Nuoret vauvakuumeilijat - ketjusta plussanneet

Tämä ketju on tarkoitettu plussanneille tuolta Nuoret vauvakuumeilijat-ketjusta (vauvakuume puolella) :) http://kaksplus.fi/threads/nuoret-vauvakuumeilijat.2444192/

Plussanneet:

La 2.5.2016 pirpana-/25v/3.lapsi
La 12.5.2016 mimmi92/24v/2.lapsi *tyttölupaus
La 17.5.2016 rosmariina/21v/1.lapsi *poikalupaus
La 27.5.2016 henttis/22v/1.lapsi *tyttölupaus?
La 3.8.2016 Nettte/20v/1.lapsi
La 24.8.2016 mandarina/21v/1.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ketjusta! :) täällä siis 27.5/22v/kys, sukupuoli oli ehkä tyttö ru:ssa, mutta oli niin epävarma (kun myös oma fiilis) etten menis siihen luottamaan. :ROFLMAO:
ei kyllä asiaa mennä selvittämäänkään yksityiselle et vähä ylläri on. :)
En saa muokattua väriä järkevästi puhelimella, voin laittaa vaikka uudelleen kun pääsen tietokoneelle. :)
Täällä raskausajan vaivat on jääneet pariin närästyskertaan ja issiakseen. Nyt alkanut ilmeisesti maha painaa ja oikean puolen kylkiluut tiukoilla. Kivaa kuulla kaikkien kuulumisia!! :)

henttis ja "tsirpula" sintti 22+4
 
Mukana!

La 12.5.2016 mimmi92/24/2./tyttölupaus

Mäkään en osaa väriä muuttaa tällä uudella puhelimella (uskalsin vihdoin ostaa uuden seinään lentäneen tilalle, kun alun hormoonihuurut tuntuu tasoittuneen :))

Tänään kävin kävelemässä 5km lenkin pitkästä aikaa kun säät lauhtui ihanasti. Ja häpyluuta särkee kyllä taas vaihteeksi sen verran pahasti että joutuu varmaan 2km päähän neuvolaan huomenna menemään bussilla.. ja tänään tuli myös aamupalat oksennettua. Tuli vähän yllättäen kun pahoinvointia ei kuitenkaan tässä raskaudessa ollut kuin ihan alussa. Pistän raskausvitamiinien piikkiin kun vähän niiden ottamisen jälkeen on ollut heikko olo nyt viikon ajan mitä niitä syönyt.

Mimmi & möhkis 24+5
 
Pirpana mullakin välillä kipeitä supistuksia ollut. Nyt lähiaikoina onneks ei ole tullut kuin 1-2 kerrallaan. Ei ne mulla kyllä ole kestänyt kun ehkä 30 sek. Mutta useamman kerran viikossa kuitenkin. Esikoisesta kipeät supistukset alkoi vasta 3 pv ennen synnytystä (syntyi 39+3). Meinaan myös kysyä ylimääräistä stekkausta kun seuraava olis vasta joskus rv 36..
 
Ikäviä juttuja nuo supistukset. :( Minulla ei varsinaisia supistuksia onneksi vielä ole ollut, mutta eilen kyllä koski joka ikiseen paikkaan koko ruumiissa niin paljon, että sai kyllä kokea ryminällä raskausvaivojen tulleen..
Mimmi minua alkoi hieman naurattaa tuo puhelimen seinään lento_Olen kuvitellut, että minullahan ei mieliala vaihtele, mutta taannoin joku ärsyttävä autoilija tahallaan (ainakin minun mielestä :D) kaasutti päälleni kamalan kasan lunta ja olin aivan valmis menemään kertomaan sille idiootille hieman käytöstavoista. Piti ihan tsempata ihteä, ettei menisi tekemään mitään vastuutonta, enpä muista milloin olisi noin viimeksi kiehahtanut. :D
 
Neuvolassa käyty ja labraan lähete pissatulehduksen pois sulkemiseksi noiden supistusten takia. Eipä kyllä mitään muuta oiretta ole. Kaikki siellä ok.

