Nukutaanko teillä omassa sängyssä?

Meillä kun ei ota onnistuakseen tuo tytön nukkuminen omassa sängyssä ja huoneessa.Koko ajan ja joka yö tulee väliimme nukkumaan ja ei millään siis pysty omin avuin nukahtamaan yöllä jos herää...
alkaa olla jo aika tuskaista tämä kun ei saada hommaa toimimaan.
pitäisköhän siirtää tytön sänky suosiolla makuuhuoneeseemme?ongelmana vaan on se että tammikuussa meille syntyy toinen joten makuuhuoneessa tulee olemaan ruuhka...
 
Mulla on 4v, täytää kohta 5v ja kyllä se vielä silloin tällöin öisin tulee sänkyyn nukkumaan ja ei se minua paljon haittaa. Yleensä se tulee vasta yöllä joskus 3 jälkeen jalkapäähän nukkumaan =) . Nukkumaan menee omaan sänkyyn itse "lueskelee" 2kirjaa sängyllä tai sitten minä luen josksu ilta sadun. samassa huoneessa kyllä nukkuu 6v veli :) . Näin pimeän tullen olen huoneeseen laittanut jouluvaloja antamaan tunelmaa :) ,ikeasta ostin vuosia sitten seinälampun joka vaihtaa väriä =)
Voithan yrittää nyt työlle ruveta sanomaan että se on isosisko ja näyttää mallia pikkuiselle kuinka nukutaan omassa sängyssä. kehua tyttöä kuinka iso se on. Yksi vaihto ehto on että kanat sen öisin omaan sänkyyn ja jos aamusti tyttö herää omasta sängystä niin kehut sitä. Raaka versio on se että iltasin vaan kuuntelet sen itkua ja pistät sen aina takaisin omaan sänkyyn jos tulee viekkuun. Ei mulla oikeastaan muuta neuvoo löydy :|
 
Meillä myös tyttö oli omassa huoneessa ja sängyssä kunnes vaihdettiin häkkisänky pois ja sen jälkeen on myös ollut yöjalassa ja helpoiten tietenkin nukuttaa viereen kun menen samaan aikaan nukkumaan kun aamulla aikanen herätys ja kannoin tytön sitten sänkyynsä. Mutta tämäpä tulee pumerangina viimestään 4 aikoihin takasin, jostain syytä sitten on jäänyt nukkumaan siihen väliin ja lopputulos se ettei nuku omassaan millään. Viime yönä koetin niin että nukuin vieressä patjalla, aikansa pyöri kun heräsi kahden aikoihin ja tunki sitten patjalle myös. Sitten sai jotain kurkkuunsa ja oksensi, joten marssimme sitten yhteisymmärryksessä meidän sänkyyn nukkumaan loppuyöksi ja nukkui kuin pieni possu, ei ymmärrä, tyttö tiesi kyllä että olen siinä vieressä...
 
Kyllä meidän pian 4 täyttävä tyttö nukkuu omassa sängyssä, on oikeastaan aina nukkunu. Ei olla uskallettu ottaa väliin missään vaiheessa, kun ollaan miehen kans niin levottomia nukkujia itse.
Mutta se oli aika pitkä prosessi, kun opetettiin omaan huoneeseen..... Parhaana yönä kannoin tytön 8 kertaa sänkyynsä, ja tulin itse nukkumaan. Eihän sitä kukaan sitten jaksanu joka yö kolttasta niin siirrettiin vielä tyttö samaan huoneeseen (hyvästi avioelämä...). Keväällä, kun yöt valostu, niin taas roudattiin sänky tytön huoneeseen, ja NYT se on siellä nukkunu ihan hyvin!! :D Yövalon pitää palaa koko yön, mutta sehän on pieni haitta. Ja enää en kyllä ota samaan huoneeseen ellei ole aivan pakko ;)
 
Meillä on isompi poika nyt 3-v.ja 4kk ja on nukkunut 4kk ikäisestä omassa sängyssä,omassa huoneessa.Lopetti yösyönnit 4kk ikäisenä,oli helppo silloin totuttaa nukkumaan omassa huoneessaan.Mitään ongelmia ei ole meillä ikinä ollut nukkumisen kanssa,päiväunillekkin menee itse.Samoin illalla.Meillä varmaan helppo lapsi...Nyt vauva on kohta 4kk ja on aikeissa kanssa siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.Ei syö enään öisin. =)
 
