Nuoret, joilla raskaaksi tuleminen ei tärppää

Pirplua, jos on liittyjiä ni mäki voin kyllä yrittää sitä ryhmän perustamista.. Tiie sitte onnistuisinko:D

Uskoisin, (huom. uskosta kun on kyse ni totuus voi olla jotain ihan muuta..) että jos on verikokeet sovittu ni sen jälkeen pääsis johonkin ajalle ettei tarvi hirveesti jonottaa.. Ku jos on määrätty verikokeisiin ni on päässy jo hoidon piiriin:)

Ja PCO:hon mulla on "lääkkeenä" Terolutit. Menkat ei tuu ollenkaan itestään, joten Teroilla vaan saadaan vuoto tulemaan ja kohtu puhdistumaan (ettei siis limakalvo paksune liikaa tms). Ja Terolut-menkkojakaan en pidä joka kuukausi, vaan noin 3kuukauden välein (lääkärin mukaan se on riittävä). Aknekin on jonkinmoinen, mut sen oon nyt vaan antanu olla. Välillä on parempi ja välillä huonompi.. Silloin kun söin e-pillereitä ni ei ollu mitään ongelmaa niin menkkojen ku ihonkaan kanssa. Onks sulla Pirplua muita oireita kun menkattomuus ja ylipaino? PCO:hon kun kuuluu nää kaikki naisten unelmaoireet liikakarvaisuudesta ylipainoon ja akneen.. X)
 
Toivottavasti olis liittyjiä, siellä olis helpompi kirjotella :)

Niin mäkin ajattelisin ettei tarvis enää jonotella kamalasta, mutta se totuushan voi sitten olla ihan toinen. Sen näkee sitten :D tää on mun paha tapa stressata ja pohtia etukäteen kaikkea.

Mä en osaa tosta liikakarvotuksesta sanoa, onhan sitä (hyi:DD), mutta kai se ylipainoonki liittyy.. mulla on myös vatsakipuja pitkin kiertoa ja menkkakivut alkaa yleensä viikkoa ennen menkkoja ja nuorena gyne epäili endoa kun menkkakivut oli niin järkyttävät ettei sängystä ylös pääse, muttei löytänyt mitään siihen viittaavaa. Ei pitäs tehä näitä kotidiagnooseja, googlettelemalla sitä saa itellensä kaiken syövästä skitsofreniaan, huoh :D

Eipä tässä tosiaan auta kun odotella niitä verikokeita ja tuloksia, sen jälkeen selviääkin jo paljon. Toivottavasti :)

Wivi hieno homma! Tsemppiä! =)
 
Empulinen mä oon ymmärtäny et pelkät terot ei kyllä ratkase ongelmaa vaan se ovis pitäis saada tapahtumaan just clomeilla tai jollain vastaavalla.

Multahan on tasan kerran ulrrattu munasarjat ja näytti normaalilta nuoren munasarjoilta eli useampia pieniä rakkuloita oli myös, mutta ei ilmeisesti liikkaa.. Lihon helposti jos en koko ajan vahtaa mitä syön ja aknekin on ollu 10v riesana. Söin siihen eka 2 v antibiotteja ja e pillereitä, kunnes vihdoin pääsin ihotautilääkärille, jolta sain tujummat lääkkeet ja kaikki näpyt katosivat. Olis pitänyt ylläpitohoitona käyttää vielä kuurin jälkeen e pillereitä, mutta ne lopetin heti (alettiin yrittää esikoista) kun lääke oli poistunut elimistöstä.
 
Mimmi92, jep eihän Terot PCO:hon vaikuta, mutta silloin diagnosointihetkellä ei ollut vauvahaaveita, joten Terot riitti siihen et aiheuttaa vuodon, että kohtu pysyy terveenä. Ovulaatiota mulla ei tapahdu ollenkaan, joten siihen nyt sit ens keväänä varmaankin tartutaan jollain pillereillä..?

