nuoret isovanhemmat

näinpä
Eipä taida olla tälläpalstalla paljon mummoja/pappoja , täällä etupäässä pientenlasten vanhemmat haukkuvat mummoja/anoppejaan. :headwall:
mummot on lopettaneet kirjoittelun.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 12:51 vieras kirjoitti:
Minä tulin mummiksi 37 v tyttärentytär on nyt 3v ja toinen on tulossa parin kuukauden päästä. Minulle ei sovi kuulemma mummo tai mummi nimi niinpä minua on kutsuttu mamiksi.
Wau! Sä olet kyllä tosi nuori! Voisit vielä omiakin saada :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:56 näinpä kirjoitti:
Eipä taida olla tälläpalstalla paljon mummoja/pappoja , täällä etupäässä pientenlasten vanhemmat haukkuvat mummoja/anoppejaan. :headwall:
mummot on lopettaneet kirjoittelun.
Totta turiset! Enpä pitkään aikaan ole käynyt koko palstalla juuri e.m. syystä...MUTTA vastauksena kysymykseen: tulin itse mummiksi 44-vuotiaana, melkein kolme vuotta sitten. Monikaan ei minua kuulemma mummiksi uskois ;)
 
Heippa!
Mun äitini tuli kesäkuussa´99 mummuksi..36vuotiaana!!Sai minut 18 vuotiaana kun taas minä sain tyttäreni vähän vaille 18vuotiaana =) .
Seuraava tyttäreni syntyikin sitten 5 vuotta myöhemmin.On se jännä että monella 36vuotiaalla ei vielä ole omia lapsia kun taas toinen on mummu :LOL: .. Eikä lasten isomummukaan ole kun 70vuotias tällä hetkellä =)
 
äitimummu
Minä olen tullut mummuksi 39 vuotiaana.
En viitsi lukea näitä isovanhemmat sivuja,koska täällä koko ajan haukutaan ja morkataan isovanhempia ja anoppeja,mitä kumpaakin olen.
Monesti olen miettinyt,miten kauhea minä itse olen anoppina ja mummuna.
Jospa joku joskus kehuisi meitä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 20:25 äitimummu kirjoitti:
Minä olen tullut mummuksi 39 vuotiaana.
En viitsi lukea näitä isovanhemmat sivuja,koska täällä koko ajan haukutaan ja morkataan isovanhempia ja anoppeja,mitä kumpaakin olen.
Monesti olen miettinyt,miten kauhea minä itse olen anoppina ja mummuna.
Jospa joku joskus kehuisi meitä...
Kyllä se vaan niin on, että suurin osa "haukkuma" kirjeistä on ehkä tunteiden vallassa kirjoitettu ja ehkä senkin vuoksi tänne anonyymisti, että ei uskalleta tilittää puolisolle, puhumattakaan omille vanhemmille tai appivanhemmille. Itse miniänä ja tyttärenä todella tiedän, että en ole täydellinen ja osaan olla hankalakin, mutta myös lämmin ja välitän kovasti läheisistäni. Kaikkea kirjoitusta ei kannata ottaa liian vakavasti. Ihmisiä ollaan kaikki ja varmasti sanottu pahasti joskus jollekkin. Aina ei välttämättä tarkoitettu niin. Aikuisen on joskus vaikea ottaa vastaan neuvoja elämiseen ja lasten kasvattamiseen liian läheiseltä henkilöltä, kuten omat vanhemmat. Jostain kumman syystä näin asiat nyt vain tulevat olemaan.
 
valitettavasti
Anoppi tuli mummiksi neljänkympin tienoilla. Minä tein lapseni aikuisena, mutta hän oli omansa tehnyt alaikäisenä, eikä siitä traumasta koskaan päässyt. Mummius ei luonnistunut, hän ei hyväksynyt asiaa, vaikka meidän lapset oli suunniteltuja ja toivottuja. Ei kyennyt luomaan suhdetta lapsiin, ei hyväksynyt mitään isoäitiyteen liittyviä nimityksiä, ei siis kertakaikkiaan halunnut niitä lapsenlapsia.

 
laija61
Tulin mummoksi 42 vuotiaana ja itsellä on nuorimmat 14 ja 13 vuotiaita.Ihanaa olla mummo.Tyttäreni kanssa pohditaan yhdessä lastenhoito-ongelmia,hän pienten lasten,minä murrosikäisten.Hyviä keskusteluja on käyty,hän antaa kommentteja omasta murrosiästään ja minä muistelen omen lasteni lapsuutta.Tästä mummo-haukkumisesta.Meillä ei ole ollut kiistoja lastenlasten hoidosta,mutta tyttäreni sanoi,että"jos tulet tyrannisoimaan minun kotiini,niin nostan niska-persotteella oven ulkopuolelle :) .Sanoin,että okei,sopii,enkä toivottavasti alakaan määrätä omien aikuisten lasteni elämässä.Tämä oli muuten huumorilla sanottu ja hyvä,että asioista voi puhua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 12:10 laija61 kirjoitti:
Tulin mummoksi 42 vuotiaana ja itsellä on nuorimmat 14 ja 13 vuotiaita.Ihanaa olla mummo.Tyttäreni kanssa pohditaan yhdessä lastenhoito-ongelmia,hän pienten lasten,minä murrosikäisten.Hyviä keskusteluja on käyty,hän antaa kommentteja omasta murrosiästään ja minä muistelen omen lasteni lapsuutta.Tästä mummo-haukkumisesta.Meillä ei ole ollut kiistoja lastenlasten hoidosta,mutta tyttäreni sanoi,että"jos tulet tyrannisoimaan minun kotiini,niin nostan niska-persotteella oven ulkopuolelle :) .Sanoin,että okei,sopii,enkä toivottavasti alakaan määrätä omien aikuisten lasteni elämässä.Tämä oli muuten huumorilla sanottu ja hyvä,että asioista voi puhua.
Nuoren isovanhemman kanssa on ehkä mukavampaa. Jotenkin he tuntuvat ymmärtävän paremmin nykyajan nuoria vanhempia. Tuo huumori esimerkiksi on hyvä asia. Sillä on ratkottu monta isompaakin pulmaa. :)
 

Yhteistyössä