Normaalipainoisen PCO-naisen rasvaprosentti

Te, joilla PCO on todettu ja olette normaalipainoisia tai hoikkia, onko teillä mitattu rasvaprosenttia?

Sanotaan, että ylipainoisilla PCOta voidaan helpottaa painon pudotuksella. Normaalipainoisilla ja hoikilla tästä ei taas ilmeisemmin ole hyötyä. Mutta onko normaalipainoisen tai hoikan PCO-naisen rasvaprosentti kuitenkin aina hiukan korkeahko? Voisiko rasvaprosentin alentaminen auttaa PCO:hon normaalipainoisilla ja hoikilla? Eli enemmän lihasta ja vähemmän rasvaa.

Oma painoindeksini on 22, mutta rasvaprosentti on korkea 31%. Syön kuitenkin terveellisesti ja liikun lähes päivittäin (lihaskuntoa ja aerobista). En tiedä enää, mitä voisin tehdä, sillä kehoni tuntuu pitävän rasvoistaan kiinni. Epäilen, että oma hormonaalinen häiriöni johtuu kehon korkeasta rasvamäärästä.
 
"Ethe1"
Mulla on sama homma, kyllä luulen että näillä asioilla on yhteys. Olen normaalipainoinen, itse asiassa jopa hoikka: 164 cm ja 52 kg. Rasvaprosentti mullakin 31 ja PCO:sta kärsin myös. Nyt käyn salilla ja yritän saada rasvaprosenttia pienemmäksi - vaikeaa on! Sokerin syömisen oon myös lopettanut.
 
PCO:lainen
Täällä viikko sitten mitattu kehonkoostumus: rasvaprosentti 26%, paino 48kg, pituus 157, joten eipä tässä paljoa ole puotettavaa.. Elintavat terveelliset ja liikuntaa useasti viikossa. Yhdeksi ongelmaksi tunnistan kyllä sokerin, jolle olen aika perso. Ilmeisesti vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta voisi olla apua pcolaisilla, erityisesti niillä, joilla on ongelmaa sokeriaineenvaihdunnan kanssa.
 

Yhteistyössä