Nuoret äidit!

Mä olen asunut tääl lahdessa nyt noin reilu 4vuotta, joskus tuolt pohjosen perukoilt muutin tänne..ja mieheni on ihan alkuperäinen lahtelainen :) Tää on ollu kyl tosi viihtysä paikka, mukavat ihmiset ja muutenki kiva paikka..
 
Me asutaan Lappeenrannassa vielä tällä hetkellä :) Ois kyllä myös tarkoitus muuttaa pois myöhemmin, en vielä tiedä että minne, mutta mahdollisimman lapsiystävälliseen ja monipuoliseen kaupunkiin mielellään.

Ja meille on nyt toinen vauva tulossa huhtikuun lopussa :)
 
Moi! Olen kahden kk:n päästä 20v mamma ja toinen toiveissa. Vauva kuume ollut jo pitkään suuri, mutta pakko odottaa, kun kesällä on häät ja polttaritkin siinä välissä..hih.. Sinänsä onni nuo häät, ja se ettei ole vielä tullut toista, sillä esikoinen nyt 9kk ja alkanut tekemään hampaita urakalla, niin väsymys olisi aika kova nyt kun ei öitä nukuta kunnolla. :) Niin ja ukko on 23v.

ONNEA KAIKILLE ODOTTAJILLE! :)
 
No kertokaas kokemuksia, miten on elämä mennyt lapsen kanssa? Minkälainen kokemus synnytys teille oli ? Onko jotenkin ollut vaikeampaa hoitaa lasta kun on nuori ?

Itse tunsin synnytyksen ihanana kokemuksena. Vedet meni kotona 2.20 ja vauva oli maailmassa 11.57 :) Kauaa ei siis kokonaisuudessaan kestänyt, toivottavasti seuraavatkin synnytykset sujuu yhtä hyvin !
Itsellä ainakin mennyt hyvin pikkuisen kanssa.. vauvalla on nyt jo hyvä nukkumarytmi, eikä ole yökukkuja, herää kerran tai kaksi yössä syömään ja heti nukahtaa uudelleen :)
Mielestäni iällä ei vanhemmuudessa ole minkäänlaista merkitystä! Ihmisillä on vain ennakkoluuloja, mutta aivan yhtä hyviä ja tunnollisia vanhempia me nuoretkin ollaan ! ;)
 
nuori äityli
Arki on sujunut ihan hyvin, päivisin vaavi ei oikein pitkiä torkkuja suostu sisällä ottamaan joten väsymystään vähän kitisee mutta pihalla voi ottaa 1-3 tunnin unia. Yöt nukkuu oikein hyvin,herää 2-3 kertaa. Illalla mennään nukkumaan klo 21 ja herätään aamulla klo 6-7 välillä.
Synnytys oli oikein ihana kokemus vaikka kestikin 26 tuntia. Käynnistykseen jouduin kun raskaus oli 2 viikkoa yli, mutta eihän se heti käynnistynyt ja lopulta lapsi syntyi sitten rv 42+3. Painoa oli 4220g ja pituutta 53 cm.
En siis edennyt 4cm eteenpäin joten kalvot puhkaistiin,muttei sekään auttanut ja sitten sain oksitosiinitipan käteeni ja se sitten vauhditti ja teki kipeämmät supistukset. 8cm kohdalla otin spinaalipuudutuksen ja sitten kohta olikin ponnistusvaihe ja se kesti 17min :) Pieni repeämä tuli. Mutta siis oikein ihana kokemus oli <3
 
Meillä vauva nukkuu päivisin nykyään vähän vähemmän, että välillä nukkuu 15-30min pätkiä ja toisinaan menee muutama tuntikin.. mutta yleensä nukkuu vain tuota 15-30min, jonka uskoisin olevan sitten pidempien yöllä nukuttujen pätkien takana :)
Me mennään siis nukkumaan iltaisin 21-22 ja herätään syömään n. 3.00 ja seuraavan kerran sitten 6 (mies herää töihin, joten vauveli herää kelloon (ei AINA)) jonka jälkeen sitten noustaan ylös 8-9 aikaan :)
Meillä pieni syntyi rv40+0 kätilötkin nauroivat kun juuri laskettuna aikana. Meillä synnnytys eteni oikein kivasti suihkussa rentouduin muutaman tunnin ajan, epi tuli otettua, mutta ponnistusvaiheeseen mennessä oli vaikutus jo lakannut. Kun olin saanut synnytettyä vauvan pään nielu, ja nenä tyhjennettiin vihreän veden takia, jonka jälkeen pieni käännettiin takaisin rv ja sain vielä ponnistaa pienen kokonaan ulos, ponnistusvaihe kesti se 12min :) pikku nirhaumia tuli, mutta palkinto oli sitäkin ihanampi, niin siinä kaikki raskauden tuomat harmit ja kivut unohtuvat ! <3
 

Yhteistyössä