NORMAALIPAINOISET ja HOIKAT hoi! Viittittekö listata hiukan normaalia päivän aikana syömäänne :)!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
syöntiä
Klo 06.00 aamupalani on 1-2 kuppia kahvia maidolla
Sitten naahitaan aamusesta pari leikkelettä suolaseks.
klo 12.00 kahvia kuppi+ maito. Ehkä pullanpala tai pari keksiä.
Sitten syön jossain välissä mandariinin ja pari karkkia.
Illemmalla laitan ruoan n. klo 17. Eilen oli appelsiini lohta ja muusia, tänään hirvikäristystä pippurituorejuustolla sekä muusia tai sitten teen jotain thaimaalaista. + maitoa juomaksi
Illalla sitten syön jotain suklaata tai muuta karkkia, vanukasta..

Olen 172 pitkä ja painan jotain 58-60kg. En tarkkaan muista mut jotain tolla välillä. Siinä se on ollut jo vuosia.

Ei todellakaan mikään leuhkittava ole meikäläisen ruokavalio, pahimmasta päästä paremminkin.
Kasviksia, hedelmiä, marjoja en oikein voi syödä kun olen niille allerginen. Kaikki pitäis keittää, ja harva käy sittenkään.
 
---
[QUOTE="tiiu";24986865]Ja välissä napsit nälissäsi kaikenlaista - mutta kun ne ei ollut virallisia ruokia niin niitä ei lasketa? Näinhän se usein menee...[/QUOTE]

no täällä töissä ei ole mitä napsia joten ainakaan arkipäivisin tuo ei pidä paikkaansa. ja mulla on myöskin sen verran vähän rahaa etten ihan kovin täysin kaappejä välipalaherkkuja ole varaa pitää. joskus siis kun tulen kotiin saatan syödä nuudeleita pussin.
 
näin
Aamulla puuroa 1,5dl ja marjoja

Päivällä : salaattia tai kasviksia&lihaa/kalaa. Tämän päivän salaatti oli tonnikalasalaattia, jossa oliiveja ja savujuustoa. Kastikeena viinietikkaa& oliiviöljyä, mustapippuria ja chilirouhetta. Annos painoi 650g, kun punnitsin tuolla ruokalassa.

Välipala: Kahvia ja marjoja/Hedelmä tahi maustamatonta jugurttia marjoilla&pellavansiemenillä

Iltaruoka: Päiväruuan toisinto suurin piirtein. 1/4 lautasellinen lihaa/kalaa/kanaa ja loput kasvispohjaista.

Iltapala: jos napostelen, napostelen useimmiten pähkinöitä.

Ja mun annoskoko on miehistä luokkaa - hoikka olen.
 
Eiliset syömiset.

Aamulla: kuppi kahvi ja 1 ruisleipä voilla, ei muuta.
Päivällä : 2 riisipiirakkaa ja kanankoipi
Iltapv: kahvi ja kuorrutettu donitsi
Illalla: 2 ruisleipää> juustoa/kurkkua ja 2 jugurttia.
Kahvia juon päivällä muutaman kupin.

Huom! joko 2 pientä tai 1 iso lämmin ateria päivässä.
Niin olen normaalipainoinen.
 
sdfsdfg
[QUOTE="moikka";24986768]Esimerkiksi näin:

aamupalalla: leipä ja teekuppi

lounaalla: makaronilaatikkoa, kurkkua ja tomaattia, rasvatonta maitoa lasi

päiväkahvit: 1 muki kahvia ja pulla tms.herkku

päivällinen: nakkikeitto, ruisleipä, maitolasi

iltapala: pari ruisleipää, muki teetä ja jogurtti myslin kanssa. Joskus vähä karkkia, esim. vajaa kourallinen[/QUOTE]

Tässä aika sama kuin mulla. Maito vaan pois ja lautasella puolet kasviksia.
Teen fyysistä työtä ulkona ja olen 182cm ja painan 67kg. Mies siis olen.

Toki bisseä kuluu iltaisin 2-6 pulloa. Ja satunnaiset herkut. Pähkinöitä esim.
 
totta, jos tarkoitat vihreällä salaatilla perus lehtisalaattia niin se onkin mautonta mutta itse olen aina pitänyt kasviksista ja voin jopa sanoa himoitsevani tuoretta kurkkua tomaattia ja paprikaa ja niiden kanssa sopii lehtisalaatti tai vielä paremmin ihanan rapea jääsalaatti ja makua saa esim sitruunamehusta, terveellisempää kuin suussasulavat salaattikastikkeet :) kevyt juustoilla saa myös lisämakua äläkä unohda kasvirasvaa loraus oliiviöljy/rypsiöljy, pippuri tai sitruunapippuri sekä ripaus suolaa antaa myös mukavasti lisämakua :)
 
Näin minä
Eilen:
Aamulla n. klo 6 muki kahvia ja kaksi viipaletta täysjyväruisleipää ja yht. neljä juustosiivua.
Päivällä: pussi pakastevihanneksi, n. kauhallinen makaronia ja kauhallinen tonnikalakastiksetta.
Välipala: kuppi mustaherukoita ja joghurtti
Illalla: Lautasellinen makaroni-jauheliha mössöä, jossa pussi he-ne-pa ja pala itsetehtyä leipää
Iltapalaks itsetehtyä leipää.
 