Kyselin hirveesti lääkäriltä kaikkea hoidosta ja siitä, mitä voin itse tehdä asian hyväksi. Se selitti just siitä, että itse PCO:ta ei hoideta, ainoastaan oireita (eli just sit vaik ovuloimattomuutta). Nähtävästi verikokeet oli ihan OK, koska itse en kuulema voi tehdä asian hyväks muuta ku pitää painon stabiilina tai pikkasen lihota, elää terveellisesti ja liian rankkaa liikuntaa välttäen. Mut tottakai jos on ylipainoa ja insuliiniongelmia ni sitten on varmaan ihan eri kikat jo omahoidossa käytössä :)

Pisamapeikko, millanen hoitovaste sulla on ollu Clomien kanssa? Ku määrättiin niin saiko alkaa heti yrittämään lasta vai pitikö eka pitää testikiertoja tms?
 
Heti sai alkaa yrittämään, kuopukselta alotettiin kp3-7 1tbl pvään, heti ovis ja tärppi. Nyt alotettiin 1tbl pvään, ei ovista.. sitten 2tbl pvään, ei ovista. Pidettiin oma tauko yrittämisestä kun takana ennen clomeja oli tosiaan yksi km ja pari clomitonta kiertoa. Päätettiin kuitenkin jatkaa ja eka kierron otin omin päin 1tbl pvään, ovis ilmeisesti vasta kp22. Tässä kierrossa söin 2tbl pvään eikä mitään tulosta.. Tai jos ovis tulee niin tulee ihan yhtä myöhään kuin ennenkin.

Aloitin myös heinäkuussa thyroxin lääkityksen, joten ei varmaan ihan heti toi kroppa totukaan normaaliin.

Ens kiertoon alotan taas gelee royalit ja berberiinit.. sekä vähennän hiilareita muutenkin.
 
Tsemppiä mimmi92!Toivotaan kaiken olevan kunnossa :)

Söin ite kans teroja 3 kiertoa kun ennen säännölliset menkat loisti poissaolollaan/keski hullun kauan, nyt laihdutuksen myötä menkatki palannu (ainakin osin..). enää jaksa varsinaisesti laihduttaa, mutta eiköhän nuo kilot karise ihan itsestäänkin kun kattoo vähän mitä syö ja liikkuu edes vähän. Mulla on aikanaan ollut mielenterveyden kanssa(kin) ongelmia niin jo senki takia pakko pitää itestään edes jotenkin huolta fyysisesti, että henkinen puoli pysyy tasaisena.

Pisamapeikko; onko sulla noista gelee royaleista ollut hyötyä? Mulle joku niistä joskus vinkkaks ja ostinkin niitä, mut kaappiin jäi :D

Soitin muuten tänään sinne yksityiselle ja sovittiin, että käyn siellä tarkastuksessa heti kun saan ne verikokeiden tulokset. Ihan hyvä niin jos sitä neuvolalääkärin aikaa sais taas jonotella pienen ikuisuuden niin varmaan toi gyne osaa jo jotain jatkosta kertoa tuloksien/sisätutkimuksen perusteella.

Huh, olipas omanapa päivitys taas :'D
 
hmmm ehkä mä voisin kans ens kierrossa kaivaa ne tuolta kaapin pohjalta ja alkaa popsimaan :)

ps. saako avautua?!
Mun "tuttu" on pamahtanut ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Ja siinä on omat syynsä miksi tuo tuttu on vanhempien lastensa etä-äiti...
Miksi!!? miksi varsinkin sellaiset ihmiset jotka ei, rumasti sanottuna, ansaitsisi lasta pamahtavat paksuksi pelkästä katseesta ja niille jotka voisivat turvata lapselle onnellisen ja turvallisen elämän ei sitten lapsia suoda millään...
 
Pirplua ymmärrän ton tunteen. Meillä on sellainen tilanne että mulle on tulossa pikkuveli parin kuukauden päästä. Ja tuohan oli siis puhdas vahinko kun mun äidillä ikää 48v ja lääkäri oli jo pari vuotta sitten todennut että munasarjat lepotilassa. Järkytyshän tuo mulle oli kun n. Kuukaus sitten uskals vasta kertoa. Sainpahan samalla avauduttua tästä meidän tilanteesta ekan kerran.
 
