nukkumaan meno yhtä helv...

  • Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti
hermoraunio
Kirjoitin mitä nyt palstallekin tästä. Kun ei jaksa tuota nukkumaanmeno showta enää 3v:n kanssa. JOka ilta sama ramppaaminen eikä auta iltarutiinit eikä muut. Ja kaverien lapset käyvät kuulemma itse nukkumaan... :(
 
elin
Samaa vikaa...
Illat on yritetty rauhoittaa jo kuudesta asti, aina samat rutiinit, eli iltapalat, -pesut ja -sadut. Muutenkin melko säännöllinen päivärytmi ulkoiluineen jne.
Sänkyyn mennessä poika sitten yrittää kaikki mahdolliset janot ja pissahädät, että pääsisi pois sängystä (ja juu, ei olla menty lankaan). Uusimpana temppuna on tyhjentää kaikessa hiljaisuudessa KAIKKI petivaatteet sängystä kasaan lattialle.
Nyt ollaan ruvettu tekemään niin, että toinen jää raollaan olevan oven ulkopuolelle istumaan ja esim. lueskelemaan itsekseen. Poika näkee ovenraosta, että häntä vahditaan ja toisaalta ei itse tarvitse istua pimeässä huoneessa "nukuttamassa" (itse nukahdan silloin alta kymmenen minuutin). Tämä on toiminut välttävästi. Poika kyllä huutelee huoneestaan, mutta ramppaaminen on loppunut.
 
Meillä 3v käy nukkumaan perhepetiin omalle paikalleensa tai isin paikalle kunnes isi menee viereen. Aikasemmin kävi nukkumaan omaan sänkyyn joka oli meidän sängyn vieressä. Pikkusiskon takia yritämme perhepetiä, joka ei vain tunnu toimivan siskotytön kanssa, mutta 3vuotiaan pojan kanssa sitäkin paremmin.
 

Yhteistyössä