noista biojätteistä...

Me tarvitaan jonkinmoinen komposti tontillemme kun talo valmistuu...
Millaisia teillä on?

Ajattelin puutarhajätteelle ihan sellasta simppeliä esim. puurimoista kasattua kehikkoa ja biojätteelle sitä lämpökompostoria, josta saa valmista kompostia jo kk. Mutta aika kallis laitos...onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja.

Millaisia teillä on? Mitä voitte suositella...
Olen jo huuto.netissä noita (biolan?) kompostoreita katsellut...
 
Puutarhajätteelle käy hyvin ISO kehikko puusta tai vaikka verkosta.

Testeissä on Biolan ja L&K pönttö pärjänneet parhaiten. Mulla on Biolan ja oikein hyvä.

Mutta kyllä mikä tahansa muukin käy. Itsekin voi tehdä, mutta silloin ulkonäkö useimmiten kärsii ellei ole työntekijällä silmää. Itse olen sijoittanut Biolanin sekajäteastian viereen, että on helppo pääsyä käsiksi. Tärkeintä on, että rotat ei pääse syömään ja pönttöä pystyy helposti huoltamaan. Jos lämpöeristystä ei ole, niin pönttö jäätyy helposti talvella, mutta siitä ei ole haittaa (paitsi jos pönttö täyttyy...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
me ollaan ajateltu hankkia biolan... l&t:llä on halvempi vaihtoehto, mutta biolan on helppokäyttösempi. ja nyt taisi olla hobbyhallissa gröna johanna 199?
Katsoin kerran Englannissa messuilla tuota Gröna Johannaa ja jos on se sama malli, niin niillä eristeillä ei kyllä Suomessa tee yhtään mitään talvella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
me ollaan ajateltu hankkia biolan... l&t:llä on halvempi vaihtoehto, mutta biolan on helppokäyttösempi. ja nyt taisi olla hobbyhallissa gröna johanna 199?
Katsoin kerran Englannissa messuilla tuota Gröna Johannaa ja jos on se sama malli, niin niillä eristeillä ei kyllä Suomessa tee yhtään mitään talvella...
mäki näin hopparin kuvastossa tuon gröna johannan...
 

Yhteistyössä