Nuvaringia käyttäneet ja käyttävät!

Kokemuksia? Onko teil alkanut vuoto aina taukoviikolla? Mulla alkoi kunnon menkat joskus toisella viikolla, rengasta poistamatta, olen käyttänyt noin kolmisen kuukautta. Onko kellään käynyt niin? En tarkoita siis vain tiputtelua.
Entäpä tuo haluttomuus, onko muilla? Alkaa kyllä masentaa, vaik mitä hormonia käyttää niin sama ongelma...Onkohan mitään hormonaalist menetelmää, mikä ei tekisi haluttomuutta?
Muuten tuo rengas ois niin kätsä...
 
Mä kokeilin tuota nuvaringia monta vuotta sitten. Samat oireet mulle tuli kuin pillereistä; turvotusta, kiukkuisuutta ja juurikin sitä haluttomuutta... ja sitten vuosin koko aika. Tosin en sitten jaksanut sitä rengasta pitää kun sen yhden kolme viikkoa, mut koko aika vuosi.
 
Mä juuri lopetin renkaan käyttämisen, kun sain siitä outoja vatsakipuiluja, niin kuin kaikista pillereistäkin. Nyt menossa eka luomu kierto ja vatsa jo nyt paljon parempi. Mulle ei kyllä tullut hormonaalisista etenkään renkaasta muuta kuin hirveä migreeni aina taukoviikoilla. Sopi mulle hyvin ja oli kätevä. Yks pilleri merkki turvotti ja vei halut, mutta rengas oli tota vatsa ongelmaa lukuunottamatta paras. Oon kaiketi allerginen jollekin aineelle mitä hormonaalisissa on??
 
Kysyin tuosta renkaasta ehkäisyneuvolasta tarkemmin ja sanoi, et kaikkein vähimmmästä päästä hormonaalisista muodoista aiheuttaa oireita. Toisaalta ihan loogista, kun se ei mee koko kropan läpi, vaan enemmän vaikuttaa paikallisesti. Ehkä en uskalla kokeilla pillereitä ainakaan. Ja toki, jos syy jossain muussa, kun on aika kiireinen elämänrytmikin.
Kathii: mitä suunnitteilla, kun hormonaaliset ehkäisyt sul ei hyvin käy. Mieluusti ois itekin niitä ilman, mutta sit vaihtoehdot vähissä...
 
Itse olen käyttänyt rengasta nyt kolmisen vuotta, sitä ennen Mercilon-pillereitä. itsellä verrattuna pillereihin halut kasvoi huomattavasti renkaaseen vaihtamisen jälkeen! Tiputteluvuotoa oli alkuun jonkin verran, mutta sekin loppui puolen vuoden sisään. Nyt mua on kuitenkin alkanut ihmetyttämään, kun menkat (tai siis tyhjennysvuoto?) alkavat olla lähes olemattomat. Pillereiden kanssa menkat olivat 2-3 päivän ajan todella runsaat ja tamponia sai vaihtaa jopa parin tunnin välein, nyt selviäisin koko menkkojen ajan varmaan pelkällä pikkuhousunsuojalla.. Mutta käsittääkseni muillakin renkaankäyttäjillä on tapahtunut samoin? Menkat kuitenkin niukkenee koko ajan vaan huomaamattomammiksi, tuleekohan niitä kohta enää ollenkaan..
 
Mä olen juuri aloittanut nuvaringin käytön 4 päivää sitten. Haittavaikutuksista en siis osaa sanoa mitään tai mistään muustakaan. Mutta mutta. Jotenkin tunnen itseni yksinkertaiseksi, mutta kysympä silti. Tuntuu ettei rengas pysy sisällä, valuu kokoajan, ei kumminkaan tule kokonaan pois. Alkuun häiritsi, mut nyt jo siihen tottunut. Valuuko se rengas muillakin vai pysyykö se paikoillaan? Uusi juttu koko rengas, nii tuo asia mietityttää. Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan yksinkertaisuudelle!
 
NiQ
Itse käytin noin 5 vuotta rengasta ennen lapsen yrittämisen aloittamista. Loppua kohti alkoi viemään todella haluja, kuivatti limakalvoja niin että piti liukkarit olla aina lähettyvillä ja renkaan poisjättämisen jälkeen lähes päivittäiset päänsäryt on poissa. En oo koskaan pillereita tai muuta hormoniehkäisyä kokeillut ja varmaankin synnytyksen jälkeen tuleepi sitten kierukka.
 

Yhteistyössä