vauva tulee ulos. Oli aika voimaannuttava kokemus - sillä tavalla mäkin haluan synnyttää! Harjoiteltiin hengittämistä ja isiä ohjeistettiin siitä, mitä he voivat tehdä synnytyksen aikana. Kannatti kyllä!

Eniten mua auttoi se tieto, että kohtulihas hoitaa 70% työstä ihan omin avuin. Ponnistaminen hengityksen avulla kuulosti kans tosi järkevältä, sitä jaksaa varmasti tehdä pitempään kuin että pidättää hengitystään ponnistuksen aikana.

Nyt ei muuta kuin harjoittelemaan... Ja mies oli ainakin erittäin suostuvainen öljyämään välilihaa :LOL: Täytyy vain toivoa, että istukka siirtyy kokonaan syrjään kohdunsuulta, että voin synnyttää alateitse.

Muuten vointi on ollut ihan hyvä. Joulua odotellessa... mulla on onneks vapaata välipäivinä, ihanaa saada pieni breikki. Aion pestä kaikki äitiyspakkauksessa tulleet vaatteet, ja muun ajan vain rentoudun! :)

Mukavaa joulunodotusta!

28+2
 
Poks 30+0! :heart:

Uskomatonta mutta taisin viime yönä joko murtaa kylkiluuni tai reväyttää luiden välistä jonkin lihaksen :O Työterveyskään ei oikein osannut sanoa kumpi, teippasivat kyljen ja nyt odotellaan että aika parantaa. Onneksi on sen verran lievä ettei normaali hengittäminen satu mutta kaikki muu sitten suunnilleen tuntuukin. Aivastus kirvoittaa vedet silmiin, miten noin voi edes käydä? Toisaalta jollain tapaa huvittavaakin, tai olisi vielä hauskempaa ellei olisi niin tuskainen olo.

Muuten fiilis on hyvinkin jees, vaivoja on yllättävän vähän vaikka masu on jo aika iso potkupallo :) Töitä on jäljellä enää 4 viikkoa ja kiitos pyhien ja osasaikun työpäiviä on jäljellä kaikki seitsemän kappaletta ennen talvi- ja äitiyslomaa. Talviloma alkaa 13.1. ja jään suoraan siitä äitiyslomalle. Radin kanssa pärjäillään ihan hyvin vaikka iltasieto vaikuttaisi heikentyneen ja sain lähetteen pelkopolillekin. Tavarat alkaa olla hankittuna, enää itkuhälytin puuttuu mutta voi hyvinkin olla että joulupukki laittaa sen lahjasäkkiin :) Toisin sanoen tilanne alkaa olla siinä mallissa että vauva saa tulla kun parhaaksi näkee - toki vielä saisi kasvaa ja kehittyä mutta ei ole ihan pakko jaksaa sinne 40+0 saakka ;)

Mayinka & joulutonttu 30+0
 
Meille syntyi eilen täydellinen pieni poika :heart: Viikkoja kertyi siis 41+0. Kirjoittelen synnytyskertomusta myöhemmin, mutta paljon tsemppiä teille odotukseen ja synnytykseen, sen voin sanoa että kaikki on kyllä vaivan arvoista, on tuo niin käsittämättömän ihana tyyppi :heart: Ja suuri kiitos kuumeilu- ja odotusseurasta kaikille!

hiisi ja poika 1 päivää
 

Yhteistyössä