Nuoret lapsettomat+lapsettomuushoidot

Mimmi93 Meillä alotettiin aluperin icsi hoidot miehen vähäisten siittiöiden takia. Nyt kuitenkin epäillään, että mun munasoluissakin olis joku vika tai jotakin koska hedelmöitys vaiheessa tulee nii valtava kato. :/

Me käydään yksityisellä hoidoissa. Mä en jaksanut vuos sit alkaa odottamaan ja jonottamaan joten päädyttiin yksityiselle :)
 
Mukavaa kun vastasitte! :)
kiva saada vastauksia ja vertaistukea samasta asiasta painivilta!
Lapsettomuuslääkäri soitti eilen ja meillä on kesäkuulle suunnitteilla eka inssi+ lääkkeet alku,-sekä loppukiertoon! Mikäli munajohtimet ovat auki! Tuo tutkimus pelottaa ihan sairaasti jo pelkästään kun ajattelen, niin karvat nousee pystyyn :D Itse en henk.koht jaksa uskoa että tuo pelkkä inssi toisi meille sitä kauan kaivattua plussaa.. :(

Täällä on jo muutama joka on noissa koeputkihedelmöityksissä.. toivottavasti saatte pian hyviä uutisia! Ja tietysti samoin myös me kaikki :)

Me olemme myös yksityisellä hoidoissa, jos nuo inssit eivät meille plussaa tuo, niin sitten varmaan julkiselle siirrymme..
Mukavaa päivää!
 
Mekin ollaa jouduttu ottaa lainaa hoitoihin, jotta yksityisellä voidaan käydä. Reilu 15 000e on tällä hetkellä menny :/ tosi kallista lystiä mutta enää en kyllä julkisellekkaan halua siirtyä kun meillä niin ihana oma lääkäri ja hoidot etenee hurjaa vauhtia. Saadaan myös ite tuolla vaikuttaa paljon hoitoihin mm. Kuinka monta alkiota siirretään ja tehdäänkö pas:sit luonnoliseen vai lääkkelliseen kiertoon. :)
 
Huh! Olipas huono aamun puhelu, mutta se päättyikin hyvin :) Lääkäri soitti, että olivat klinikalla olleet sitä mieltä, että meidän täytyisi mennä yksityiselle ja käyttää luovutettuja siittiöitä. ONNEKSI olen sen verran asioihin hyvin perehtynyt, että tiesin kivesbiopsian olevan yks keino saada siittiöitä omalta mieheltä. Jotenka hän soitteli klinikalle ja siihen päädyttiin, huhhuh tiedän vaan että jos en ois biopsiasta kuullukkaa oisimme heti suostuneet luovutettuihin, eli onni "onnettomuudessa". Jotakin hyvää tässäkin ku näitä keskusteluja lukee :) vaikka yks pv olin sitä mieltä että jospa en ois lukenu kun paniikki meinaa iskeä. Nyt vaan peukut pystyyn, että simppoja löytyy! :) Tämmöinen pieni torstai aamun avautuminen, Hyvää vappua kaikille! :)
 
haunoora: aika iso summa mennyt rahaa! Toivottavasti seuraava hoito tuottaisi tulosta! Mutta tähän asiaan vaan kyllä haluaa laittaa kaiken peliin! <3

mimmi93: tarkoittaako se sitä että niitä siittiöitä otetaan jollain neulalla suoraan kiveksestä? Anteeksi en ole yhtään perehtynyt näihin asioihin kun meillä se olen minä missä yksistään on vikaa..

Noissa asioissa saa itse näköjään olla päälle päsmärinä! Onneksi avasit suusi, niin ei tarvitse lähteä vielä (toivottavasti ikinä) luovutetuilla siittiöillä :)

Koetteko te/ puolisonne kummasa ns. Vika on todettu, koskaan syyllisyyttä tai häpeää siitä, kun vauvaa ei kuulu? Meillä minä olen itkeä pillittäny monet kerrat kuinka mies voisi mennä heti vaikka pistämään jonkun toisen raskaaksi, mutta minä en vaan näköjään tule.. lapsellista, tiedetään :/ minkäs teet.. välillä omat ajatukset ovat vain niin sekasin tämän asian kanssa! Ja välillä ärsyttää ihan tosissaan kun mennyt ikinä niin avoimesti puhumaan lapsettomuudesta läheisilleni.. nyt saa olla joka kerta selittämässä mitä lääkäri oli sanonut milläkin käynnillä! Tuolloin en vaan vielä tiennyt miten pitkä prosessi tämä lapsen teko onkaan..

