"Nuoria" 40+ äitejä?

Moikka:wave:

Täällä oli muutamat plussaillut.. Onnittelut :hug:
Kuten tuolla kirjotin esikoisen ollessa 4kk et mietitää toistaa mut en tiedä jaksanko.. niin nyt on sit pakko jaksaa. Itekin plussasin.:heart: alussa mennää ja viel ei o kerrottu kellekää. Esikoinen tulee ens vko 8kk.

Jännittää kauhistuttaa ja ilostuttaa. :D
 
Moro!
Minulla on edell. liitosta 15-vuotias poitsu ja nyt uuden miehen kanssa olisi suunnitteilla yhteinen vesseli. Tai no, ehkäisyä ei ole käytetty pitkään aikaan ja aina joka kuukausi tulee pienoinen pettymys. MUTTA tiedän, että vauvan me vielä saamme. Olemme terveitä ja mulla on vain semmoinen tunne...joku tietty ajattelee, että ompas tuo muija ihan höynähtänyt :wave:

Mitään hoitoja emme lähde kokeilemaan, korkeintaan joku aukiolotutkimus ja inseminaatio voisi tulla kyseeseen. Onko Teillä kokemusta näistä?
Terv., Pammu
 
Moi kaikille!
Olin 43-v. kun sain esikoiseni, syntyi pienenä keskosena 3 kk etuajassa, mutta voi hyvin ja on tänä päivänä jo 1v 3kk reipas tytöntyllerö. Noin puolisen vuotta oon ite aktiivisemmin haaveillu tulevani vielä raskaaksi ja ehkäsyä ei olla käytetty miehen kans koskaan. Nyt on käyny niin, että perjantaina tein plussatestin!!!

Takana epäonnistunut ihmissuhde ja sen aikana lapsettomuushoitoja 6 kpl, yks hoito jopa luovuttajan munasolulla, joista ei tuloksia saatu. Selittämättömästi lapseton olin... ja olin todellakin heittäny pyyhkeen kehään ja todennu kaikille etten koskaan saa lapsia. Yllätys oli siis melkoinen, kun häiden jälkeen seuraavasta kierrosta huomasin oottavani esikoista :)

Lapset ois ollu hyvä tehä nuorempana, mut kun oikee isi löyty lapsille vasta myöhemmällä iällä niin minkäs teet ;)
 
Hei taas kaikille!

Ketjun aloittaja onnistui hakemaan uuden salasaan ja pääsi kirjoittamaan. Superisot onnittelut teille kaikille plussanneille ja jo vauvan saaneille!

Mekin päätettiin miehen kanssa nyt alkaa uuden vauvan tekoon. Poika on nyt kohta 2 vuotta ja jo niin omatoiminen, että ehkäpä pärjjään jo kahden kanssa. On nimittäin niin vilkas tapaus, että tätä ennen aika paljon pelotti uuden vauvan tulo perheeseen Tällainen nelikyppinen kuitenkin jo tarvitsee ne hyvät unet..toisaalta nyt vanhempana on nuo organisaatiokyvyt paljon paremmat :)

Hassua että heti alkoi tuntumaan että joko tärppäs, taitaa olla psykologista. No,aika näyttää, koitan pysyä tyynenä. Hienoa että meitä vanhempiakin äitejä löytyy täältä, kiva kun olette kirjoitelleet. Hauskaa vappua!
 
Moikka!

Täällä myös yksi 7 kk tytöntyllerön äiti, ihan hilkulla kun tulee 43 täyteen :) Tytön siis sain 42 vuotiaana viimesyksynä. Esikoinen on kyseessä ja vauvakuume yllätti kuin yllättikin nelikymppisenä :) Vuodenverran piti miestä taivutella ja en tiedä taipuiko ihan täysillä, mutta luomusti tyttö saatiin aikaiseksi. Ensimmäinen plussa päätyi keskenmenoon n. puolivuotta kierukan poiston jälkeen ja heti seuraavista menkoista sai alkunsa tämä meidän kultatyttö :heart: On tyttö iskän sydämen nyt jo valloittanut :)