Mä taas jotenkin inhoan vaaleansinistä, oli joskus mun lempiväri mutta nyt en ole voinut sietää sitä :) eli esikoisen vaatteet melko neutraaleja pienessä koossa. Muutaman vaaleanpunaisen/fuksian/liilan vaatteen olen lisäksi hommannut niin voi yhdistää sitten edes jotain vähän tyttömäisempää noihin vanhoihin :)

Mimmi & möhkis 24+6
 
Kuitenkin hyvä, että tutkiivat mimmi. :>
Täälläkin on menty neutraalilla linjalla, mintunvihreää, ruskeaa, harmaata ym. Yhden mekon ostin, koska se oli niiiiin ihana ja oli huimassa alessa, jos tyyppi yllättää poikana, saa se jäädä odottamaan sopivaa käyttäjää. :)
Minä ajattelin hurahtavani vaaleanpunaiseen unelmaan heti ru:n jälkeen, vaan ei jotenkin nyt nappaa yhtään. Nuo kaikki neutraalit vaan loppujenlopuksi ovat tosi kivoja! :) Sukulaisilta meille tuleekin sitten lahjoituksena hyvinkin prinsessapitoista vaatetta, saappas nähdä tuleeko niille käyttöä. :D
Minulla on semmoinen kuva kokoajan mielessä, että meidän tyyppi saa minun geenit ja syntyy lähes 4.5kiloisena, ilman toivoakaan mahtua koon 50 vaatteisiin, toivon tämän mielikuvan osoittautuvan vääräksi..:eek:
 
Ai kun kiva kun tämmönen ketju pystytetty! Hauskasti teillä tähänastisilla kaikilla la toukokuussa :) Minä liityn mukaan hieman tuoreempana tapauksena, nyt viikkoja siis 10+0.

La 24.8.2016 mandarina / 21v. / 1.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: henttis ja mimmi92
Mäki voisin nyt tähän ketjuun tulla, kun tällasen olitte tehny! :)

La 17.05.2016/rosmariina/21v/1.lapsi/poika

Meillä on tänään menossa rv 24+4. Tähän mennessä ollut suhteellisen oireeton raskaus, lukuunottamatta alun pahoinvointeja jotka oli rv9-17.

Liikuntaa pystyy edelleen harrastaa lähestulkoon normaalisti, eli 6-7km lenkkejä päivittäin. Ennen käytiin tosin 8-10km, eli muutamalla kilsalla on lyhentyneen ja vauhti on hieman hidastunut, mut muuten mennään täyttä höyryy eteenpäin. :) ainakin toistaiseksi siis.. :D voihan se olla et tyssää jossai kohtaa.

Liitoskipuja mulla ei ole, kun lonkissa synnynnäistä vikaa ja ovat jo valmiiksi löysät. Ei siis tuu kipuja. Selkäkään ei vaivaa vaikka massu kasvaa. Nyt on tullut +9kg alusta. Kaikki tuli alkuraskaudesta kun en voinut muuta kuin maata ja syödä..

Tsemppiä kovasti kaikille ketkä joutuu kestämään kipuja ja suppareita.. <3 :( todella ikävää! Toivon teille paljon jaksamista!

Onko täällä muilla muuten blogeja? Olis kiva seurata sellaisenkin kautta teidän elämää, odotusaikaa ja myöhemmin sitten vauva-arkea ja muuta elämää. :) meidät löytää mun blogista http://laihempaanelamaan.blogspot.fi

❤ rosma & Lee
 
Täällä kivut ovat viimeisen viikon aikana lisääntyneet, ihmekkös tuo toisaalta, vauva kasvaa ja niin myös oma elimistö muuttuu.
Liikkua koitan sen verran kun jaksan ja pystyn, tuntuu vaan että väsymys (jota ei ollut edes alkuraskaudessa) on nyt muuttanut tänne ja työpäivän päälle ei jaksa enää evää liikauttaa. :(

Rosmariina kiitos blogin linkistä, en itse kirjoita mutta paljon tulee lueskeltua, varmasti tuotakin! :) Välillä sitä ajattelee (kuten tänään kun tyyppi veti hulluna kupeskeikkaa), että olisipa itsekkin kiva kirjoittaa ylös jonnekkin muistoja ja laittaa kuvia kasvavasta mahasta, mutta ajatus on silti vieras.
Kirjoitan kyllä omaan pieneen muistivihkoon tuntoja harvakseltaan. Nytkin luin lokakuussa kirjoittamaa tekstiä, vauvan isomummohan nukkui pois viikko ennen plussatestiä ja miehen kanssa suurin haave oli keretä kertoa pienestä ihmeestä hänelle ennen kuin hänestä aika jättää. Melkoisessa tunne myrskyssä näköjään on ollut, vaikka eihän sitä silloin tajunnutkaan.