Aivan ihanaa vappua kaikki! Täällä juodaan kuohuvaa ja syödään hyvin! :)
 
Viimeksi muokattu:
-bella Biopsia on juuri tuo, että kiveksistä suoraan siittiöt otetaan. Meillä on molemmissa vikaa, eli mulla luultavasti PCO (ei suoraan todettu, lääkäri arveli) ja mieheltä puuttuu ne siittiöt tai erittäin vähäiset. Mies kokee enemmänkin häpeää/syyllisyyttä ja minun ongelmahan olisi helpommin hoidettavissa kuin hänen. Itsellä taas tulee sellainen olo, että kuinka minä EHKÄ saisin paremmin lapsia jonkun toisen miehen kans. Olen verrannutkin luovutetuilla siittiöillä raskautumista siihen kuin olisin pettänyt. Kyllä se vaan tuntuu pahalle ajatella, että lapsi ei olisi ns. ollenkaan miehen peruja vaan minun ja jonku toisen. Itse en ole jutellut läheisille, koska tuntuu että ne hönkis varmaan niskaan koko aika ja pitäs kaikki niille piirtää paperille kun eivät ymmärrä. kaikki aikanaan :)
 
No nyt on ongelma selvillä. Minulla on alhainen amh-arvo ja korkea fsh-arvo, eli munasolut vähissä ja vaihdevuodet edessä. Ivf tiedossa, jos ei nyt Letrozolin avulla tärppää muutaman kierron aikana. On tää p*skaa ihan suoraan sanottuna. :(
 
Heippa kaikille!

Tänne tulin kurkkimaan kun mekin ollaan nyt tän lapsettomuusaiheen kanssa painittu.

Olen siis 20v neitokainen, avomies on 21. Ehkäisyrengas jätetty joulukuussa pois ja nyt menkat ovat jääneet myös pois. Fertinovalla (sain lähetteen sinne kun on vakuutus joka korvaa käynnit) tänään selvisi että mulla on PCO, molemmat munasarjat ihan täynnä. Hoidoksi sain tänään aloitetun Primolutin jolla pitäis menkat saada alkamaan, nyt siis menossa kp52. Kp3-7 otan Letrozolia joilla toivottavasti saatais jonkunnäköinen folli aikaiseksi! (peukut pystyssä et tulee vaan 1-2)

Tosi outo olo tästä koko jutusta, yritystäkään ei vielä kauaa takana joten tuli aikas puun takaa koko PCO :/ En tiiä mitä ajattelisi, kummallista olla täällä lapsettomuuspuolella. Toivottavasti ei kauaa tarvitsisi olla (kenenkään meistä) ;)

Lääkäri sanoi, että miehenkin kannattaisi nyt alussa käydä spermansa tutkituttamassa. Onkohan missään sellaisia kunnallisia labroja (näytteenottokeskus?) vai onko vaan pakko viedä yksityiselle näyte? Yritin googletella mutta löytyi vaan noita yksityisiä labroja.
 
Heippa! Nyytikkii julkisella tekevät tosi suppean sperma tarkastuksen, eli oikeestaan vaan määrän voivat kahtoa. Yksityiselle siis täytyy mennä. Jospa täällä ei kauaa tosiaan jouduttas oleileen.. Itsellä taa vaihteeksi hoidot siirty puoli vuotta lisää uuden lähetteen vuoksi... HUOH! Varmaan jo 3-4 kerta ku hoito on sen puoli vuotta siirtynyt eteenpäi aina tulee jotain uutta mitä lääkäri ei ole ottanu huomioon :/
 
Ai okei, täytyypä katsella tässä milloin sen sitten veisi. Ehkä katsotaan tää yksi kierto nyt ainakin et jos ei tärppää niin sit voisi viedä sen näytteen mieheltäkin.
Jes yöllä alkoi menkkakivut, kuudes primolutpäivä menossa! Jihaaa alkais jo vuoto :D!
 
Mimmi oho aika kallista lystiä, ärsyttävää jos tollee menee mönkään! :confused: Ei alkanut menkat ei vaikka niin tuntui siltä, viikon oon nyt primoluteja syönyt. Pitäis tässä hetkenä minä hyvänsä tulla soitto fertinovalta niiden verikokeiden tuloksista, jännittää!!
 
Noniin tulokset tuli ja kuulemma kaikki arvot on normaalit, itse en osaa noista mitään sanoa mutta jos joku osaa niin tässä:

FSH 9,0
LH 19,88
prolaktiini 103

Kuulemma ovistestien jatkuva plussa johtuu siitä, että lh on korkeampi kuin fsh.
 
