normaalia? pitäskö "huolestua"?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
lapsi n. kuukauden ikäinen.lasta ei nukuteta ulkona eikä käytetä muutenkaan ulkona kun voi tulla "nuha".myöskään äiti ei voi olla ulkona kun on lunta ja sektiohaava tuntuu. eikä ensimmäiseen kuukauteen lasta tietenkään ole käytetty kylvyssä,syytä en tiedä.
 
Kannattaa varmaan keskittyä omiin asioihin elämässä :)

Kaikki vanhemmat eivät halua nukuttaa lastansa ulkona. Se on ok ja ihan normaalia. Kaikki lapset eivät edes nuku hyvin ulkona, vaan sisällä paremmin. Ihmiset ovat erilaisia.
 
niinku
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
lapsi n. kuukauden ikäinen.lasta ei nukuteta ulkona eikä käytetä muutenkaan ulkona kun voi tulla "nuha".myöskään äiti ei voi olla ulkona kun on lunta ja sektiohaava tuntuu. eikä ensimmäiseen kuukauteen lasta tietenkään ole käytetty kylvyssä,syytä en tiedä.
Pitää huolestua kyttäävästä läheisestä, joka ei osaa tukea uutta äitiä.

Mun sektiohaavaan sattui sairaasti viimeksi tänään (lapsi 2v) kun lapsi potkaisi siihen uimahallissa veden alla. Olin ekalla lenkillä kun lapsi oli 5viikkoa. Silloinkin isä työnsi vaunuja. Kyllä sinne ulos kerkeää. Se mikä on äidille parhaaksi on lapselle parhaaksi.

Pesimisrauhaa.
 
vieras
On täysin normaalia. Vastasyntynyt on tottunut 37 asteeseen, ei miinus viiteentoista.
Mä en pystyny alatiesynnytyksen jälkeen istumaan kolmeen viikkoon. Siis söin seisaaltani ja imetin makuulla. Ei puhettakaan istumisesta. (Synnäriltä kotiin roikuin auton "kauhukahvassa".)

Miksi sun mielestä pitäis vastasyntynyt viedä ulos? mä en vienyt edes kesällä, kun aurinko paistoi niin sikana, että meinas itseltä palaa nahka vartissa. meidän pihalla ei ole varjoa.
 
am
"Talvivauva on hyvä pitää sisällä ensimmäiset kaksi viikkoa, jonka jälkeen ulkoilun voi varovasti aloittaa. Ulkoilu tapahtuu vain alle 10 asteen pakkasella. Talvella ulkoilun voi aloittaa 15 -30 minuutista päivässä ja lisätä ulkoiluaikaa 2-3 tuntiin kerrallaan."

lainattu täältä:

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/4872

Jos siis yli 10 astetta pakkasta ei pitäisi viedäkään ulos. Mitä toi asia sulle kuuluu muutenkaan?
 
Ei mekään kovin nopeasti tammivauvan kanssa ulkoiltu pakkasen takia. Oli myös liukasta ja pelkäsin että liukastun ja alakerta repeää siinä sitten (alatie synnytys ja muutama tikki tuli).
Kylpyynkin lapsi pääsi vasta kun napa oli parantunut kunnolla ja vielä jonkin aikaa sen jälkeekin taidettiin odottaa.

Niin eikä tuo 1v, vieläkään nuku ulkona juuri koskaan.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
lapsi n. kuukauden ikäinen.lasta ei nukuteta ulkona eikä käytetä muutenkaan ulkona kun voi tulla "nuha".myöskään äiti ei voi olla ulkona kun on lunta ja sektiohaava tuntuu. eikä ensimmäiseen kuukauteen lasta tietenkään ole käytetty kylvyssä,syytä en tiedä.

Ahaa... Mulle taas oltiin suunnilleen vihaisia neuvolassa kun olin vienyt vauvaa liian aikaisin ulos. Katos teki niin tai näin, niin aina JOKU keksii siitä valittamisen aihetta. ;)

 

Yhteistyössä