Normaalipainoiset, lähinnä ylärajalla olevat! Kuinka moni tuntee olevansa kuitenkin läski?

  • Viestiketjun aloittaja läskirulla
  • Ensimmäinen viesti
"Malla"
[QUOTE="vieras";23799634]Olen 160cm ja 50kg, tunnen oloni aikaajoin pulleaksi ja olen tuolloin tyytymätön vartalooni. Välillä taas olen oikein tyytyväinen ja pidän jopa peilikuvastani. Monet sanoo , että "olet todella hoikka" vaikka minusta ei tunnu sille. Olisin tyytyväinen jos saisin painon pysymään 47 kilossa, mutta eihän se millään, pitää sitä ihmisen syödäkin, joten tässä sitä ollaan.[/QUOTE]

Miksi haluaisit olla alipainoinen? Sulla on aivan normaalipaino ja siellä normaalipainon alarajoilla. Miten voi tuossa painossa tuntea olonsa pulleaksi? Kyllä taitaa olla se vika korvien välissä eikä painossa...
 
miituu
mä oon 170 cm ja paino pyörii 67-69 välillä, toisaalta vois painoa pudottaa, mutta toisaalta olen ihan tyytyväinen eikä tarvitse kiduttaa itseään nälkäkuurilla ja jatkuvalla kieltämisellä, syön pullaa, suklaata, ja muuta herkkua kun mieli tekee, toki myös urheilen paljon joten ei ole paljoa läskiä, olen aina ollut raskas! viime kesänä painoin 61 kiloa koska tein todella raskasta työtä ja olin jatkuvasti väsynyt ja aneeminen
 
"ppp"
Jep, pituutta 165 ja painoa vähä päivästä riippuen 61-63 kg. Urheilen kyllä ja mulla on lihaksikkaat jalat ja vatsalihaksetkin osittain näkyy, mutta silti tuossa navan seudussa on sellainen kilon laardimöykky. Sekä lanteissa ja hieman käsivarsissa.
 
"vieras"
162 cm / 64 kg enkä tunne itseäni läskiksi ennen kuin pitää mennä vaatekauppaan. SIELLÄ sitä sitten kyllä muistutetaan, että tuolta valas-osastolta löytyy rouvan 42:t ja XL:t...
 
Olen 163/64, enkä todellakaan tunne itseäni läskiksi. Tiedän, millaista on olla oikeasti lihava (BMI oli pahimmillaan 33), joten tunnen oloni todella sutjakkaaksi ja terveeksi nyt. Vaatekoko yläosissa 36 ja alaosissa 38.

Saatan tästä vielä muutaman kilon laihduttaa (olisihan se kiva jos paino alkaisi vitosella), mutta esim. 55 kilon painossa lantion luut törröttävät jo todella rumasti.
 
"..."
Mie olen 155cm / 52 kg eli painoindeksi on 21,6 ja tunnen olevani tuhdissa kunnossa :( En tiiä, johtuuko se siitä , raskauden jälkeen painoa on tippunut yhteensä 23kg, joista viimeisiä 8kg olen tosissaan saanu rutistaa pois. Olo on lihava, vaikka painoindeksi muuta väittääkin. Haluaisin pudottaa vielä kolme, neljä kiloa ja kiinteytyä.
 
"vieras"
Mä olin ainakin niin järkyttävä pulla mitoissa 168cm/70kg, etten kestänyt omissa nahoissani. Laihdutin, ja olin tyytyväinen. Nyt on taas päässyt vähän painoa tulemaan ja välillä on kyllä tuhti olo näin 60-kiloisena, vaikka lihastakin on.
 
"vieras"
[QUOTE="...";23802890]Mie olen 155cm / 52 kg eli painoindeksi on 21,6 ja tunnen olevani tuhdissa kunnossa :( [/QUOTE]
Siitähän on ollut puhetta, että painoindeksi antaa lyhyille liian pieniä lukuja ja pitkille liian isoja:

http: //yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/10/painoindeksi_saattaa_johtaa_harhaan_2022230.html
Välilyönti pois.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23802927]Siitähän on ollut puhetta, että painoindeksi antaa lyhyille liian pieniä lukuja ja pitkille liian isoja:

http: //yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/10/painoindeksi_saattaa_johtaa_harhaan_2022230.html
Välilyönti pois.[/QUOTE]
Ja uusi yritys:
http:// yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2010/10/painoindeksi_saattaa_johtaa_harhaan_2022230.html
 
"vierastyttö"
Mä oon 164cm ja aamupaino on 65-66 kg. Painoindeksi on siis 24,5...eli ihan siellä normaalipainon ylärajalla. Koen oikeesti olevani ihan pläski, tosin kyllä vain vatsasta ja jenkkakahvoista ja selästä, tai no melkeen joka paikasta. Toisessa reidessä meinaa olla celluliittiä, mut muuten ei jalat oo läskit ja pylly on hyvä, (pylly kyllä on harmi kyllä pienentyny, nyt kun oon alkanu urheileen), näytän kohta kauheelta, keskivartalosta ei lähe läskit ollenkaan, reidet vaan ohenee ja pylly, just ne paikat jotka oli jo hyvät, vähänkö vituttaa. Ja oon siis jo parin viikon ajan joka ilta treenannu vatsalihaksi, kolmen sarjassa (yhteensä n. 210), mutta ei silti mtn, vähän vaan kiinteytyny, mut siihen se jäikin :(. Oon joka päivä alkanu treenaamaan, joku kävelyä, pyöräilyä tai sit Zumba express netistä..mutta paino ei oo yhtään laskenu, en saa millään keskivartaloa hyväksi, makkaroita tulee monta kun istun(ja siis ISOja makkaroita). Mulla on hirveesti ylimäärästä läskii, mut menee vaan hermot kun ei mikään auta.
 
vier
Olin tosi monta vuotta 170/70 joka on vielä normaalipainon rajoissa, mutta koska en harrastabut mitään liikuntaa niin olin kyllä todella löysä löllykkä. Nyt 170/63, enkä ole vieläkään mitenkään erityisen kiinteä. Eli minusta se normaalipainon haarukka on niin suuri, että väistämättä osa on pulskia ja osa luisevia, vaikka periaatteessa normaalipainoisia.
 

Yhteistyössä