Nyu
Meillä oli viime viikolla keskustelukäynti ivf-hoitoja varten. Ensi syksynä päästään sitten tositoimiin :). Vähän jännittää jo etukäteen, kun lääkäri oli mun tietoihin laittanut, että on suurempaa riskiä hyperstimulaatiolle. Vaikka tiedossahan se oli, kun olen pelkillä letrozoleilla kasvattanut parhaimmillaan 6 follia. Kaiken kaikkiaan käynnistä jäi hyvä mieli. Asiat selitettiin hyvin eikä hoidot tunnu enää niin monimutkaisilta. Erityisen mielissäni olin, kun näin pistettävät piikit, ja ne oli säälittävän pieniä :D.

Kerroin vihdoin vanhemmilleni tästä meidän tilanteesta. Olen kyllä ylpeä äidistäni, kun ottikin asian niin hyvin eikä ollut yhtään hysteerinen tms. Mieheni vielä vähän harkitsee kertooko omille vanhemmilleen.

Nyt aion nauttia kesästä täysin siemauksin, kun ei ole mitään stressattavaa eikä tarvitse ravata ultrissa tai syödä lääkkeitä :).
 
Kallistahan tämä on kaikinpuolin. Saimme iloisen tiedon tässä, hoidot eivät siirrykkään ihan niin paljon kun luultiin, elokuun lopussa päästään jo tositoimiin. Lääkkeiksi sain Gonal-f ja Orgalutran. Lääkkeiden hinnat ovat "onneksi" niin korkeat, että lääkekatto menee heilahtaen täyteen :) Nyt alkaa vaan jo jännittämään kaikki. Mulla kauhea piikki kammo joten oli kiva kuulla kun NYu mainitsi niiden olevan ihan pienet.
 
Nyu
Mimmi93: Siis aivan naurettavan pienet :). Puhutaan 1-2 sentistä. Itsellänikin on piikkikammoa, mutta liittyy enemmän suoniin pistämiseen. Voin kyllä kuvitella miten sitä yrittää vatsanahkaansa syksyllä pistää kädet täristen.
 
Kirjoittelinkin jo tohon Inseminaatio 2015 -ketjuun.

Olen ollut hieman offline tässä pari kuukautta, kun ensin oli välikierto ja sitten ovulaatio oli juhannuksena tai olisi pitänyt olla mutta testi ei näyttänyt koskaan positiivista..

Nyt siis pregnylillä tehtiin ovis tässä kierrossa ja inseminaatio oli viime perjantaina :) nyt sitten odotellaa, tosin toiveet eivät ole hirveän korkealla, koska miehen siittiöt on juuri ja juuri normaalin rajoilla. Lääkäri meinasi, että jos nyt ei nappaa niin tehdään yksi inseminaatio enää ja sitten ivf-jonoon. Toivon, ettei tarttisi, koska jono on 6 kk pitkä ja venyttää koko hommaa taas :( eli nyt toivotaan että nappaisi!

Mitäs muille kuuluu?
 
Meillä on toista kiertoa käytössä ollut letrot+pregnyl, tässä piinaillaan ja mietiskellään että testaiskos huomenna vai sunnuntaina. Pregcheck antanut haamua 10, 11 ja 12 päivää pistoksesta ja mietinkin et oiskohan ollut jäämiä vielä pregnylistä. Nyt on dpo 12-14 menossa, 14 päivää pregnylistä.

Samoina päivinä haamujen kanssa tuntunut ihme sykkimistä varsinkin oikealla puolella munasarjassa ja parina aamuna hetkellistä huonoa oloa. Maanantaina saan tietää progeverikokeen tulokset, että onko edes ovulaatiota tapahtunut. Aamulämmöt ei nousseet eli aika epäileväisin mielin. Haamuja kun testasin niin aika varmahko tunne että ois tärpännyt, nyt ei kyllä tunnu enää negalta eikä positiiviselta, kun ei oikeestaan mitään oireitakaan ole..

Toisaalta voiskin oottaa maanantaihin asti ja jos on ovis tapahtunut niin testailis vasta sitten. Hmmm.....
 
Mimmi, kiva että pääsette vihdoin tositoimiin!

Mä tein hätäpäissäni jo raskaustestin lauantaina dpo8 ja negahan se oli tietenkin, varmaan joka tapauksessa liian aikaisin tein ton testin mutta hankala oli olla tekemättä .. :)
 

Yhteistyössä