Nukkuuko teidän kaikkien 1-1,5v. jo täydet yöt, heräämättä?

  • Viestiketjun aloittaja Milja
  • Ensimmäinen viesti
Meidän muksu rupes nukkumaan yöt putkeen siinä 1v jälkeen. Yöllä ei ole ruokittu sitten 8 kk iän. Iltamaitoa sai tuttipullosta 1 v 2kk saakka, sen jälkeen pelkästään tutin suuhun sänkyyn. Yleensä tuttia ei tarvinnut laittaa uudestaan suuhun jos se yöllä tipahti (tai yleensä käytiin nappaamassa pois siinä vaiheessa kun mentiin itse nukkumaan). Tutista luovuttiin joulun jälkeen eli 1.5v ikäisenä. Nyt on jo suorastaa ihanan auvoista ollut nukkumaanmeno (ei varmasti sitten ole tänä iltana, kun oikein nyt kehun), eli nukahtaa helposti ja nukkuu heräämättä 11 tuntia.
 
Meillä lapsi vuoden. Heräilee öisin vähintään pari kertaa, pahimmillaan kymmenenkin :'(

Syö kerran tai kaksi. Ja ihan lastenlääkärin suosituksesta ei edes pyritä pääsemään yösyömisestä toistaiseksi eroon...Kasvaa nimittäin tosi reippaasti miinuskäyrillä eikä sielläkään tasaisesti. Näin meillä. Olkaa TODELLA onnellisia ketkä saatte nukkua yöt läpeensä. Meillä on menty nyt vuosi niin, että äiti nukkuu yössä keskimäärin 5-6 tuntia :(
 
Piti vielä lisätä say:lle. Olisi varmasti lapselle tärkeää nukkua yöt läpeensä, mutta kaikilla se ei onnistu. Ja ainakaan meidän tapauksessa syöminen yöllä ei tosiaankaan ole tottumiskysymys, vaan puhtaasti lapsi tarvitsee ravintoa öisnkin (kasvaakseen edes hiukan). Kaikille ei päde myöskään neuvo, että syötetään päivällä enmmän, että jaksaisi sitten nukkua yönsä.
 
yhden pienen äiti
Meillä ei myöskään nukuta yötä putkeen, jos ei kyllä syödäkään. Yösyötöt jäi pois pojun ollessa n. 7kk, mutta heräilyt jatkuu. Viime yö meni herätessä kellontarkasti 45 min välein. hyvinä öinä herätään 2 kertaa. poika nyt 1v 3kk, ja yhden koknaisen yön on nukkunut tuona aikana. Hampaiden tulo ottaa aina luvattoman koville, ja niitä tulee mukavalla tahdilla, joten meillä äiti pomppii rauhoittelemassa tämän tästä. ja aamulla virkeänä töihin :/
Laalaalle myös jaksamista, koska teidän että sitä tarvitaan. puolitoista vuotta kun on ollut nukkumatta (loopuraskaudesta kärsin unettomuudesta) tuntee itsensä välillä aika zombiksi. täytyy vaan uskoa, että joskus tämäkin vaihe menee ohi.
 
KOTIÄITEE2
Täällä sitten vissiin yks "onnellinen", niin kuin joku aiemmin taisi kirjoittaa. =)
Meidän vauveli, nykyään 1v3kk, on lopettanut yösyömisen siinä 4kk iässä ja siitä asti nukkunut yöt putkeen. Lukuunottamatta tietysti mm. hampaiden tulot ja sairastelut, jolloin tietysti on asiaan kuuluvalla tavalla valvottanut. Pullosta luovuttiin myös jo siinä 9-10kk iässä ja tutistakin päästiin noin kuukausi sitten eroon. Jaksamisia kaikille! =)
 
Ei nukuta, herää vaihtelevasti kerran tai kaks yöllä, nyt on heräämiset alkaneet siirtyä kohti klo5 joka on siis jo ruhtinaallsita aiemman 1 aikaan tapahtuvan ekan heräämisen sijaan. Saa maitopullon ja jatkaa unia.
Kerran on tassuttelu toiminut niin ettei pulloa tarvinnu hakee, et toivossa eletään. On ollut pätkänukkuja aina.
 