Hei osaatteko sanoa vaunuverhoista, onko se suunnilleen standardimitoilla tehtyjä? Ja mites toi lekmer verkkokauppa, onko kokemuksia? :D
 
Henttis en osaa tuosta verho hommasta mitään sanoa, käytettiin esikoisella harsoa/pientä vilttiä/hyönteis suojaa verhona, mutta nyt olisi itselläkin hakusessa! Eikä kyllä ole verkkokaupoistakaan kokemusta..

Mäkään en oikein ole mitään kirjannut esikoisen odotusajalta ylös. Toki jos jaksais selata 2 vuoden takaisia keskusteluja täältä niin muistais vähän paremmin. Puhelimessa tasan 1 kuva niiltä ajoilta. Nyt kuvannut masua n. Kuukauden välein. Kivut kyllä tuntuu olevan uutta näin aikaisin.

Esikoisen kanssa käveltiin tänään n. 2km lenkki (hitaasti) ja taas häpyluuta särkee niin ettei meinaa pystyä kävelemään enää muuten kuin vaappumalla..

Mimmi & möhkis 25+3
 
Heippa ihanat! Mä käyn niin vähän tääl kaksplussalla nykyään mutta ihanaa kun teitte tän ketjun! Pääsenhän edelleen mukaan ? Meillä olisi la 3.8., ikää mulla on vielä muutaman kuukauden 20 vuotta ja esikoinen tulossa :)
 
Jee kivaa päästä mukaan!

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti. Verenpaineet oli edelleen koholla ja joudun nyt kotiseurontoja tekemään. Toivon todella, että ne laskevat nyt iham vaan ruokavaliolla. Pienen sydän sykki 155 kertaa minuutissa ja kaikki muutenkin oikein hyvin.

Pahoinvoinnista kärsitään edelleen ja lähes jokainen aamu alkaa edelleen oksentamisella. Odottelen kyllä kun se loppuu, alkaa olemaan hermoja raastavaa.

Nettte ja Bebe 14+6 ❤
 
Tervetuloa nettte!

Henttis ei olla kohdattu mitään ennakkoluuloja, tosin olin "jo" 22v kun esikoinen syntyi. Kaikki sukulaiset sanoivat että niin me odoteltiinkin (la kun oli 9kk häistä). En sitten tiedä miten olis suhtauduttu jos olis tärpännyt silloin heti 19 vuotiaana kun yritys aloitettiin. Nevolassa sijainen tosin ekalla käynnillä kysyi mikä ehkäisy petti? Siitä meinasin vähän hermostua kun oli aiemmin ollut kuitenkin km ja pitkä yritys..

Täällä istuskellan toisessa sokerirasituksessa. Eilen labrasta soittivat että ei oo neuvolasta lähetettä laitettu, mutta sain sitten neuvolaan yhteyden ja sieltä joku sitten laittoi. Onneks soittivat ettei tarvinnut turhaa tulla :)

Mimmi & möhkis 26+6
 
Ei meilläkään oikeestaan oo keneltäkään tullut ennakkoluuloja vaikka ikää mulla on tällä hetkellä vasta 20 vuotta kerkeän juuri täyttämään 21 kun vauva syntyy. Mutta ollaan miehen kanssa oltu viisi ja puoli vuotta yhdessä joten uskon, että lähinnä kaikki odottivat koska tulee lapsia yms.

Pakko kertoa teillekkin mies päätti kosia eilen ja todennäkösesti vuoden päästä meillä vietetään talvihäitä mä oon niin onnellinen! Tota päivää on odoteltu ikuisuus ja viimein kun se tapahtu olin silti ihan hämillään ja aloin itkemään.

Nettte ja Bebe 15+5
 
Kiitos ❤

Ei tunnu vielä liikkeitä :( ja voi olla ettei hetkeen muutenkaan kun on ensimmäisestä kyse. Toki jotkuthan kyllä tuntee jo esikoisestakin aikaisin. Olisi kyllä helpottavaa kun alkaisi tuntumaan liikehdintä ei tarvitsi jokaista kipua pelätä ja huolehtia.

Lauantai yönä heräsin aika kovaan vatsakipuun tai oletan että se ei vain ollut unta. Toki kyllä loppui kun nousin ylös sängystä. Joulun alla tapahtui kerran tämmönen samanlainen juttu. En tiedä mistä johtuu ja kipuakin on vaikea kuvailla ja selittää, että millaista olisi.
 
