Nokkamukiin totuttamisesta vinkkejä

Otsikossahan tuo kysymys jo tulikin. Ostin tavalliseen tuttipulloon sellasia nokkamukin "suuttimia", että niillä harjoitellaan, mutta samanlainen huuto alkaa kuin antaisi nokkamukista. Tyttö on kohta 7kk ja alettiin jo hiukan harjoitella. Onko kokeneilla mitään vinkkejä miten saada harjoitukset sujumaan ilman huutoja? Kun ei osaa vielä niellä niin nopeasti kun maitoa tulisi. Auttaako muu kuin aika?! :whistle:
 
Meillä on 7-kk poika. Minä olen antanut harjoitella nokkamukin käyttöä vedellä soseruokailun jälkeen. Silloin ei ole nälkäinen vaan ottaa nokkamukiharjoittelun iloisesti leikin kannalta eikä hermostu vaikka nestettä valuisi ohi suunkin. On harjoitellut sekä taikamukin että sellaisen nokkamukin käyttöä josta neste tulee imemättä. Maito juodaan vielä toistaiseksi tuttipullosta.
 
Minä oon lorauttanut vähän vettä nokkamukin pohjalle, ja antanut pojan itsensä "juoda" - päällehän sitä menee aluksi vähintään yhtä paljon kuin suuhun, mutta vähitellen homma on alkanut sujua. Ja siksi vettä (eikä maitoa), kun sitä tosiaan lentelee vähän joka paikkaan. Nokkamukia alettiin opetella siksi, että tuttipullo sai aikaan vain karmean huudon, enkä viitsinyt sitä alkaa väkisin tuputtaa kun imetyksellä kuitenkin mennään edelleen.

Poika on nyt reilu 6 kk, ekan kerran sai mukin käteensä ehkä kuukausi sitten, ja nyt osaa juoda ruokajuomansa itse. Enimmäkseen. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Meillä on 7-kk poika. Minä olen antanut harjoitella nokkamukin käyttöä vedellä soseruokailun jälkeen. Silloin ei ole nälkäinen vaan ottaa nokkamukiharjoittelun iloisesti leikin kannalta eikä hermostu vaikka nestettä valuisi ohi suunkin. On harjoitellut sekä taikamukin että sellaisen nokkamukin käyttöä josta neste tulee imemättä. Maito juodaan vielä toistaiseksi tuttipullosta.
Samoin aloitettiin=)
 
Meillä kanssa harjoitellaan parhaillaan nokkiksen käyttöä. Poika nyt 6kk. Ruokailujen yhteydessä annan vesihörppyjä siitä ja ruokailujen välissä anna välillä myös pojalle mukin käteen, suuhun se menee mutta vielä aika omintakeisella tyylilla =)
 
Tyttö 7kk opetettiin pari päivää sitten suoraan tuttipullolta juomanokkaan.Koko ikänsä pullosta juodessaan on ollut käytössä Ainun pullot ja ostin niihin juomanokkia joita käyttäessä maito oli kuitenkin rinnuksilla.
Nyt ostin NUKin version nokkamukista ja siihen vielä luonnonkumiset juomanokat joista täytyy oikeasti imeä jotta maitoa tulee ulos.
Näillä vieroittaminen pullosta onnistui päivässä!
Monet vaihtoehdot kokeiltiin ja on kaapit täynnä erilaisia nokkamukeja - vain tämä nykyinen kelpaa.Ajattelin muutaman viikon testailla tällä ja sitten siirtyä nokkamukiin kun tekniikka on jo hallussa.
Ensimmäisen kerran juomanokkaa tarjotessa kastoin myös nokan päätä sokeriin ja sain tytön paremmin kiinnostumaan juomisesta :D .
 
Minä rupesin totuttamaan poikaa nokkamukiin samalla kun soseita aloiteltiin, eli sillon, kun poika oli vähän päälle 5kk. Pelkkää vettä annoin ja kyllä se ihan hyvin alkoi sujumaan, vaikka aluksi tietenkin suurin osa valui suusta ulos. Meillä oli ehkä siks vähän helpompaa, kun poika ei ikinä suostunu juomaan tuttipullosta ja ei ollut siihen siis tottunut.
 
Meillä oli pakko saada opetettua nokalle, kun tuttipullosta ei suostunu enää juomaan ja imetys oli lopetettava. Mulla on Nuk-merkkisiä pulloja ja niihin saa luonnonkumisia nokkia. Niistä imetään, joten ei tuu sitä juomaa liikaa kerralla. Seuraava askel on joululahjaks saatu nokkapullo, jossa on pehmee nokka ja venttiili, sit se irrotetaan ja seuraavana Nuk-merkkisten nokkapullojen oma nokka, sit taikamuki. Vähitellen siis totutellaan meillä uuteen juttuun.

Suosittelen siis tuota Nuk- merkkistä pulloa luonnonkumisten nokkien kanssa. :) Meillä poika oppi sille ollessaan hieman päälle 5kk ja nyt juo jo ite pulloa pidellen. :)
 
Me harjoteltiin kans eka noilla tuttipulloihin tulevilla nokilla. Sit koitettiit taika- ja vippamukit, ei kelvannut millään.
Löysin sit ruokakaupasta Emman nokkamukin, josta jätkä osas juoda heti.
 

Yhteistyössä