Noroon sairastumisesta viikko, menisitkö kylään?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Saatiin kutsu viikonlopuksi ystäväperheen luo, jossa todennäköisesti podettu noroa tms viime lauantaista lähtien.

Uskaltaako mennä kylään? Potilas palaa huomenna päiväkotiin.
 
ap
Kiva, oma lapseni on samassa pk:ssa tuon potilaan kanssa :/ Äitinsä on tosi nopeesti viemässä AINA lapsia sairauden jälkeen hoitoon.
Voi paska... ollaan varmaan sitten kipeitä ensi viikonloppu vaikkei kylään mentäiskään :kieh:
 
lisko harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Entä uskaltaako noroa sairastaneita kutsua kotiinsa kuinka nopeasti paranemisen jälkeen?
11 päivää oireiden katoamisen jälkeen noro voipi vielä tarttua, että enpä aiemmin kutsuisi. Mikäs kiire, ehtiihän sitä vierailla. Kurja tauti kuitenkin.
 
Vieras
Noh. Yhteiskuntahan nyt pysähtyisi (huomioimatta nyt edes sitä suunnatonta tylsyyttä), jos kaikki pysyisivät esim tuon 2 viikkoa kotona noron jälkeen. Jos ihan pieniä vauvoja niin ymmärrän että kammottaa. Muillehan tuo nyt on pahimmillaankin ihan normi vatsatauti. Niitä saadaan ja sit parannutaan.

Eikä sitä lasta voi kauemmin pitää pois päiväkodista, kuin lääkäri antaa sairaslomaa.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Entä uskaltaako noroa sairastaneita kutsua kotiinsa kuinka nopeasti paranemisen jälkeen?
11 päivää oireiden katoamisen jälkeen noro voipi vielä tarttua, että enpä aiemmin kutsuisi. Mikäs kiire, ehtiihän sitä vierailla. Kurja tauti kuitenkin.
Niin on. Ja meillä on 5kk vauvakin vielä...

Nyt taisi kutistua tytön synttärijuhlat :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikä sitä lasta voi kauemmin pitää pois päiväkodista, kuin lääkäri antaa sairaslomaa.
Jaa miksei?
Ööö..siis kumpi ymmärsi väärin? :D Tietysti voi, jos toinen vanhemmista on kotona. Mutta jos lääkäri antaa sairaan lapsen hoitoon esim kolme päivää niin sittenhän se on vietävä pk:hon, kun saikku loppuu? En ole itse vielä työelämässä mutta olen ymmärtänyt että näin se menee.. Palkatonta tietysti saa mutta kaiketi eri asia kuka sitä viitsii ottaa terveen lapsen karanteenin vuoksi..

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Entä uskaltaako noroa sairastaneita kutsua kotiinsa kuinka nopeasti paranemisen jälkeen?
11 päivää oireiden katoamisen jälkeen noro voipi vielä tarttua, että enpä aiemmin kutsuisi. Mikäs kiire, ehtiihän sitä vierailla. Kurja tauti kuitenkin.
Niin on. Ja meillä on 5kk vauvakin vielä...

Nyt taisi kutistua tytön synttärijuhlat :(
Kannattaa sanoa vieraille, että ootte ollu kipeitä. Vuosi sitten kaveri vastaavassa tilanteessa meni niille synttäreille ja olivat sitten kipeitä seuraavaksi.
 
gab
Meillä on just nyt todennäköisesti noroa. Toinen lapsista aloitti viime viikon torstaina, mä itse sunnuntaina, toinen lapsi maanantaina ja mies tänään. Jos olisin ap, niin en menisi kylään.
 
synttärivieras
En menisi, me on saatu ja tartutettukin vatsatauti niin että viikko ollut oireetonta eloa. Ja pyyhin NeoAmiseptilla kaikki ovenkahvat ja pöytäpinnat + vessan tasot + kaiken minkä keksin.
 
En! Niinkuin toiset täällä jo kirjoittaneet niin tarttuu sen pari viikkoa pinnoilta ym. Se on kyl niin kauhee tauti et yritän karttaa sitä niin hyvin kun mahdollista! Mulle vatsataudit tulee aina tosi pahana, toisin kun miehelle. Ja varsinkaan lapsille en sitä halua joten olen vaikka sitten hysteerinen sen taudin kanssa mut sittehän olen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis tarttuuko tää kyseinen tauti, jos vaikka istun bussissa jonkun takana joka on vko sitten sairastanut?
No ei, mutta jos se edessäsi istuva heppu on vaikka koskettanut bussin oven kahvaa tai tankoa ja sä kosketat sitä sen jälkeen, niin saatat saada pöpöjä käsiisi.
 

Yhteistyössä