Eiköhän ne sieltä muutaman viikon sisään ala tuntua. Meillä tyyppi alkoi liikehtiä tuntuvasti muistaakseni viikolla 17+ 3. Päivittäin tuntuvat liikkeet tulivat sitten hetken päästä siitä. :>
Täälläkin vatsa kipuilee välillä, luulen sen vaan johtuvan vauvan kasvamisesta. :)
 
Onnittelut nettte! :)

Mullakin ekasta liikkeet alkoi tuntumaaan joskus rv 17 (en enää ihan tarkkaan muista), tästä muutama viikko aiemmin :)

Täällä myös vatsa kipuilee. Tuntuu enemmän lihaskivuilta, tosin vähän oudoissa kohdissa. Kaipa siellä vaan jotain venyy ja lihakset vaihtanut paikkaa.
 
Kiitos onnitteluista ! ❤

Liikkeitä odotellessa ja sitä, että mieskin alkaa tuntemaan ne!

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolalääkäri. Ite lääkäri oli ihme hissukkahiiri ja hyvä kun kuuli edes mitä puhui, hän oli 20 minuuttia myöhässä ja sielä sisällä olin ehkä vähän reipas viitisen minuuttia. Onneksi noita lääkärin käyntejä ei oo montaa, ei ollut kyllä mitenkään kovin miellyttävä kokemus..

Nettte ja Bebe 16+0 ❤
 
Hellou! :) Onpas täällä ollut hiljaista..

Ihana masu, pirpana! Ja kutkuttavan lähellä alkaa teillä toukokuisilla tosiaan laskettu aika olemaan, kun kohta vaihtuu jo huhtikuu! :love:

Nyt on täälläkin jotenkin alkanu tuntumaan vihdoin ajan kuluminen nopeammalta kun koko alkuraskaus tuntu näin jälkeenpäin olevaan vaan yhtä pahoinvointia ja väsymystä, mutta raskaus ei kuitenkaan vielä näkyny ulospäin ja edes kaikki läheisetkään eivät asiasta vielä tienneet. Höperösti sitä myös odotti kuumeisesti, että rv 12 poksahtais ja "riskiviikot" ohi, jokainen viikko tuntu silloin niin pitkältä. Nykyään ei aina edes heti muista, mikä rv meneillään. :D

Mutta masu on pullahtanut selkeänä esiin, pahoinvointi poissa ja pikkuisen voimisteluja saa tuntea päivittäin :p Mullakin istukka etuseinämässä ja esikoisesta kyse, mutta ekat liikkeet tunnistin 16+3 ja sittemmin tuntunut päivittäin. Noin 2,5 vk:n päässä häämöttävää rakenneultraa kovasti odotellaan!!

mandarina ja pikkuinen 18+4
 
pirpana-: Tällä viikolla on rakenneultra. :) Ehdottomasti haluttais siinä samalla sukupuolikin tietää, jos vaan mahdollista. :)
Kiva kuulla, että siellä kaikki hyvin! Ja h-hetki alkaa olla jo noin lähellä..onnea ja tsemppiä loppumetreille! :)

Mitäpäs muille kuuluu?
 
Tänne kuuluu myös ihan hyvää. Työt on loppusuoralla ja äippäloma häämöttää. :) Pitäisi alkaa ihan oikeasti valmistautumaan vauvan tuloon. Tähän asti se on tuntunut niiiiiin kaukaiselta ajatukselta, mutta hupsista, kohtahan se tyyppi on jo täällä.
Meillä vauva oleskelee väärinpäin tällä hetkellä, mutta eilisestä riehumisesta taas voisin päätellä että kyllä se siitä vielä kääntyy ympäri, usemapaankin otteeseen ehkä. :| Aivan järkyttävää mellakkaa osaa pitää, tähän asti kun on ollut niin rauhallinen ja leppoisa kaveri.. :D

Mandarina tulehan kertomaan sitten ru:n kuulumiset. :) Jotenkin tuntuu että vastahan se oli mutta toisaalta siitä on ikuisuus. :D
 
Ru:ssa kaverilla oli kaikki hyvin. :love: Kovasti on tuntunu myllerrystä masussa viime aikoina ja niin se tuolla ultrassakin heiluskeli kovasti ja leikki piilosta käsiensä kanssa. :D Yllätyksenä tuli, että päästiin kasvojakin näkemään muutamaan otteeseen 4D:nä, se oli aika pysäyttävää kun näki jo selkeät kasvonpiirteet. Sukupuoli jäi kuitenkin vielä arvoitukseksi.. tai niin se meistä ainakin tuntuu, kun ollut niin vahva poikaolo ja kätilö totesi tytöltä enemmän näyttävän, mutta että voi tietysti "muuttua" vielä pojaksikin. No, jospa seuraavalla kerralla sitten selviäisi!
 

Yhteistyössä