Nolottaa! Saatiin lahjoja Joulupuu keräyksestä!

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Molemmille lapsille tuli 2 lahjaa. Nolottaa, kun ollaan osattu itse isot kasat eikä ole tällä hetkellä taloudellisesti kovin tiukkaa. Lapsi näki lahjat eikä halua tietenkään luopua. Mitähän tässä tekisi? :ashamed:
Ei olla haettu niitä mistään..
 
Vaihtoehto yksi: Pidätte lahjat ja annatte lasten iloita niistä. Vaihtoehto kaksi: Annatte lahjat johonkin hyvään tarkoitukseen niitä tarvitseville. Jos lapset eivät kyseisistä paketeista luovu, voithan itse ostaa uudet lahjat hyväntekeväisyyteen, jos rahasta ei ole tiukkaa.
 
Miten toi homma toimii? Siis mistä ne tulee ne lahjat? Tai niin... siis mitä, miten? Sen verran mä tiedän että ne joulupuut on joissain kaupoissa ja että sinne voi ihmiset lahjoittaa, mutta kuka ne saa, ja miten se homma siis menee?
 
vieras
No jos kerran näkivät niin ei voi poiskaan antaa, kuinka ne niin tökerösti ne antaa että lapset etukäteen näkee? Kai sanoit antajalle ettette tarvi? Mitä siihen tuumasi? Voithan itse viedä jollekin oikeasti tarvitsevalle vietäväksi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos kerran näkivät niin ei voi poiskaan antaa, kuinka ne niin tökerösti ne antaa että lapset etukäteen näkee? Kai sanoit antajalle ettette tarvi? Mitä siihen tuumasi? Voithan itse viedä jollekin oikeasti tarvitsevalle vietäväksi.
Toivat kotiin. En sanonut, olin aika häkeltynyt.
Lapsi ei halua tosiaan luopua niistä ja mistä löydän oikeasti tarvitsevia kun tuo keräys meni jo?
 
nekku
Ei tarvitse olla nolostunut. Jollain mittarilla tiedän on katsottu ne tarvitsevaksi, kun kerran tuotu. Lapsille annettavissa asioissa on aina kyse lapsen oikeudesta eikä aikuisen mielipiteestä. Hyvää joulunodotusta teille ja toivottavasti nassukat tykkäävät paketeista : )
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Miten ne niitä lahjoja toi jos ette ole sinne ilmottautuneet?
Ovar varmaan ilmoittaneet meidät sinne meidän puolesta. Meillä on ollut aika vaikea syksy ja ollaan yhteiskunnan avun piirissä jos nyt näin voi sanoa. Enempää en halua kertoa.
 
Mites ne Pelastusarmeijan joulupadat tai tämän palstan ketju, johon minäkin osallistuin? Täälläkin on varmasti vielä joitain avuntarvitsijoita. JOS päätät laittaa tänne avuntarjouksen, kannattaa laittaa lahja sellaiselle, joka ei ole vielä mitään saanut. Itse laitoin pienet paketit postin mukana.

En todellakaan tarkoita, että sun olisi pakko osallistua mihinkään keräykseen! Varmasti olette tekin lahjat ansainneet!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Ei tarvitse olla nolostunut. Jollain mittarilla tiedän on katsottu ne tarvitsevaksi, kun kerran tuotu. Lapsille annettavissa asioissa on aina kyse lapsen oikeudesta eikä aikuisen mielipiteestä. Hyvää joulunodotusta teille ja toivottavasti nassukat tykkäävät paketeista : )
Oi, kiitos. :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mua jäi kaivelemaan tää asia. Että siis voiko sieltä joku tulla toisten kotiin kantamaan noita, mikäli joku tuttava on ilmoittanut? Hui! Mä saisin kyllä hepulin, jos joku tulisi ja vesittäisi lasten joulupukkiuskon :snotty:
En usko, tämä on vähän erilainen tilanne. Tuttava ei ole ilmoittanut meitä vaan taho joka tietää meidän vaikeasta tilanteesta.
Meillä on onneksi tehty niin, että myös muut voivat auttaa joulupukkia lahjojen annossa, joten tämänkin jälkeen joulupukkisatu menee läpi :)

Huono omatunto lievittyi paljon kun luin lehdestä että täällä keräykseen oli tullut niin paljon lahjoja että kaikille halukkaille oli saatu vähintään 2 lahjaa.
 
no
itse osallistuin keräykseen ja kieltämättä harmittaa jos paketit menee perheisiin, joissa on varaa ostaa itsekin peketit lapsille. En nyt mikään superrikas ole itsekään, joten olisin kyllä toivonut omaa pakettiani sellaisille, jotka eivät niitä muuten saa.
 

Yhteistyössä