Oho mimmi92 :O onneksi olkoon tulevasta veljestä, mutta samalla pahoittelut. Mahtaa olla sekavat fiilikset :eek:
Mä en ole lähipiirille (omat vanhemmat yms) kertonut tästä lapsi asiasta mitään paitsi sen verran, kun soitin torstaina lääkärin jälkeen äidille itkien lääkärin "sun munasarjoilla ei lapsia tehdä" -töksäytystä.
Äiti kertoi sitten, että hänelle aikanaan gyne sanoi, että hänellä on niin paha endo että kohtu pitää poistaa, mutta onneksi sä olet lapses jo tehnyt. Sai lähetteen sairaalaan ja toinen lääkäri ei löytänyt endosta merkkiäkään, siitä 2kk niin minä ilmoitin olemassa olostani, äitini oli tuolloin 40 :)
 
Mekään ei esikoista yrittäessä kerrottu kenellekkään, mutta nyt tuli sitten purettua pahaa oloa pois kun samat tunteet näyttää nousevan nyt kakkosta yrittäessä kun ei sekään näytä helpommalla tulevan. Nyt on vähän pakko kertoa kun noita käyntejä tulee et saa esikoisen hoitoon siks aikaa.

Joo mun äiti oli 41v sterilointi jonossa, mutta lääkäri sai suostuteltua kierukkaan, joka ei sitten sopinutkaan ja ehkäisyä ei sitten moneen vuoteen ole edes miettinyt. Nyt jos kaikki menee hyvin loppuun saakka niin sanoi varmasti vaativansa sen steriloinnin :)
 
Hyvä juttuhan se vaan on kun oikeasti voi näistä asioista jonkun kanssa keskustella. =) ja musta on ihanaa, että se joku on oma äiti niinkuin sulla mimmi ^^
Kyllä tää lapsettomuus (tai mikälie) vetää mielen matalaksi useamman kerran kuukauden (ellei jopa viikon) aikana.
Itse puhun tästä oikeastaan vain yhden kaverin kanssa, mutta faktahan on se,ettei tätä kukaan voi oikeasti ymmärtää - paitsi sen itse kokeunut.
Voi yrittää samaistua, lohduttaa ja tsempata, mutta se suru on jotain sanoinkuvaamatonta ja käsittämätöntä kun uus kierto lähtee käyntiin..
Mutta onneksi on tälläsiä ryhmiä mistä saa vertaistukea :)
 
Mulla vaan yks ystävä joka tietää mutten kaikkee hällekään viiti avautua koko ajan, joten onneks on palsta ja nää pinot.. vaikka joskus alkaa hieman ärsyttää nää jotka on yrittäny 2kk ja itkevät kun ei tärppää.. toiset yrittää vuosia tuloksetta. Joskus ei myöskään jaksa iloita jos joku raskautuu.

Berberiinit on vähän samanlaisia kuin metforemit eli sokeriaineenvaihduntaan, mutta ovat luontaistuote.
 
Pisamapeikko nuo berberiinit kuulostaa mielenkiintoiselta. Niitä en olekkaan vielä kokeillut :) miten niitä kannattaa ottaa? Koko kierto vai?

Mä ekan kierron otin noita geleitä ihan koko kierron ajan ja seuraavassa tuplana ovikseen saakka :) ekassa kierrossa tuntu lisäävän halukkuutta tai sit vaan kuvittelin niin :D

Nyt oon jättäny kaikki poppakonstit ja katotaan jos sais ihan jotain oikeita lääkkeitä jatkossa. :) tuntuu että lähes kaikkea on tullut kokeiltua: Gelee royalet, vehnänalkioöljy, punkku, greippimehu, disperiini.. Foolihappo, kalaöljykapselit ja monivitamiini on nyt ainoastaan käytössä :)
 
Sama homma pisamapeikko, mä löysin muutamankin pinon jossa itkettiin kun ei tule raskaaksi, yritystä just se 2kk. Mä haluaisin uskoa, että noi tollaset pinot on pelkkiä provoja, mutta tuskin..