Haloo!?
[QUOTE="vieras ap";24986800]Vajaa kourallinen karkkia :D:D:D

ei helvetti :D. Ei ole mun juttu. Ei tule kuin kiukkuiseksi tuosta määrästä karkkia :ashamed:

Eli tosiasia taitaa olla se, mitä olen pitkään miettinytkin, laihat pysyvät laihana syömällä vähän, liikunta toki tukee sitä, mutta pelkällä ruokavalion muutoksella pystyy pudottamaan painoa paljon paremmin kuin liikunnalla. Ei pelkästään liikkumalla kukaan itsestään hoikkaa saa, pitää myös syödä VÄHÄN.[/QUOTE]

Kirjoitin ketjuun aiemmin mittani, 166/58. Minä en todellakaan syö vähän. Moni huomauttelee minulle, että syön aina ja paljon :D Mutta on oleellista, mitä syö. Kyllä minä paljon myös liikunkin. Sanoit, että et syö salaattia. Minun lounaani voi olla salaatti, joka sisältää esim. jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia, lihaa/kalaa ja jotain rasvaista joukossa esim. jotain majoneesia tai dippikastiketta. En siis välttele rasvaa, en syö light-tuotteita. Välttelen sokereita, mutta suurin herkkuni on lähinnä suklaa, josta sitä sokeriakin tulee. Syön siis todella paljon vihanneksia. Viljat eivät kuulu ruokavaliooni, saan niistä vatsavaivoja. Jos lisukkeena on riisiä, syön sitä vain pienen annoksen, koska se itsessään ei ole kovin ravitsevaa. Syön myös juustoja, maitorahkaa, kuohukermaa.. en karppaa, vaikka ruoka-aineeni sen suuntaisia ovatkin.
 
läpipasko
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan;24986736:
Olen normaalipainoinen (näytän hoikemmalta kuin vaaka kertoo). Voisin syödä samalla tavalla kuin sinäkin. Mulla nopea aineenvaihdunta, en tiedä, onko sillä merkitystä. LIikuntaa en liiemmin harrasta. Tuurijuttuja taitaa olla nämä syömiset.
Sama täällä, voin syödä lähestulkoon mitä ja kuinka paljon vaan, ja silti pysyn saman kokiisena. Aineenvaihdunnasta kiinni.

Mut esim. eilisen syömiset mulla oli:

Aamupala: 2 vehnärieskaa ja lasi mehua
välipala: 2 vehnärieskaa ja iso pala bostonpullaa
Lounasta en yleensä syö, silloin tällöin saatan syödä esim. pussin nuudeleita, mutta eilen en syönyt mitään.
Illallinen: Itsetehtyä jauheliha-tomaatti-sipuli-tuore mozzarella pizzaa
Iltapala: taas iso pala sitä bostonpullaa
Yöpala (leffaa katsoessa): 1/4 vienetta jäätelökakkua.

Eli syön siis tosi terveellisesti. :D Pituutta mulla on 167cm ja painan n. 53kg
 
tässä sulle
Joo, olen samaa mieltä, että lehtisalaatti nyt ei maistu miltään. Meidän tuoresalaatti on yleensä jotain maukkaampaa salaattia (ja kalliimpaa), reilusti kurkkua, tomaattia, paprikaa, porkkanaa, mitä nyt sattuukaan olemaan. Mä en käytä salaatinkastikkeita kun mun suuhun ne kaikki maistuu pahalta, mutta oliiviöljyä sekä sitruunapippuria lisään joskus jos huvittaa. Mutta sanottakoon, että kasvisten syöminen ja ruokavalioon lisääminen on asenne- ja tottumuskysymys. Se ei käy viikossa eikä ehkä kuukaudessakaan, vaan makumieltymykset hioutuvat vuosien kuluessa. Netistä lötyy vinkkejä myös salaattien maustamiseen, ja esim. uunijuurekset on loistavia!