Väsymystä on kyllä ollut! Sain raskausmyrkytyksen synnytyksen jälkeen ja ihan pikkuvauva-aika meni sumussa huonon kunnon ja verenpaineen heilahtelujen takia. Harmittaa! Mutta eihän sille mitään voi... En tiedä sitten olisiko nuorempana jaksanut paremmin. Kai tätä vauvan hoitoa on välillä yrittänyt liikakin "suorittaa". Nyt vähän harmittaa ettei "aikaa" ole toisen vauvan hankintaan, koska heti perään en kertakaikkiaan jaksa. Ajatuksia siihensuuntaan minullakin on ollut, mutta mieheltä on toistaiseksi tullut ehdoton ei! Meille ainakin elämänmuutos on ollut tosi kova, mutta ei tosiaan huonompaan suuntaan :)

Mummoloista Meillä on yksi mummola ja mummo ja vaari voivat toistaiseksi loistavasti. Lastenhoitoapua on heti saatavilla kun uskallan venyttää napanuoraa... ja myös töihinpalaamiseni jälkeen on turvallinen hoitopaikka valmiina :)
 
Käsittämätöntä, että olit kirjoittanut lähes prikulleen mun tarinani!

Lapsettomuushoitoja meillä n. 6 vuotta putkeen, en edes muista montako. Lukemattomia keskenmenoja/tuulimunia, selittämätön lapsettomuus. Avioliitto hajosi, uusi rakkaus ja n. kuukausi oltiin asuttu saman katon alla kun olin raskaana. Minäkin olin jo heittänyt pyyhkeen kehään ja kerroin kaikille, etten saa lapsia. Uudelle miehellenikin lähes esittelin itseni; Hei olen Sinivatukka, enkä voi saada lapsia :whistle:
Tyttö syntyi viikkoa ennen mun 42-vuotispäivää viime kesänä.
Nyt vähän odottelen josko sais uudelleen nähdä positiivisen testin...
Mä oon kyllä näinkin maailman onnellisin äiti :heart: mutta mahtuis meidän elämään vielä toinen pikkuinen.


Moi kaikille!
Olin 43-v. kun sain esikoiseni, syntyi pienenä keskosena 3 kk etuajassa, mutta voi hyvin ja on tänä päivänä jo 1v 3kk reipas tytöntyllerö. Noin puolisen vuotta oon ite aktiivisemmin haaveillu tulevani vielä raskaaksi ja ehkäsyä ei olla käytetty miehen kans koskaan. Nyt on käyny niin, että perjantaina tein plussatestin!!!

Takana epäonnistunut ihmissuhde ja sen aikana lapsettomuushoitoja 6 kpl, yks hoito jopa luovuttajan munasolulla, joista ei tuloksia saatu. Selittämättömästi lapseton olin... ja olin todellakin heittäny pyyhkeen kehään ja todennu kaikille etten koskaan saa lapsia. Yllätys oli siis melkoinen, kun häiden jälkeen seuraavasta kierrosta huomasin oottavani esikoista :)

Lapset ois ollu hyvä tehä nuorempana, mut kun oikee isi löyty lapsille vasta myöhemmällä iällä niin minkäs teet ;)
 
Täällä 42 v esikoista odottava mamma. Puoliväli ylittyi juuri ja hauska lukea, että on muitakin iloisesti yllättyneitä. Itsellä taustalla 12 vuotta lapsettomuutta edellisissä parisuhteissa (kaikista hoidoista huolimatta ei yhtään plussaa...). Ja aivan kuten Sinivatukka, minäkin olin uudelle kumppanille ilmoittanut ensitöikseni että lapsia ei sitten tule. Epäusko oli melkoinen kun vaihdevuosien odottelu vaihtuikin raskaustestin plussaan. Ja voin sanoa, että tein aika monta testiä - sen verran oli epäuskoa ilmassa. Nyt sitten vain toivoo että kaikki menee hyvin loppuun saakka ja pääsee ihmettelemään vauvaperheen arkea. Tsemppiä meille kaikille 40+ mammoille!
 
  • Tykkää
Reactions: AnnaPauliina

Yhteistyössä