Ei nuku - ei ole vielä koskaan nukkunut. Poika on 1 v ja 5 kk. Heräilee keskimäärin 4-8 kertaa per yö. Kaikkea on kokeiltu. Yösyönnit jäi pois lapsen ollessa 8 kk. Kai meilläkin vielä joskus nukutaan...
 
Vauva 1v3kk tisuttelee useimpina öinä ainakin kerran. Joskus nukkuu koko yön.
Vauva nukkuu vieressä, joten ihan varma en ole, mutta mä luulen, että viimeaikoina on ollu montakin yötä, kun ei ole syönyt lainkaan. Kyllä se aikanaan itse lopettaa, niin nuo vanhemmatkin ovat tehneet =)
 
Milja ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 21:22 LisaMarie kirjoitti:
Vauva 1v3kk tisuttelee useimpina öinä ainakin kerran. Joskus nukkuu koko yön.
Vauva nukkuu vieressä, joten ihan varma en ole, mutta mä luulen, että viimeaikoina on ollu montakin yötä, kun ei ole syönyt lainkaan. Kyllä se aikanaan itse lopettaa, niin nuo vanhemmatkin ovat tehneet =)
Meilläkin vauva nukkuu vieressä. Ehkä meilläkin se loppuu omia aikojaan.
 
Meillä yösyötöt loppuivat joskus 9 kk iässä ja 10 kk ikäisenä vauva muutti omaan huoneeseen nukkumaan. Sen jälkeen kaikki ovat nukkuneet täysiä öitä. Tyttö nukkuu yhä 12 h putkeen ja ikää on nyt 1,5 v.
 
Meillä on alkanut nukkumaan koko yöt vasta ihan viime aikoina. Taitaa se käveleminen sen verran väsyttää. Myös iltapuuro varmaankin täyttää sen verran, että jaksaa nukkua koko yön. Jos herää yöllä annetaan piimää pullosta ja pääsee isoon sänkyyn nukkumaan.

Nykyisin olen minä, joka heräilen öisin. Varmaankin ihan tottumuksesta ja ihmettelen, kun muut koisaavat.
 
hei laalaa, mitkä ovat vauvasi mitat ja paino? meillä pieni tyttö ja ajattelin päästä eroon yösyömisistä. mietin, että pitäisikö sittenkään. neuvolasta ei osata yhtään auttaa. kasvaa noin -20 käyrällä. tosin tasaisesti mutta hitaasti.
 
Poika 1v7kk on nukkunut elämänsä aikana ehkä 10 yötä heräämättä.
Yösyöttö on jäänyt n. 7kk iässä. Tuttia saa laittaa yössä 2-10 kertaa. Tosin hampaitakaan ei ole kuin 10. Kai se osin niitäkin tekee. Kipeä ei ole ollut koskaan.
 
moek
meillä poika 1v3kk tissittelee vielä öisin, enkä halua sitä mitenkään rajoittaa. Ihan selkeästi tissittelytarve on iso silloin, kun tulee esim. hampaita, ollaan kipeitä tms. Kun taas esim. nyt, kun kaikki on taas ok, haluaa poika tissiä ehkä kerran. Kyllä se ainakaan itse siitä irrottautuu. Välillä juo maitoa ja välillä vaan haluaa lohtua, juomatta maitoa juuri lainkaan. Minusta nuo tottumisväitteet on tyhmiä. Arvostakaa lastanne ja kuunnelkaa. Ei ne mitään tyhmiä ole! Tissittelylle on ihan varmasti tarve...kyllä meilläkin nukutaan sitten tosi monta tuntia putkeen, jos läheisyydelle/lohdulle ei ole tarvetta. Vaikka päivisinkin saa syliä ja halia tosi paljon (olen vielä kotona lapsen kanssa) niin lapsen läheisyyden tarve on myös vanhempanakin kuin vastasyntyneenä tosi kova ja sitä voi sitten hyvin yöllä tankata(ja lapselle se on jäänyt muistiin, kuinka rinta on tärkeä sieltä vastasyntyneen ajoilta). Meillä nukutaan myös perhepedissä, joten helppoa tämä on minullekin vaikka välillä väsyttääkin.
 