Tuohon herkkujen syöntiin myös lisään, että kun annoskoot ja syömiset muuten noin laadullisesti on kohdallaan, niin karkkia ja muuta voi mysö syödä. Ainakin mä voin. Ei ehkä siinä vaiheessa, kun painoa pudottaa, mutta noin muuten. Mä syön karkkia vähintään puolisen kiloa viikossa, viikosta riippuen 1-3 päivänä viikossa. Liikaahan toi on, mutta en ole nähnyt syytä vähentää, kun syömiset muuten ok. Leivonnaisia syön ainakin viikonloppuisin. Mutta toisaalta, vastapainoksi vahtaan vatsanseutua peilistä vähän sillä silmällä, että kun siihen se kilon verran tulee ekstraa, niin pudotan sen samantien parina seuraavana päivänä pois sen sijaan, että jatkaisin mässäilyä.

Eikä se pelkällä ruokavaliolla hoidu. Mä myös liikun päivittäin työmatkani, yhteensä tunti päivässä pyöräilyä. Lisäksi koiran lenkitystä jne. Mikäli en pyöräile, niin koitan tinkiä herkuista, muuten nousee paino heti.
 
"Eilinen"
Aamupala
2 kahvia kermalla
jugurtti

Lounas
lohta + salaattia
teetä maidolla

Välipala
Omena
kahvi kermalla

Päivällinen
pekonipaketti + pyttipannua
Muutama oliivi ja pähkinä
Twix

Iltapala
kokonainen rinkula kuivattua ruisvarrasta runsaalla oivariinilla
kourallinen tervalakuja
pieni määrä päivälliseltä jäänyttä pyttipannua

Aika iltapainotteista siis :) Enkä muista ihan jokaista suupalaa mitä jääkaapilta hain.

Mitat: 170 cm ja 63 kg, paljon lihasta (joka tietty kuluttaa enemmän kuin läski).
 
---
[QUOTE="minä";24987084]Mun liikunnat viikossa:

1h Zumba
1h potkunyrkkeily
1,5h kuntobaletti
0,5h venyttely
1h tanssijan venyttely[/QUOTE]

ja sä liikut omasta mielestäs paljon???
 
pituus 159 paino noin 45-48

aamupala: 1 kuppi kahvia, fitnessmuroja tai kauraruispuuroa

lounas:aina jokin lämmin ruoka + puolilautasta salaattia (pyrin omatekoiseen ja vältän valmisruokia)

yleisimmät ruuat mitä syödään: tomaattinen papupata, tomaattinen linssipata, kasvissosekeitto, täysjyväspagetti+jauheliha,kanawok,kanapekonipasta,smetanaseitiä uunissa +peruna,savulohi,kalapuikot +tartar+perunamuusi, nakki- ja jauhelihakeitto,lasagne,italianpata. pysin käyttämään ruuissa kasviksia mutta on myös sitten noita rasvaisiakin ruokia joissa ei ole kasviksia. Juomaksi maito ja vesi

välipala: hedelmää tai marjoja (myös talvella pakkasesta, kohmeisina parhaita, sulatuksessa katoaa kuulema suurin osa vitamiineista) tai ruisleipää (usein päälle sulatejuusto ja meetvursti tai juusto ja kalkkunaleike sekä salaatinlehti kurkkua tomaattia) ja yleensä kaakaota tai tuoremehua tai omatekemää mehua tai vettä.

kun koittaa makean nälkä oikein kovin (1-3 kertaa kuussa) niin leivon : paholaisenkakku, tiikerikakku, kääretorttu, mokkapalat, letut, vohvelit, pannari, jota syödään jälkiruuaksi sekä aamulla kahvin kanssa. leivonnaiseni ovat todella rasvaisia ja sokerisia

päivällinen: yleensä samaa kuin lounaalla. 1-3 kuussa syödään ulkona esim mc donalds,subway, ravintola, pizzeria, kahvila

iltapalaksi milloin mitäkin nälän mukaan: munakasta, hedelmää, leipää yleensä tummaa tai kauraleipää, jotain leivonnaista jos on.

syön myös usein päivällisen ja iltapalan välissä jotain välipalaa.

tulee siis syötyä usein mutta pieniä annoksia. syön seka rasvaista että kevyttä mielestäni tasapuolisesti. hedelmää ei tule syötyä ehkä ihan joka päivä mutta kasviksia kyllä. yleensä on aina jokin salaatti jääkaapissa. sipsiä ja karkkia ostan todella harvoin. ei edes joka kuukausi. suolattomia pähkinoita herkutellaan sekä dippikasviksia .
 
