NUVARIG+ limakalvot!

rey
Mulla on nuvaring ollut nyt parisen viikkoa, ensin tuntui täydelliseltä, muutamana ensimmäisenä päivänä pahoivointia eikä muuta. Mutta nyt on alapää ihan hellänä! Punottaa, kirvelee, paikat ihan hellinä ja todella kuivat. Seksiä en voisi edes ajatella, kun hellä kosketuksin tuntuu inhottavalta..Bepanthenia oon yrittänyt laittaa nyt monena päivänä mutta tuntuu ettei auta ollenkaan. Ennen nuvaa kaikki oli kunnossa! Onko kokemuksia samanlaisesta? Ensi viikolla pitäisi ottaa ensimmäinen rengas pois, luuletteko että alapää tottuu vai kannattaako edes laittaa seuraavaa ? :(
 
Itsellä ei ole missään vaiheessa ollut juuri mitään ongelmia (6 vuotta takana, alkuun valkovuoto runsastui vierasesineen takia), eli en valitettavasti osaa oikein auttaa. Kuulostaa siltä, että renkaasta liukenevat hormonit eivät oikein sovi sinulle, jolloin odottelusta ei ehkä ole mitään hyötyä. Juttele lääkärille, kannattanee samalla tarkistaa, ettei ole mitään tulehdusta.
 
Mulla nuvaring aiheutti bakteeritulehduksia alapäähän. Oireina kirvely virtsatessa, kamala kutina ym. Hiivaksi olisi voinut luulla muttei sitä ollut.

Kokeile ensiavuksi esim. apteekin alapään kautta laitettavia lactal (nestemäisiä) lääkkeitä (kapselit eivät meinaa sulaa kuivaan alapäähän... kannattaa tietysti tarkistaa saako käyttää nuvaringin kanssa? -vaikuttaako ehkäisyyn) Myös suun kautta otettavista femiflor kapseleista voi olla hyötyä. Ceridalin intim öljy auttaa kanssa alapään kuivuuteen... :)
IKINÄ en itse enää ottaisi nuvaringiä, mutta tiedän kyllä tyytyväisiäkin käyttäjiä :)
 
Käytin muutama vuosi sitten Nuvaa n. 8kk ja tykkäsin siitä... mutta loppuaikoina oli jo kivulias.. Tänä keväänä halusin taas kokeilla Nuvaa itselle, ja kuinkas kävikään: en pystynyt pitämään sitä kuin muutaman viikon. Henkeä ahdisti koko ajan, ja sain kamalan hiivatulehduksen itselle! Oireet loppuivat kun otin mokoman renkaan pois. Eli ei se enää minulle sitten sopinut : /
 
Itselläni oli nuvaring muutaman vuoden käytössä sen helppokäyttöisyyden takia. Ei tarvitse muistaa kun kahdesti kuussa, eka ottaa pois ja laittaa uusi takaisin.
Pitää aina muistaa puhtain käsin laittaa, ja jos ottaa välillä pois niin huuhdella hyvin ennen takaisinlaittoa. Minulla ei ollut mitään ongelmaa, ei tulehduksia eikä muitakaan, toisaalta en ole koskaan koko hiivatulehdusta potenutkaan tähän mennessä. Ehkä se sitten ei sovi kaikille, minulla ei ollut mitään ongelmaa :/
Ja bebantenia ei kannata laittaa muuten alapäähän, se on niin vahvaa että saattaa pelkästään siitä tulla allerginen reaktio.
 
Osta Nuvaring - https://euroclinix.net Mulla ei ollut oireita ollenkaan, päinvastoin! Vaihdoin pillereistä renkaaseen sen pienemmän estrogeenipitoisuuden takia, koska pillereistä rinnat turposivat ja tulivat niin kipeiksi että urheilu kävi tuskalliseksi. Rengas poisti tämän ongelman eikä tuonut tullessaan muitakaan oireita.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä