Nuoren poikaystävä ja ajanvietto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
16-vuotiaalla nuorella (lukion ekalla) on vuoden vanhempi poikaystävä. Nuoret viettävät yhdessä aikaa päivittäin ja viikonloppuisin saavat yökyläillä ja molemmat yöt haluavat aina viettlää yökyläillen. Välillä myös viikolla saavat yökyläillä.
Mielenkiinnosta kuulisin miten muilla tällaiset tilanteet hoidetaan? Minkä verran antaisit yökyläillä näin nuoren poika/tyttöystävän luona? Joululoma on myös tulossa, antaisitko viettää koko joululoman yhdessä? Entä kesälomalla, antaisitko viettää koko kesäloman yhdessä?
Ja kumpikaan nuorista ei asu itsekseen vaan vanhempien luona.

Mielellään kuulisin mielipiteitä ja perusteita nuorten yökyläilyn määrälle. Tästä käydään keskusteluita usein ja mietin missä olisi hyvä raja.
 
16-vuotiaalla nuorella (lukion ekalla) on vuoden vanhempi poikaystävä. Nuoret viettävät yhdessä aikaa päivittäin ja viikonloppuisin saavat yökyläillä ja molemmat yöt haluavat aina viettlää yökyläillen. Välillä myös viikolla saavat yökyläillä.
Mielenkiinnosta kuulisin miten muilla tällaiset tilanteet hoidetaan? Minkä verran antaisit yökyläillä näin nuoren poika/tyttöystävän luona? Joululoma on myös tulossa, antaisitko viettää koko joululoman yhdessä? Entä kesälomalla, antaisitko viettää koko kesäloman yhdessä?
Ja kumpikaan nuorista ei asu itsekseen vaan vanhempien luona.

Mielellään kuulisin mielipiteitä ja perusteita nuorten yökyläilyn määrälle. Tästä käydään keskusteluita usein ja mietin missä olisi hyvä raja.

Itellä oli joskus vähän tällänen tilanne että seurustelukumppanin kanssa nähtiin aina toisen kotona ja molemmat asui vielä vanhemmillaan tai huoltajillaan. Pidin kyllä tosi tärkeänä tätä että saatiin nähdä niin paljon kun pystyttiin. Jäi kyllä ikävävästi kaivelemaan ne kerrat jos näkemistä rajoitettiin. En nyt mitään kaunaa kuitenkaan ole jäänyt kantamaan :D oman kokemukseni mukaan olisi hyvä antaa nähdä niin paljon kuin itse haluaa ja antaa olla yhdessä. Mielestäni elämässä on tärkeää saada viettää itselle tärkeiden ihmisten kanssa aikaa niin paljon kuin haluaa jos molemmat haluaa.
 
vierailija
Itse muistelisin omista noista ajoista (taisin tosin olla 17v silloin) että yökyläiltiin silloin kun kummallakaan ei ollut koulua/töitä seuraavana päivänä. Eli käytännössä kesäisinkin vain viikonloppuisin. Itse olin usein vielä viikonloppujakin töissä joten ei aina niitäkään. Muuten toki nähtiin päivittäin. Tämä ei tullut mitenkään kieltojen kautta, vaan meillä oma-aloitteisesti meni näin.

Itse pitäisin myös tärkeänä että yökyläily on vastavuoroista eli ei kyläillä aina toisen luona vaan vaihdellen paikkaa. Eli vaikka olisikin lupa viettää koko joululoma yhdessä, ei se tarkoita että nuori on koko loman poissa kotoa.
 

Yhteistyössä