Neponen
Poika oli 1v. 7kk. kun vielä IMETIN öisin 2-6 kertaa!!!!! :LOL: sitte kerta laakista yö imetys pos ja alko nukkuu öitään vähä paremmin. nyt en imetä enää lainkaan ja tuntuu TOSI oudolle, et poika menee n. 20.00 nukkuu ja HERÄÄ VASTA aamulla 7-8!!! ja on nyt siis 1v. 8kk
 
Sannalle; meillä menee paino (siis suhteessa pituuteen) -10 ja -25 välillä. Pitkään pysyi -10 ja sitten lähti taas taittumaan enempi miinuksille. Pituutta on kertynyt koko ajan tasaiseen tahtiin. Tän hetkiset mitat on suunnilleen 78 cm ja 8,8 kg. Meillä on päiviä kun ei vaan syö oikeastaan mitään (oksentelee/pulauttelee paljon) ja sitten on yöllä oikeasti annettava maitoa kun sitä vihdoin huolii. Rankkaa on, mutta kait tää joskus loppuu.

Jos teillä on koko ajan paino pysynyt samoissa miinus lukemissa, sittenhän sitä yösyömistä vois varmasti yrittää lopetella. Ja jos ei siis ole mitään muita sairauksia liitännäisinä. Meille lastenlääkäri painotti, että on hyvä antaa öisin varsinkin silloin maitoa, kun on okennellut päivän mittaan, loogista tietysti.
 
meillä poika nukkuu viimein koko yön, ikää on nyt 1v4kk. =)
yösyötöt lopetin n.11kk:n iässä, kun lopetin imettämisen kokonaan. jonkun aikaa poika nukkui koko yöt. eli ekan kerran nukuttiin koko yö vasta n.1 vuotiaana.(aikasemmin heräili 45min-1h välein) tätä ihanuutta kesti vaan hetken aikaa. sitten alkoi olemaan tutti hukassa öisin. eli poika herässi tuttia ettimään 1-10 kertaa yössä. 1v3kk:n iässä jätettiin tutti pois ja heti yöt parani. eli tutin pois jätön jälkeen poika on alkanut nukkumaan yöt. no tietysti sillon on rikkonaiset yöt, ku tekee hampaita yms.. mut muuten nukkuu tosi nätisti.. =)
 
Poika on 1,5veestä nukkunut heräämättä läpi yön. Sitä ennen heräsi kerran tai kaksi yössä ettimään tuttia ja joskus ottamaan huikat vesimukista. Nykyään (1v11kk) nukkuu tosi hyvin, eikä herää vaikka vauva välillä metelöikin =) Ei tarvinnut "opettaa" mitenkään, lopetti yösyömiset ja heräilyt ihan itse.
 
meillä
on alettu nukkua yöt läpeensä vasta silloin kun poika täytti 1,5 vuotta. yösyötöt jäi jo kauan sitten muistaakseni joskus 8kk kieppeillä. tuttia syö öisin muttei sen takia tarvi nousta öisin, onneksi. meillä yöt nukutaan siis noin 19:30-6 ja päikkärit 12-13:30. toki välillä mahtuu öitä jolloin nukutaan huonommin mutta niitähän on meillä aikuisillakin
 
Meillä poika nukkunut 5kk ikäisestä yöt, eli kieltämättä helpolla on päästy, kun lueskelin teidän muiden juttuja....! Ikää nyt 1v4kk. Muutaman kerran heräillyt nyt, kun hampaat puhkeavat vauhdilla, mutta nukahtaa yleensä hyvin takaisin unilleen, kun vie takaisin omaan huoneeseen.
 

Yhteistyössä