"vieras"
esimerkki eiliseltä
- aamulla kaksi paistettua kananmunaa ja muutama pekoni siivu, kaksi kuppia kahvia
- välipalana kourallinen pähkinöitä
- iltaruoka/iltapala kaalisalaattia + paprikaa+ fetajuustoa+ savulohta
 
Haloo!?
te ketkä sanotte että liikutte paljon, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Ihan noin mielenkiinnosta.
Minulla on paljon arkiliikuntaa, joka vaikuttaa painoon. Huomasin sen kun olin joskus pari viikkoa ilman arkiliikkumista, että paino nousi heti pari kiloa. Liikun kävellen lasten kanssa, työnnän vaunuja, pompin puistossa jne. Niitä kävelyreissuja monet kerrat viikossa ja ihan se arkiliikkuminen kuluttaa huomattavasti. Sen lisäksi treenaan kotona (painonnostoa + jumppaa ym vaihtelevasti) normaalisti ainakin sen 5krt viikossa (n. tunnin treeni).
 
Hei, olen hoikka.
Aamupala:
- Iso lautasellinen kaurapuuroa
- jugurtti

Lounas:
- Kotiruokaa ja kasviksia
- Ruokajuomana rasvaton maito

Välipala:
- 2-4 palaa leipää + juustoa
- Hedelmä/jugurtti
- Maitoa

Päivällinen:
- Kotiruokaa
- Ruokajuomana maito

Iltapala:
- Yleensä 4-6 palaa leipää, mutta parina iltana viikossa saatan nauttia mässäilyiltapalan, eli esim. pussillisen sipsejä tai pannaria.
- Juomana rasvaton maito

Parina päivänä viikossa tulee päivän mittaan nautittua myös kaakaota/mehua ja makeisia.
 
"qaz"
Eilisen ateriat:

Aamupala: Kaksi ruispalaa, päällä oivariinia, salaattia, juustoa ja tomaatti. Musta kahvi.
Töissä aamulla: Mandariini
Lounas: salaattia, lohta ja riisiä lounasbuffetista. Jälkkäriksi mustikkapiirakkaa. Juomaksi vettä.
Välipala: sämpylänpuolikas oivariinilla
Päivällinen: kanafilettä (1 kpl), riisä, tsatsikia ja kasviksia. Juomaksi vettä.
"Iltapala": noin 2 dl jätskiä

Tämä vastaa aika tyypillistä päivääni. Syön mitä haluan ja herkuttelen päivittäin. Mitat ovat 157/49. En liiku kovin paljon, kävelen tosin työmatkoilla yhteensä varmaan noin 3-4 km päivässä. Muuten käyn noin kerran viikossa jumpassa. Kiitän siis hyvää aineenvaihduntaa.
 
liikuntaa on olemattoman vähän, ainoastaan ns.hyötyliikuntaa eli tuo meidän 1,5 v touhutiina pitää huolen siitä etten ehdi päivän aikana pahemmin istuskella paitsi päiväunien ajan. haaveissa on ostaa kuntosalikortti nyt lähiaikoina jotta tulisi lisättyä liikuntaa ja pysyisi kunnossa
 
tässä sulle
te ketkä sanotte että liikutte paljon, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Ihan noin mielenkiinnosta.
No, kuten edellä, mulla tulee reilusti arkiliikuntaa, ja verrattuna useimpiin tuntemiini pienten lasten töissä käyviin vanhempiin, liikun paljon.

Eli 2 x 30 min hikistä pyöräilyä viitenä päivänä viikossa, siis tunti yhteensä päivässä. Vähintään 30 min reipasta ulkoilua/kävelyä joka ilta, viikonloppuisin 1-2 h päivässä, yleensä rattaiden ja koiran kera. Ei tule hiki, mutta hengästyy.

Ei siis mitään, mikä laskettaisiin urheiluksi, mutta mun kokoisella ihmisellä kuluu tuolla liikuntamäärällä näköjään päivässä nelisensataa kilokaloria ihan liikkumalla. Vähintään. Jos olis painavampi ihminen, kulutus olisi vielä suurempaa.

Ei mulla ainakaan ole aikaa ns. harrastaa liikuntaa, käydä jossain jumpissa jne.
 
juuu
Aamupala: jugurtti+mysli, 2 leipää & joku kahvileipä, yleensä pulla tai muffinsi
Päivällinen: esim. tänään makaronilaatikkoa, eilen lihapullia ja muusia + salattia reilusti, jälkkäriksi esim. rahka, kiisseliä, hedelmäsalattia tms.
Päiväkahvilla yleensä joku pulla tms. + pari voileipää
Iltapala: riippuuen joko pari leipää ja muroja yms. tai sitten jotain "kunnon ruokaa"
 

Yhteistyössä