Nykyajan lastenkasvatus on lähtenyt aivan lapasesta

se oli virhe
Mitähän ihmettä ne mahtaa teidän lapsoset saada joululahjaksi?

Monesta suusta olen kuullut että PITÄÄ OLLA AINAKIN lelukalenteri ja suklaakalenteri ja sitten partiolaisten kuvakalenteri. Olen jäänyt miettimään mitä ihmettä ne lapset mahtaa saada lahjaksi ja millaiset määrät jos jo kalentereista saa melkoisen määrän leluja.
No hei, ne saa sieltä joulukalenterista sukkia, kalsareita ja lapasia. Semmoisia juttuja, joita on pakko joka tapauksessa ostaa. Nyt ne vaan ilahtuu niistä spiderman-sukista, kun tonttu on ne tuonut. Leluja ostetaan harvoin, joten erittäin paljon ilahtuvat niistäkin, mitä kalenterista saavat. Lahjoja eivät saa isoja määriä, koska saavat niitä yllätyksiä pitkin joulukuuta :)

Että niin. Keskimääräistä pihimpiä olemme kyllä ostelemaan varmaan. Tyttärellä on kolme Littlest pet shop-hahmoa ja pojalla kolme Lego Chimaa, noin niinko esimerkiksi.
 
ouh jeah
No älkääs nyt panikoituko, meillä tasotetaan vähän tätä kalentereiden keskimäärää per kakara koska kummallakaan lapsista (eikä meillä vanhemmillansakkaan) ole yhtään kalenteria.

Uskon että joulu tulee kuitenkin vaikkei kalentereita olekkaan.
 
Mullakin oli lapsena usein 2 kalenteria. Se perinteinen suklaakalenteri + ICA:n jouluavajaisissa joulupukilta saatu ICA:n kuvakalenteri.

Nyt tänä vuonna lapsilla on tasan yhdet kalenterit kummallakin. Poika tosin vetää isänsä kanssa puokkiin suklaakalenterin suklaat (tytön valinta)
 
TänKiskanSeriffi
Mun lapsi se vasta kärsiikin. Meinas jäädä kokonaan ilman kun huonoäiti unohti kokonaan kuunvaihteen. Hätäpäissäni sit ostin sille jonku euron suklaakalenterin. Voidaan sit syyttää tätäkin tapahtumaa jos (kun) rupee murkkuiässä toilaileen.
 
Inhottava
Mun tuttava pyysi katsomaan oisko täällä tiettyä kalenteria kun hänen prinsessalleen ei muut kelpaa eikä kotikylästä löydy. Mielessäni pyörittelin silmiäni ja mietin että saa pentu olla ilman jos muut ei kelpaa ja etsimättä ilmotin vähän myöhemmin että ei löytyny. Tuo mamma panikoitui vallan helvetisti että pitää etsiä netistä kun se tyttö haluu just semmosen
Sinä olet erittäin ihana tuttava. Meillä ei ole yhdelläkään lapsella kalenteria eikä joulua.
 
Mun tuttava pyysi katsomaan oisko täällä tiettyä kalenteria kun hänen prinsessalleen ei muut kelpaa eikä kotikylästä löydy. Mielessäni pyörittelin silmiäni ja mietin että saa pentu olla ilman jos muut ei kelpaa ja etsimättä ilmotin vähän myöhemmin että ei löytyny. Tuo mamma panikoitui vallan helvetisti että pitää etsiä netistä kun se tyttö haluu just semmosen
Miten tuohon tilanteeseen on voitu edes päätyä?? Vein omat lapset Prismaan komennolla "valitkaa joulukalenterit", ja jännästi valkkasivat niistä mitä siellä oli. Eli mistä lapsi oli edes kuuulut tuosta ihmekalenterista ja miksei sen äiti sanonut sille että ilman olet, jos et osaa kaupasta valita?
 
samaa mieltä
Olen niiin samaa mieltä! En haluaisi laittaa ropostakaan mokomiin kalentereihin ja tänä vuonna sitten isäntä päätti oikein hemmotella lapia ja osti niille lellipennuille ihan sellaset karkkikalenterit jotka ei ole edes jouluisen näköiset :( Aivan typerää tuhlausta. Omassa lapsuudessa oli nätti kuvakalenteri jossa ainakin kerran oli jopa kimalletta päällä. Yhden kerran sain tavarakalenterin, mulla on osa niistä tavaroista edelleen tallella.

Kyllä nykykakrujen kelpaa!
 
Mun tuttava pyysi katsomaan oisko täällä tiettyä kalenteria kun hänen prinsessalleen ei muut kelpaa eikä kotikylästä löydy. Mielessäni pyörittelin silmiäni ja mietin että saa pentu olla ilman jos muut ei kelpaa ja etsimättä ilmotin vähän myöhemmin että ei löytyny. Tuo mamma panikoitui vallan helvetisti että pitää etsiä netistä kun se tyttö haluu just semmosen
Mä olen myös hämmästellyt näitä tapauksia, jossa vanhemmat tuntuu pelkäävän lievään hysteriaan asti, että mitä jos sen lapsi ei saa just sitä mitä se haluaa.
 
Miten tuohon tilanteeseen on voitu edes päätyä?? Vein omat lapset Prismaan komennolla "valitkaa joulukalenterit", ja jännästi valkkasivat niistä mitä siellä oli. Eli mistä lapsi oli edes kuuulut tuosta ihmekalenterista ja miksei sen äiti sanonut sille että ilman olet, jos et osaa kaupasta valita?
Tän perheen lapset saa ihan just mitä haluaa, ne menee rikki jos tulee pettymyksiä. Tytön tarhakaverilla oli joku tietty kalenteri eikä tällekään muu kelvannut.

Perheen poika oli viime vuonna pyytänyt mummoltaan jotain urheiluvälinettä ja todennut sitten että ai ostit tämmösen, ois sulla ollut kalliimpaankin varaa. Mummon tietäen kyseessä ei ollut suinkaan halvin mahdollinen malli.

Kun on tolleen lapset kasvatettu, en viitsinyt nähdä vaivaa ja lähteä etsimään sitä tiettyä kalenteria.
 
Haukotus
Nohoniin sillälailla hellanlettas sentään kun on pitsipuikko sotilaat kitisemässä jostain vitun joulukalentereista. Niin ja vielä muutama "ei minun aikaan ollut" kommenttiakin mahtunut. Hoohohoho marttakerholla taas vauhti päällä.
 
juli.
20-vuotias tyttö ja juoksutti isäänsä kahessa eri kaupassa kun piti saaha Muumi-suklaakalenteri, eikä ekassa kaupassa ollu :D Ehkäpä isäparka selviää tästä järkytyksestä ja muistaa vuoden päästä, missä niitä Muumi-kalentereita myydään...
 

Yhteistyössä