Meilläkin oli tuota vaeltelua jossain vaiheessa, mut sit kun vauvan syntymä alkoi olla lähellä niin otettiin ihan tehtäväksi muuttaa asiat toisella tavalla. Heti kun kuulin pojan huoneen aukeavan niin menin ja käännytin omaan huoneeseen. Olin sen ajan vierellä, että nukahtaa. Ei menny kauaa niin kerrat vähenivät. Saattaa heräillä yöllä vieläkin, mut nyt meillä onkin toisenlainen systeemi käytössä. Kun vauva syntyi niin mies siirtyi nukkumaan pojan huoneeseen. Ihan siitä syystä, että mä imettelin yöllä niin tiuhaan ja tyttö jäikin sit mun viereen nukkumaan(mies ei olis enää mahtunu). Kun poika herää omassa huoneessaan yöllä niin mies on heti siinä nappaamassa pojan ja laittamassa sänkyyn. Hyvin on toiminut. Kunhan tyttö siirtyy omaan huoneeseen niin mieskin varmaan kampeaa makkariin taas nukkumaan.
 
Meillä on tyttö alusta asti nukkunut omassa sängyssä ja omassa huoneessa, ikää nyt reilu 2-vuotta. Nyt parin viime kuukauden aikana, on välistä köpötellyt meid'n viereen (väliin) nukkumaan. Kellonajasta riippuen olen antanut sitten siihen jäädä. Jos tulee ennen klo 6, niin vien takaisin omaan sänkyyn, minne yleensä ihan kiltisti jääkin. Mutta jos tulee seitsemän aikaan, niin yhdessä hetki köllötellään, ennen kuin noustaan ylös. Myös silloin kun palasin työelämään (nyt siis olen taas äitiyslomalla) tyttö jotenkin vissiin reagoi siihen ja juuri kun olin töihin lähdössä, hipsi isänsä viereen nukkumaan ja sieltä sitten yhdessä hoitoon heräilivät. Mutta sekin sitten jäi pois, kun alettiin aina vaan "käännyttämään" takaisin omaan petiin.
 
kiitos tarinoista =) lisää otan vastaan neuvoja....

takas kantaminen on vähän hankalampi juttu kun tyttö tulee öisin niin hiljaa viereen ettei aina edes herätä ja itse en viitis enää 5 aikaan kantaa omaan sänkyyn kun 6 aikaan on yleensä herätys töihin...

taitaa käydä niin että isäntä saa muuttaa tytön kanssa tytön huoneeseen kun vaavi syntyy....
 
kyllä nukahtaa hienosti omaan sänkyyn mutta yöllä kun herää,kipittää pienet jalat äitin kainaloon,eikä oo musta mikään ongelma..ihana nukkua pieni poika kainalossa...poika täyttää pian 3v. :heart:
 
Meidän 5,5 v "muutti" kesäloman jälkeen viereen nukkumaan omasta sängystään :hug: . Eihän muuten mitään ongelmaa olis, mutta kun vähän ahdasta tuppaa olemaan. Eilen illalla poika suunnitteli että sitten kun talvella muutan omaan sänkyyn takaisin, pitää kattoa että patterissa on lämmöt säädetty kohdalleen :D En viitsi asiasta isompaa numeroa tehdä, viikonloppuisin kun ei kiire mihinkään on ihan kivakin porukalla heräillä ja höpötellä aamujuttuja. Välillä kenkuttaa jos on itse nukkunut huonosti kun toinen tunkee ihan kylkeen kiinni. Olen ajatellut että kai hän ennen rippikouluikää muuttaa taas takaisin omaan sänkyyn, tai sitten jo talven tullessa...
 
Mua on ihmetyttänyt nykyajan meininki että jo pienen vauvan pitää "itsenäistyä" ja nukkua omassa huoneessa! Sehän on jotenkin luonnotonta...Meillä ei kyllä ikinä käännytetä pois jos haluaa tulla isoon sänkyyn, poika on nyt 2v4kk. Illalla laitetaan kyllä omaan sänkyyn, joka on samassa huoneessa, mutta useimmiten tulee yöllä sieltä meidän väliin. Ja se tuntuu ihan kivalta aamulla heräillä yhdessä! Sitten kun itse haluaa joskus niin voi siirtyä toiseen huoneeseen, mutta enpä ole vielä edes ehdotellut moista. Toki voi olla niitäkin lapsia, jotka ehkä tykkää yksin nukkua...Mutta ei minusta pidä ainakaan väkisin viedä eri huoneeseen. Ja jos on ahdasta sängyssä, niin voihan pikkusängyn siihen viereen laittaa.
 
meillä nukkuu viekussa :) tosin meillä on oman sängyn vieressä tytön sänky että voi tilan ahtauden vuoksi pyöräyttää tytön omaan punkkaan.... ;)
katotaan nyt milloin vieroitan omaan huoneeseen,esikko taisi vajaa 5veenä "muuttaa" omaan huoneeseen sänkyineen.
meillä kun ei iskä ole viikkoihin kotona niin sovitaan nukkumaan viikonloppuisin on ahdasta
 
