Nukahtamislääkkeet tms. raskausaikana

Hei. Olen kärsinyt pitkittyneestä nukahtamisvaikeudesta yli kuukauden, josta seuranneen uuupumuksen takia olen ollut sairaslomallakin. Lääkäri kirjoitti ennen raskautumistani imovanea jota en kauaa sitten kerinnytkään syödä kun plussasin. Lopetin tuon lääkkeen ja nukahtamisvaikeus on yhä. Lääkärin mielestä voisin jatkaa lääkkeen syöniä, mutta en uskalla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja tämä unijuttu ei ole mikään uusi asia mulle, olen ennenkin joutunut syömään lääkkeitä kiuuriluontoisesti että kierre katkennut.

Titiina
 
Moi,
minä myös kuulun huonosti nukkuviin ja unettomuuskierre jää helposti päälle. Raskausaikana käytin opamoxia, sitä meillä saa osastollakin synnytyksen jälkeen. Ja oli ainut lääke lääkärin mukaan mitä voi käyttää. Mutta tiedän juu, nämä asiat on tilanne- ja lääkärikohtaisia.
Jos unirytmi taas on hukassa, turvallisesti voi käyttää melatoniinia. Sitä en ole testannut, että en tiedä kuin toimii.
Kuulisin mielelläni lisää aiheesta, on helpottavaa tietää, että muitakin unettomia on. Jaksamista kaikille!
 
Kärsin todella vaikeasta ja sitkeästä unettomuudesta. Minulla on toistaiseksi käytössä Imovane ja myös Opamox. Ko. lääkkeet ovat kahden erikoislääkärin neuvottelun tulos ja katsottu turvalliseksi vaihtoehdoksi etenkin jos toisella puolella on täydellinen uupuminen ja siitä seuraava romahdus. Mutta ilman muuta jokaisen on neuvoteltava omasta tilanteesta lääkärin kanssa, harmi vain että pätevyydessä - etenkin suhteessa raskauden aikaiseen lääkkeiden käyttöön- on huikeasti eroja. Katson sikäli olevani hyvässä asemassa että molemmat lääkärit jotka ovat lääkitystäni miettineet ovat todella asiantuntevia.
 
Jos et halua lääkkeitä syödä niin pyydä resepti melatoniiniin. Itse söin sitä ja sehän ei tosiaan ole lääkettä, luontaista pimeänhormonia mitä ihmiskehon pitäisi tuottaa mutta joskus ei tuota tarpeeksi. Meillä sitä syö myös 2.5v poika tällä hetkellä.
 
Mulla on Tenoxia ja Diapamia varalla..noin kerran viikossa oon joutunu turvautuun kun kyllästyn valvoon kolmatta vuorokautta. Melatoniini oli ennen raskautta käytössä, mutta psykiatri oli ehdottomasti sitä mieltä että se ei sovi koska on hormoni..samaa sanoi neuvolan lääkäri. Muita mielipiteitä en sitten kysellyt :)
 

Yhteistyössä