nuorenako

  • Viestiketjun aloittaja Paras lapsentekoikä
  • Ensimmäinen viesti
Tällä palstalla tulee helposti mielikuva,että nuorena lapsen saaminen on jotekin moitittavaa tai nuoret äidit ovat huonoja äitejä...
Mutta asia ei ole niin, ei ikä tee äidistä huonoa tai hyvää,vaan asenne !
Jotenkin vanhana lapsensa saaneet ovat parempia äitiä ja nauttivat äitiydestään enempi...en tuotakaan aivan allekirjoita !
Olen itse vanha ensisynnyttäjä ja jos elämä olisi mennyt toisin ,olisin tehnyt lapseni paljon nuorempana.
Elämä ei mene niin kuin suunnitellaan...ikä-äitien raskauksiin liittyy monenlaisia isoja riskejä esim,. kehitysvammaisuuden riski kasvaa ja luonto on tarkoittanut,että nainen on hedelmällinen nuorena.
Nykyään tätäkin yritetään kaikin keinoin muokata ja lapsettomuushoidot ovat iso bisnes...ihmiset menevät monta kertaa elämänsä aikana parisuhteeseen ja tietenkin haluavat lapsia...Meidän nykyihmisten on vaikea kestää sitä ,ettei elämässä saa kaikkea haluamaansa...
Kun lapsen saa vanhempana, jää yksi sukupolvi pois välistä...näin kävi ainakin meille ja se on surullista lapsen kannalta....
Joka tapauksessa vielä toistaiseksi Luojalla on aika iso sanavalta asioissa....me vanhemmat ajatellaan asioita omasta näkökulmasta ei lapsen parasta.
Naisella biologia sanoo rajat jos ei ole rahaa mennä yksityiselle.mutta itse en ymmärrä näitä vanhoja pappoja -harmaahapsi ukkoja ,jotka hinkuvat pienten lasten isäksi ...Kyllä siinä on iso taakka vaimolla kannettavana !
Yleensä papat on varakkaita, että onneksi jälkeläisille on luvassa hyvä perintö....josta saa tapella aikuisten sisarpuolien kanssa lasten nuori äiti...
 

Yhteistyössä