Meillä nukutaan omissa sängyissä. On aina nukuttu. Meillä yhdessä sängyssä nukkuminen ei ole ikinä onnistunut, kun poika pyörii ja hyörii yöllä kovasti, eikä osaa kunnolla nukkuakaan meidän välissä, rauhoittuu vasta kun viedään omaan sänkyyn nukkumaan. (Siis joskus aina testaillaan, kun poika on kipeä tms.)
 
niimu: joskus on kaikille osapuolille hyväksi, että lapsi/lapset nukkuu omissa sängyissään. Vanhemmat voi olla huonounisia ja jos siinä lapsi nukkuu vielä vieressä niin unet on aika huonolla mallilla. En toki tarkoita, että väkipakolla täytyy omassa sängyssä pysyä, mut kellä toimii mikäkin malli ja mä kyl käännytän pojan takas jos huoneensa oven avaa.
 
Meidän herra, 2 vuotta, on nukkunu alle vuosikkaasta omassa huoneessa ja omassa sängyssä laitokselta asti :). Ja jatkettavassa sängyssäkin jo kohta vuoden (ja tarhassa nukkuu jo yläsängyssä).

Mutta usein tuo aamulla tulee äitin viereen, ja vapaapäivinä saattaa siihen vielä nukahtaakin unia jatkamaan :).

Mutta me kyllä molemmat alettiin nukkua pikkumiehen kanssa paremmin silloin kun herra muutti omaan huoneeseensa.
 
mutta nyt 4v on jo jonkin ajan halunnut oikeastaan joka ilta mennä omaan huoneeseen omaan hienoon sänkyyn. Monet kaverit kertoo samaa, että tommoinen 4-5 vuotias itse toivoo omaan huoneeseen, että ei ne armeijaikään asti vieressä nuku B). Eli älkää ottako paineita, jos järjestely sopii perheelle, sitten tietenkin pitää miettiä uudestaan, jos joku ei saa nukuttua.
 
Juu kyllä minäkin sen ymmärrän että joku ei ehkä saa nukuttua jos on sängyssä ahdasta, tottakai on tärkeää että hyvät yöunet saa. Mutta lähinnä tuo omassa huoneessa yksin nukkuminen oli se ajatus, joka mua askarrutti...turvallisuuden tunne jne. Mutta kukin tyylillään, ja toki lapsissakin on eroja.
 
Hei!

Meillä on lapset nyt 3v8kk, 2v3kk ja 6kk. Ennen kolmannen syntymää tehtiin meillä muutoksia nukkumisjärjestelyihin. Nukuimme aikaisemmin samassa huoneessa ja lapset omissa pinnasängyissään. Esikoinen saattoi aamuyöllä kivuta meidän viereen nukkumaan, mutta kakkonen on aina nukkunut pinniksessään.

Toinen pinnasänky piti kuitenkin saada tulevalle vauvalle ja ostimme esikoiselle jatkettavan sängyn. Se oli iso juttu ja siihen hän mielellään meni nukkumaan. Muutamina öinä kuitenkin kömpi viereen, josta hänet kannettiin nukahdettuaan omaan sänkyyn. Vauvan synnyttyä esikoinen ei enää tullut viereemme nukkumaan. Ilmeisesti näki, että vauva vie kaiken tilan eikä hän mahdu. Pian vanhempien lasten unet alkoivat kuitenkin mennä levottomaksi - etenkin kakkonen tuntui aina havahtuvan yösyöttöihin. Päätimme kokeilla vanhempien lasten siirtoa omaan huoneeseen ja neljä kuukautta on nyt mennyt todella hienosti. Lapsista on tietysti seuraa toisilleen. Aivan muutamia kertoja ovat lapset tulleet aamusella jatkamaan unia meidän sänkyyn. Mutta todellakin kaikkien unet rauhoittuivat tämän järjestelyn ansioista.

Täynnähän tuo makuuhuone oli. Eihän sinne mitään muuta mahtunutkaan, kun oli kaksi pinnasänkyä, jatkettava ja vielä meidän leveä parivuode, mutta sitä ei lopulta kestänytkään kuin tuon kaksi kuukautta.

Jos teidän lapsi nukkuisikin nyt paremmin teidän kanssa samassa huoneessa omassa sängyssään niin voihan se olla, että hän toteaa vauvan synnyttyä, että paremmin saa nukuttua omassa huoneessa ja haluaakin sitten siirtyä takaisin...

:)
 

Yhteistyössä