Geleet siis kokeiluun ehdottomasti ens kierrossa! Muihin en sitten aio kajota (niin varmaan...). Greippimehua yritin juoda viime kierrossa säännöllisesti, mut se aina unohtu. Sain silloin kunnon ovisplussan ja oli päivän limoja, mut tuskin oli greipillä tähän asiaa :p
 
Moikka! Saakos liittyä joukkoon? Täytän viikon päästä 22vuotta ja mieheni on 25. Meidän tilanne on vähän mutkikkaampi, mieheni on sairastanut syövän 2012, jonka seurauksena siittiö tuotanto on ilmeisimmin vieläkin toimimaton. Suuntasimme lääkärinpuheille ja pääsemme helmikuussa lapsettomuushoitoihin. Minulta löydettiin kuitenkin kilpirauhas arvoista vikaa(tsh 5,5) ja prolaktiini (800). Tälläkin hetkellä elättelen toiveita että olisin raskaana kun lämpöilyä ja rinnat kipeät. minulla on ehkä kerran kaksi vuodessa rinnat kipeät vaikka ovistikut näyttävät plussaa, tiedä sitten mistä johtuu :) toivottavasti vklp ei tulisi täti kylään !! :D oletteko siirtyneet FB:n puolelle keskustelemaan?
 
Mukaan vaan Jasmina20 ! :)
Hyvä, että saitte apua ja hommat on päässeet aluille! Tai pääsemässä..
Parasta tietty olisi jos olis noin luomuna nyt tärpänny eikä hoitoja tarvi alottaa! :) peukut siis pystyyn!
Itellä kans ne verikokeet ensviikon torstaina, saas nähä mitä ne näyttää.

Ei olla siirrytty faceen kun ei oo noita kiinnostuneita paitsi minä ja Empulinen :)
 
heippa hei, minulla kyll sellaista ongelma ei ole , mutta osaan kertoa sen vertaa, että minulle neuvolasta sanottin,että hyvin normaalia on se jos lopeta pillereiden käytön saatta mennä jopa 2v ,että tulisi raskaaksi , vaikka pilleriessä info lehdessä lukeekin ,että pillerieden teho loppu heti kun lopetta ottamisen.Ensimmäinen lapsi sai alkuunsa n 1,5v pillereiden oton jälkeen. aloitin kyllä pillerieden ottamisen siitä syystä,että menkat on epäsäännölliset ja ei pystynyt vaan olemaan . Nyt yritettään toista lasta , vaikka on mennyt vasta 2 kk yritystä niin tuntuu ikuisuudelta, ja ajatuksissa koko aja ,että jookos nyt. Mutta kuullemma myyös se,että ajattelet lapsen tekoa ja lapsen saanti , jonkin määrin lykkää raskaaksi tulemista etien päin .Nyt, kun juttelin ja kyselin asiasta ,neuvolasta niin sanottiin,että kyllä se pitää paikkaansa. Seksin aikaana muuten vaaan stressaat lapsen saamisesta yms. ja todellakin vaikutta raskaaksi tulemiseen, miehen terveys, alkoholin käyttö ja yks asia mikä tuhoa spermaa ( siitiöitä) on liukuvoide ! . neuvolasta suositeltiin ,että ei käyttäisi liukuvoiteita, vain yrittä saada aikaiseks luonnolinnen kosteus..
mutta tosiaan tsemppiä :)
 
Ihanaa Uutta vuotta tänne kaikille ja toivotaan plussatuulia joka ikiselle!???? Oon ollut Lappi-lomalla koko joulun, niin jäänyt netin käyttö oikeastaan kokonaan.

Kertu, tsemppiä yrittämiseen! Mun mielestä kyllä särähtää korvaan, että parin vuoden odotus ois pillereiden jälkeen ok, varsinkin jos menkat kuitenkin tulee normaalisti? Itellä ei kyllä oo tota huolta, koska ei oo pillereiden jälkeen ollu menkkojakaan..:(
 

Yhteistyössä