NOUSUSSA olevat lasten NIMET

  • Viestiketjun aloittaja "mannaryyni"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27300170]Niin, mutta toiset on vahvasti sitä mieltä, että Amy lausutaan Ami, kun kerran Suomessa ollaan...[/QUOTE]

Olis toi viimeinenkin kirjain helpompi sanoa. Tosin mä lausuisin sen niinkuin se kirjoitetaan suomessa, Amy. Mikä tosin kuulostaa todella tyhmältä myöskin suomalaisena nimenä. Mutta jos asuisin ulkomailla, niin..
 
"Miiu"
Veikkaisin että nousijoiksi 50-luvun nimiä, Lasse, Leo, Ulla, Eini, Eila, Liisa, Leena. Sirpat ja Pirjot ehkä joutuvat vielä odottamaan vuoroaan.
Yksi nouseva tyttöjen nimi on mielestäni Ester, tämä ei toki ole 50-luvun nimiä.
 
Debra harmaana
[QUOTE="Miiu";27300180]Veikkaisin että nousijoiksi 50-luvun nimiä, Lasse, Leo, Ulla, Eini, Eila, Liisa, Leena. Sirpat ja Pirjot ehkä joutuvat vielä odottamaan vuoroaan.
Yksi nouseva tyttöjen nimi on mielestäni Ester, tämä ei toki ole 50-luvun nimiä.[/QUOTE]

Joo, olis aika uniikkia antaa nyt lapsille nimeksi Reijo ja Raija :)
 
"vieras"
Jos toinen poika saadaan, niin nimeksi on kaavailtu Reinoa :p se on kai jonkinlainen tuleva muotinimi, ainakin joitakin olen tavannut. Samaten kaikki -50 luvun nimet, eli juuri nää Leot ja Kaarinat.
 
"vieras"
[QUOTE="Miiu";27300180]Veikkaisin että nousijoiksi 50-luvun nimiä, Lasse, Leo, Ulla, Eini, Eila, Liisa, Leena. Sirpat ja Pirjot ehkä joutuvat vielä odottamaan vuoroaan.
Yksi nouseva tyttöjen nimi on mielestäni Ester, tämä ei toki ole 50-luvun nimiä.[/QUOTE]

Meidän tytöstä oli jo tulla Liisa, mutta nimeksi tulikin Maija.
 
"vieras"
Olen jo tavannut pikku-Pirjoja :)

Erkki ja Markku-vauvoja ei ole vielä vastaan tullut :)
Mä tiedän yhden 3v Erkin. Tapasin tämän Erkin ekaa kertaa kun hän oli n puolivuotias, ja kyllä se kieltämättä kuulosti hassulta. Erkki-vauva. Kuten varmasti olisi kuulostanut hassulta myös Jessica-vauva, Nico-vauva yms. 50-luvulla. (mun korvaan kyllä kuulostaa vieläkin...)
 
"vieras"
[QUOTE="rene";27300271]Kaikkien ylisuosittujen erikoisten muka-uniikkien nimien jälkeen nyt nousussa ovat helpot, kauniit ja vanhat nimet, kuten Anni ja Anna.[/QUOTE]

Mä niin tykkään just näistä nimistä. Nuo esimerkit kaksi maailman kauneinta nimeä, toinen niistä on tyttäreni nimi.
 
[QUOTE="nuuh";27300043]Ai onks toi Eimi tytön nimi :O väännös Amysta? Sallikaa mun nauraa!! Sit nousuun ehdottomasti Reikani (Reagan), Kärri (Carrie),Teilori (Taylor)[/QUOTE]

Miten Eimi eroaa Riitasta, Juhanista tai Taavista? Kaikki ovat väännöksiä vieraskielisistä nimistä.
 
Eikös Reinot, Väinöt, Laurit jne. ole nyt in ja nouseva trendi?

Tyttöjen nimissä veikkaisin Nellaa, Vilmaa ja Fannia.

Mun mielestä Anna on ollut pitkäaikainen suosikkinimi, koska olen sitä omilleni miettinyt mutta hylännyt liian yleisenä. Anna Katariina olisi ollut kyllä komea nimi. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27299717]Raamatulliset nimet ainakin ovat nousussa, Amerikassahan ne ovat olleet jo pitkään pop. Rebekka, Leea, Joosua, Joona, Samuel, Daniel, Mikael.[/QUOTE]

Tähän voisi lisätä vielä Rafael
 
[QUOTE="nuuh";27300043]Ai onks toi Eimi tytön nimi :O väännös Amysta? Sallikaa mun nauraa!! Sit nousuun ehdottomasti Reikani (Reagan), Kärri (Carrie),Teilori (Taylor)[/QUOTE]

Minulle tulee ensimmäiseksi mieleen, että Eimi on muunnos Meimistä, johon olen törmännyt ihan eteläpohjalaisena mummoikäisen nimenä :)
 

Yhteistyössä