Nuvaringistä


Mulla on Nuvaring ekaa kiertoa käytössä ja mun kropassa tapahtuu outoja juttuja. Mulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä kymmeneen vuoteen ennen kuin nyt aloittaessani Nuvaringin. Ekan laitoin siis pian kolme viikkoa sitten ja mulla on ollut alavatsan turvotusta ja kuukautiskipuja koko ajan. Lisäksi mun vaatimattomat rintani on kasvaneet ja kipeytyneet ihan häiritsevästi. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia oireita?

Mua myös alkanut hieman jännittämään näiden oireiden tähden, että voisinkohan olla raskaana. Viimeinen kierto ennen rengasta oli ehkäisytön, lukuunottamatta keskeytyksiä. Kun hyvin niukat kuukautiset tasan 14 päivää (itse päättelemäni) ovulaation jälkeen alkoivat, tein varmuuden vuoksi (ekana päivänä) raskaustestin, joka oli nega, ja sen jälkeen laitoin renkaan. Kuukautiset kuivuivat kasaan ja vain parin päivän ajan renkaan asentamisen jälkeen tuli tiputtelua. Jos nyt testaan, häiritseekö renkaan hormonit raskaustestin tulosta?
 
mamaria
mulla on nyt synnytyksestä 4kk ja eilen pistin nuvaringin. odotellaan tässä nyt sitte mitä oireita tulee. ois kyllä ihana jos vaikka tissit kiinteytys :whistle:

mulla ei oo vielä ollu ensimmäisiäkään menkkoja, mutta kun lekuri anto ton reseptin nuvaringiin helmikuun alussa niin sanoi että voin kyllä aloittaa vaikka samantien kun edellisistäkin on alkanu menkat vasta 8-9kk:n päästä. tässä nykytilanteessa poikkeuksena se että imetys loppui lyhyeen. meillä on nyt sitte ollu ehkäisynä surullisen kuuluisa ulosveto keskenkaiken ja mie en jaksanu enää sitä epävarmuutta että tullaanko raskaaksi vai ei vaikka meinasin oottaa ne ekat menkat. helmi-maaliskuun vaihteessa oli ovisoireita niin tein tuossa sunnuntaina raskaustestin ennen ku menin maanataina lunastamaan reseptiäni. nega oli. eilen oli aikas liukkaat kelit tuolla alhaalla kun asetin tätä uutta tuttavuutta. mietin että onkohan nyt sitte ovis oikeasti...

no saap nähä mitä tästä tulee.. mullei oo ikinä ennen ollu mitään hormonaalista ehkäisyä... B)
 
Mulla on nyt nuvaring testissä.. Mikään hormonaalinen ehkäsy ei ole mulle ennen käynyt ja, jos tääkään ei niin sitten lääkärin puheille ja se sit kuulemma saa päättää mitä mulla uskaltaa kokeilla :ashamed: Nyt ollut yhden kierron ajan tämä rengas ja muuten tosi mahtava.. Siis ei mitään oireita, ei tunnu rengas, eikä mielialat vaihtele.. Mutta, mutta olen vuotanut tämän koko ensimmäiset kolme viikkoa.. Joten ei sekään mitään kivaa ole :\| Nyt sitten th:n mukaan odotellaan vielä toinen kierto ainakin ja katsotaan sitten tilannetta uudestaan. Muuten voin kyllä suositella. Mutta ei tosiaan ole mitään tiputteluvuotoa..
 
mamaria
hmm, 4 päivää käytössä ja olikohan tänään ekoja viitteitä sivuoireista..? pitäiskö tunnustautua hormoni-hirviöksi..?

hermot aika herkässä..heräsin ihan hyvällä tuulella mutta ei tarvinu muksujen paljoa inttää vastaan niin meinasi pinna katkeilla. sitten ku ne piti saada siivoamaan niin meni monta tuntia siinä karjuessa muttei sitten jaksanu enää vaikkei ne mitään valmista saanu. ruokaa laittaessa tuli vähän parempi mieli. sitte meni saunominen lasten kanssa harvinaisen hyvin ja pikku kakkonen oli niin väsyny että meinasi nukahtaa iltapalalle niin eipä tarvinu tällä kertaa kantaa sitä sataaviittäkymmentäkuutta kertaa takas sänkyyn. sitte aloin tehdä tacoja ja oli oikein hauska kokata niitä. sit ku aloin syödä niitä niin hermot paloi kun ne pohjat katkeili ja muutenki se syöminen meni sodaksi. sitte ku sai syötyä niin oli taas ihan taivaallinen olo. ihme meininkiä.. muistuttaa vähän raskausaikoja... :whistle:
 
Nyt otin sitten renkaan pois ja eka viikon tauko menossa.. Menkat niinku niukimmat ikinä.. Ensin vuodan, kun seula renkaan aikana ja nyt, kun on tauko en vuoda juuri mitään.. Outoa.. Th:kin sanoi, että kannattaa odottaa vielä seuraava kierto. Samaa mieltä itsekkin, joten ei kai tähän auta muu kuin aika.. Pelottaa vaan mitä seuraavaksi, kun sitten on vaihtoehdot vähissä..
 
Essiorvokki
En kommentoi Nuvaringin käyttöä, kun itsellä ei siitä kokemusta. Mutta ekalle kysyjälle raskaustestin teosta Nuvaringin (tai minkä tahansa muun hormoniehkäisyn aikana): ei ehkäisymenetelmän hormonit mitenkään vaikuta häiritsevästi raskaustestin tulokseen. Siinähän testataan pissasta istukkahormonia, jota ei elimistössä (eikä e-välineessä) ole, vaan jota kehittyy vain raskausaikana.
 

Yhteistyössä