nopeat synnytykset:mistä tiesit lähteä ajoissa?

  • Viestiketjun aloittaja jännittäjä
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on ollu nää kaksi viimeistä synnytystä tosi nopeita. Jostain kumman syystä olen kuitenkin osannut lähteä ajoissa sairaalaan ja kaikki on mennyt hyvin. Kovissa supistuksissa olen siis sairaalaan lähtenyt ja kummallakin kerralla olen vielä kotona ajatellut, että turhaan varmaan menen. Ei sitä vaan osaa mitenkään tajuta, että koska on oikeasti tosi kyseessä. Kuopuksen syntyessä ennätin olla sairaalassa 10 minuuttia ennenkuin herra oli maailmassa. Jotenka tulipahan taas todistettua, että synnytyksestä selviää hengissä ihan ilman puudutuksiakin =)
 
jännittäjä
Joku kumma vaisto sen kai sit sanoo...

Mulla oli eka sentään vajaa kuusi tuntia. Mutta sairaalaan matkaa tunnin verran, eikä esikoisesta ollut ennen synnytyksen alkamista supistellut, en osannut edes laskea supistusten väliä kun en tuntenut niin selvästi, silti sairaalassa ehdin olla vain kolmisen tuntia.

Nyt ihmetyttää ku rv 34+4 ja eilen oli kolmisen tuntia supistuksia (ilmeisesti, en taaskaan osannut laskeskella niitä...) ja outo olo koko yön. Tuli jo tunne, että pitäiskö lähteä... No nyt olo ok enkä siis lähtenyt. Jännittää vaan miten käy.....
 
Elli33
Minua jännitti sama asia etenkin kun taksilla piti mennä, onneksi matka lyhyt tällä kertaa. rv oli 41+6 ja koko päivän supisteli sekä tuli rusehtavaa vuotoa, supistukset alkoivat kipeytyä ja selvästi olivat kipeämmät kuin mitkään aiemmat supistukset. Kutsuttiin kaveri lastenvahdiksi ja lähdettiin sairaalaan. Meni kyllä noin 4 tuntia vielä ennen kuin lapsi syntyi. Olin vain 2-3sormelle auki ja kätilö kehotti nukkumaan. Sairaalassa sitten aukenin jaluomusti meni. En uskaltanut odotella kotona, kuten edellinen syntyi yhtäkkiä vaikkakin kivuliaiden supistusten jälkeen. Jos olisi ollut oma auto ehkä olisin lähtenyt vasta myöhemmin ja kerran kävin ennen laskettua aikaa turhaan sairaalassa.
 
Mulla oli suhteellisen nopea synnytys ensisynnyttäjäksi. Eli kokonaisuudessaan synnytys kesti vajaat 6 tuntia. Tiesin lähteä sairaalaan kun supistukset oli niin kovia etten enää kestänyt kotona, eikä ottamallani särkylääkkeellä ollut mitään tehoa. Lisäksi vessassa käydessä huomasin, että verta tulee...
 
Mulla molemmat synnytykset olleet tosi nopeita (+-2h). Supistukset olivat alusta asti tosi teräviä (ei kuitenkaan kivuliaita..) ja supistusten väli alusta asti n. 5 min, joten totesin että viisaampi varmaan lähteä sairaalaan.. =)
 
Mulla esikoinen synty 3h30min ja alko lapsiveden lirahtelulla... sit alkokin supistukset samantien 2min välein ja kipeesti. Sillon lähdin kun olin supistuksia hetken kärvistelly, ehkä senkin takia kun itteeni pelotti niin kamalan paljon. Nyt mietin kans et mistä tiän lähtee jos ei tuukkaan lapsivettä ollenkaan tai menee jotenkin vaan ihan päin vastoin kun edellinen...en tiä sit... =)

yksäiti+ hippu rv 18+5
 
Kolmessa ekassa synnytyksessä tuli supistukset melkein heti niin kipeinä, että en pystynyt enään oleen kotona.
Neljäs synnytys alkoi niin, että tuli pari pikku supistusta, sitten ihan kamalan hirveä supistus ja sitten vähän lapsivettä. Ja sitten alkoi kaameat supistukset. Vauhdilla mentiin sairaalaan. Poika syntyikin sitten sairaalan ulko-oven viereen, juuri ja juuri kerettiin sairaalan sisäpuolelle. Synnytys kesti 1h36min.
 
Ihan ensin tunsin kun vaavi potkas kyljen kohdalle niin että siihen tuli varmaankin reikä...pari tuntia myöhemmin alkoi yöllä klo24.00 supistukset joita en aluksi ottanut millänsäkään koska ne oli niin menkkamaisia ja en olisi ikinä uskonut että supistukset ei satukaan niin paljon....valvoin kuitenkin koko yön ja supisteli parinkin minuutin välein...ja välillä sitten lirahteli lapsivettä...varsinkin kun nousi istumasta...ja koko ajan tuntu olevan pissahätä...
Aamulla menin sairaalaan mukamas vaan näyttämään itseäni, eli en vieläkään ollu varma et se syntyisi...
Sairaalaan mentäessä alkoi supistukset koveta kuitenkin....
Kätilö tutki ja olin 5cm auki...siitä se sitten lähti ja kyllä viimeiset kaksi tuntia oli tosi kivuliaita mutta kivut oli ihan samaa luokkaa kuin kovien kuukautisteni aikana....sanoivatkin että olen luomusynnyttäjä...
Eli sairaalassa oltiin n. 4 tuntia ja ponnistusvaihe kesti 11 minuuttia...
En tiedä nyt sit toisella...mutta usein sanotaan että se kipu ajaa kyllä sairaalaan ajoissa...
 

Yhteistyössä