Noniin. Koira söi kokonaisen suklaalevyn. Mitäs nyt? :/

  • Viestiketjun aloittaja "jii"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä ei mitään vaikutusta;23814399:
:D Ihan niin kuin meillä (vaikkei aina sillä hetkellä hymyilytä).
Mä kun en joskus tiennyt (tyhmä minä, ois pitänyt tietää) että xylitol on koiralle vaarallista, niin annoin joskus koiralle sisuja. Aikansa se niitä söi ja tuli sitten tosi flegmaattiseksi, eikä halunnut enää namia. Vasta myöhemmin kuulin, että se on tosi vaarallista.
Nykyisin se tietää, että sisuista tulee kipeäksi, ei ollenkaan kerjää niitä, enkä usko, että söisi, jos saisi tassuihinsa. (mutta ei tietenkään saa, kun en enää jättele nameja näkysälle)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23814448:
Mä kun en joskus tiennyt (tyhmä minä, ois pitänyt tietää) että xylitol on koiralle vaarallista, niin annoin joskus koiralle sisuja. Aikansa se niitä söi ja tuli sitten tosi flegmaattiseksi, eikä halunnut enää namia. Vasta myöhemmin kuulin, että se on tosi vaarallista.
Nykyisin se tietää, että sisuista tulee kipeäksi, ei ollenkaan kerjää niitä, enkä usko, että söisi, jos saisi tassuihinsa. (mutta ei tietenkään saa, kun en enää jättele nameja näkysälle)
Meidän Koiruli ei oppinut edes tuosta että tuli kipeeksi siitä jättimäärästä. Parin päivän kuluttua tuli sukulaisnainen kylään ja toi samanlaisen suklaarasian ja tää oli heti kerjäämässä että "mieli tekis ja en edes muista millon olisin herkkuja saanut."
 
"mä"
Jos sä haluat sen pois, mene suolapurkin ja lusikan kans vessaan ja ovi lukkoon. Laita teelusikallinen suolaa koiran kitaan ja odota, että oksentaa. Jos ei viidessä minsassa ole oksentanut laita toinen teelusikallinen.
 
Blue
Mun Welsh Corgi söi kerran semmoisen laivapaketin (onks se nyt puoli kiloa..?) maitosuklaata. Oli kuulemma liian paljon sanoi ell. Koira saikin oireita: vapinaa, tärinää, sydän hakkasi, ei pystynyt olemaan paikallaan, läähätti, ei saanut nukuttua. Puolen yötä sitä pidin kainalossa ja rauhoittelin.. Sitten pikku hiljaa oireet vähenivät ja loppuivat. Koira siis oli syönyt sen mun töissä ollessa joten oksetuksesta ei ollut mitään hyötyä ja ell:kin sanoi että ei voi enää oikein tehdä muuta kuin hoitaa oireita (antaa rauhoittavaa) jos tulee oikein pahoja kramppeja ja tarvittaessa nesteyttää. Onneksi päästiin suht pienillä oireilla vaikka koiran olo olikin varmasti tosi kurja..
 
hmph
suklaa pitäisi lailla kieltää koirallisten taloudessa. Samoin xylitoli.
Ihmiset on vielä niin pöljiä, etteivät ota selvää mitä koirille saa antaa ja mitä ei. :headwall:
 
"vierailija"
Minulla on labbis mikä söi kolme tuntia sitten noin 250 grammaa suklaata papereineen, eli siis tollaisia http://www.karkkigalleria.fi/fazer-geisha-suklaakonvehteja-350-g.html .. Mitäs pitäisi tehdä ..?
 

Yhteistyössä