Nolottaa sanoa että imettää 5kk ikästä vauvaa pelkästään...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
jj
Meillä kanssa aina kysellään, et joko annettu vettä. Vauva 5 kk ja ei ole ollut mitään tarvetta antaa vettä. Kiinteitä olen nyt pari viikkoa antanut, en vielä kuitenkaan perunaa ja sekin on joillekin ihme ja kumma.
 
.
Älä ihmeessä sitä häpeile. Otat selvää täysimetyksen eduista vauvalle ja lyöt faktaa pöytään ihmettelijöille. Ole ylpeä siitä, että imetys onnistuu noin hyvin sun ja vauvan kohdalla!! Mä ainakin olin aina todella ylpeä täysimetyksestä, esikoista 5kk ja toista 6kk1vko ja oli meinaan pulskia vauvoja siihen asti, kun liikkeelle lähtivät :)
Suositus on 6kk täysimetystä ja siihen kuule vain harvat ja valitut pystyy Suomessa syystä jos toisesta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ole iloinen että sulla maitoa riittää =) Ymmärrän kyllä jotenkin sun tunteen.. Vaikka suositukset ois mitkä, niin valtaosa ei kuitenkaan niin toimi (siis ei pysty).
Mulla oli vähän nolo olo esikoisen kanssa, kun ei huolinut tuttia ja pelkästään imetin; sitten jos alko itkeen vaikka kaupassa niin johan oli neuvojia, että anna sille tutti suuhun, eikö sulla oo tuttipulloa mukana yms..
Miekin ymmärrän. Jotenkin ihan hölmönä sitä ajattelee, että jos toimii eritavalla kuin suurin osa, olisi jotenkin huonompi. Ihan hassua, kun sehän on hyvä juttu, että maitoa riittää ja lapsi pärjää sillä. Mie täysimetin just sen 6 kk ja aika kauan meni ennen kuin kiinteitä alko menemään senkään jälkeen oikeasti, että syömisestä olisi voinut puhua. Ole ihan vaan tyytyväinen tilanteeseen rinta rottingilla.
 
vieras
tämä on joku provo. itse olen neljältä lapselta kärisinyt "miksi et imetä"-uteluista, joten ap voi työntää tämän juttunsa pimeään paikkaan. häpeäisit, että kehtaat tälläistä aloitusta tehdä kun kerran maitoa riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä on joku provo. itse olen neljältä lapselta kärisinyt "miksi et imetä"-uteluista, joten ap voi työntää tämän juttunsa pimeään paikkaan. häpeäisit, että kehtaat tälläistä aloitusta tehdä kun kerran maitoa riittää.
Uskon ihan täpöillä ettei ole provo. Ihan oikeasti tällaista ihmettelyä saa kuulla aika paljonkin.
 
gg
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä on joku provo. itse olen neljältä lapselta kärisinyt "miksi et imetä"-uteluista, joten ap voi työntää tämän juttunsa pimeään paikkaan. häpeäisit, että kehtaat tälläistä aloitusta tehdä kun kerran maitoa riittää.
Se, että toinen pystyy imettämään, ei varmasti ole sinulta pois. Huolenaiheet elämässä kun tuppaavat muutenkin olemaan subjektiivisia.
 
Kippuravarvas
Ei semmosta saa hävetä.
Meillä sai kiinteitä reilu 5kk alkaen ja edelleen imetän 11kk:ta. Hetken jo ajattelin lopettamista allergia-asioiden helpottamiseksi mutta taas tisuttelu vei voiton :D
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä on joku provo. itse olen neljältä lapselta kärisinyt "miksi et imetä"-uteluista, joten ap voi työntää tämän juttunsa pimeään paikkaan. häpeäisit, että kehtaat tälläistä aloitusta tehdä kun kerran maitoa riittää.
Kyllä mä olen kuullut siinä vaiheessa kun lapset on olleet 7-8kk että mitäs noin isoa miestä imetät :(
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun kaikki kyselevät että joko annat kiinteitä. Ovat ihan ihmeissään kun sanoo että rintaruokinnassa vielä on...Tulee toisinaan huono äiti olo kun ei ole syöttänyt soseita.
Jos lapsi herää esim. parin tunnin välein nälkäisenä syömään / on itkuinen, antaisin soseita lisäksi. Ei toista nyt nälässäkään voi pitää..

Jos taas on tyytyväinen niin sitten vain imetystä, imetystä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä on joku provo. itse olen neljältä lapselta kärisinyt "miksi et imetä"-uteluista, joten ap voi työntää tämän juttunsa pimeään paikkaan. häpeäisit, että kehtaat tälläistä aloitusta tehdä kun kerran maitoa riittää.
Kyllä sitä imettäväkin äiti saa osakseen ihmettelyä ja syyllistämistä...
 

Yhteistyössä