nykyisen exä piinaa

olen seurustellut puolitoista vuotta nykyiseni kanssa. hänellä on 1 lapsi ed. suhteesta ja tämän lapsen äiti piinaa jatkuvasti vaikka onkin uudessa suhteessa. joka päivä muka lapsesta asiaa...! omasta mielestäni tämä menee jo häiriköinnin puolelle..."mitä,missä,milloin,miksi..." se on erittäin rasittavaa. on minullakin exäni kanssa lapset, mutta ei meistä kumpikaan tee tuollaista. Onko kellään vastaavaa kokemusta?? ja mielipiteitä? ja miten tuon saa loppumaan..... :/
 
Tuo on erittäin tuttua ja yleistä, meillä on pian kaks vuotta jatkettu suhdetta jossa miehen ex pyörii kolmantena osapuolena mukana. Tänä syksynä tilanne meni siihen pisteeseen että mulla meni hermot, sanoin miehelle, että hänen on tehtävä nyt ratkaisunsa siitä kenen kanssa hän haluaa olla ja toimia myös sen mukaan. Eli jotain konkreettisia muutoksia pitää tehdä, esim. lasten tapaamisten suhteen jne.
Exällä on hirvittävä valta mieheen, ja lasten kautta hän voi kiristää ja uhkailla miestä niin paljon kuin haluaa. Ja miehen keinot exän suhteen on puolestaan minimaaliset, sillä mitäpä mies voi tehdä kun lapset asuu äidillään, ja äiti pystyy manipuloimaan lapsia ihan täysillä ja puhumaan vaikka mitä #&%?$!* miehestä, jos mies ei tee niinkuin ex haluaa. Äärimmäisiä keinoja on esim. järjestää kaikki lapsia koskevat asiat siten, että he hoidetaan kolmannen osapuolen (= lastenvalvoja) kautta, eli isän ja äidin ei tarvitse olla missään tekemisissä toistensa kanssa. Mies voi vaihtaa puhelinnumeronsa salaiseksi jolloin ex ei pysty harrastamaan tekstiviestiterroria (sekin on nähty ja koettu...), tai hankkia oman puhelimen ja liittymän exää varten. Tai voi myös hakea lähestymiskieltoa joka koskee nimenomaan puheluita ja viestejä.
Ne kuulostaa aivan kamalan hankalilta ja työläiltä vaihtoehdoilta, mutta jos tilanne on äärimmäisen vaikea niin sitten pitää käyttää järeitä aseita. En tiedä, mikä tilanne teillä on, vai riittääkö esim. puhuminen asioiden muuttamiseen. Meillä ei riitä, vaan nyt ainakin lasten tapaamiset ja niihin liittyvät systeemit menee uusiksi.... Hirveä älämölö siitä tietysti syntyy exän taholta, eihän hän halua muuttaa mitään, mutta ei se nyt auta.
Voimia ap:lle, älä anna exän pilata teidän onnea!!!
 
etä-äiti
Ap, tuo kirjoitus olis hyvin voinut olla mun nykyisen miehen kirjoittama!

Meillä siis minun ex todella piinaa ja "hallitsee" meidän perheen elämää. Soittelu/ viestittely lähes jokapäivästä. Tottakai tärkeistä asioista pitää soittaa, mut jos jutut on ihan mitättömällä tasolla (tiestthän, että koulu loppuu huomenna klo 13??, TOTTAKAI minä tiedän, mihin aikaan lapseni koulu loppuu, oon tienny tähänkin asti, mihin se nyt yht äkkiä muistista katoais??)

Lähi-isä manipuloi lapsia ja pitää minut "otteessaan" just tuolla pelottelulla ja uhkailulla, etten tapaa lapsia niin paljon kuin nykyisin, jos en suostu siihen tai tähän...

Mutta nyt minä alan olla väsynyt tähän, meillä on sopimus, jossa on tapaamisten minimimäärä (12pv/kk), hakuajat, lomat ym.ym. tarkkaan määritelty, eli niitä ex ei voi omavaltaisesti muutella!! Ja nyt mina alan elämään sen sopimuksen mukaisesti, en enää hyppää ex:n mukaan.

Lapsia halua edelleen tavata niin paljon kuin mahdollista ja olenkin heille sanonut, että aina saa äidin luo (=kotiin) tulla. Ja lapset sen tietää, että aina niillä on koti äidin luona (tottakai myös isän).

Meillä on tuota piinaa kestänyt 3v ja tässä vähän aikaa sitten yritin jutella ex:n kanssa ja kysyä, mitä se voittaa tuolla katkeruudella ja vihanpidolla ja mun elämän hankaloittamisella? Vastaus oli, että hän tulee kuolemaansa saakka tekemään elämästäni #&%?$!*ä!! Eli ei helpotusta muutoin tule, itse on pakko puhaltaa peli poikki, eikä enää suostua olemaan ex:n pompoteltavana!!
 
puhelut on ärsyttävän tuttuja...muka lapsesta asiaa(tivataan että missä olette, kenen kanssa, mitä teette jne..."...tuo ei ole normaalia. En vain ymmärrä et miksi pitää olla noin v%¤&)=?##%n katkera . Kun minun mielestäni se vanhempi kenen vuoro on muksua hoitaa EI ole tilivelvollinen tälle toiselle osapuolelle. Minä itse luotan exääni...kun lapset ovat hällä niin ei minulla ole tarvetta soitella ja sama toiseen suuntaan=)
 
ärsyttävä kyttä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 19:40 minävain kirjoitti:
puhelut on ärsyttävän tuttuja...muka lapsesta asiaa(tivataan että missä olette, kenen kanssa, mitä teette jne..."...tuo ei ole normaalia. En vain ymmärrä et miksi pitää olla noin v%¤&)=?##%n katkera . Kun minun mielestäni se vanhempi kenen vuoro on muksua hoitaa EI ole tilivelvollinen tälle toiselle osapuolelle. Minä itse luotan exääni...kun lapset ovat hällä niin ei minulla ole tarvetta soitella ja sama toiseen suuntaan=)
Minä olin lähiäiti, menneessä aikamuodossa siksi että lapset ovat jo aikusia.
Välimatka isälle ja isän suvun luo oli pitkä, tapaamisia harvoin.

Lapset halusivat tavata isäänsä. He ikävöivät. Tapaamiset onnistui, kun minä aloin soittamaan ja vaatimaan tapaamista. Enollut kiinnostunut exästä, olin kiinnostunut siitä että lapsi pääsisi tapaamaan isäänsä, joka ei koskaan oma-aloitteisesti ottanut yhteyttä tapaamisin liittyen.

Kun lapseni olivat isällään lomialla, minä soittelin päivittäin heille. Halusin kuulla mitä heille kuuluu, mitä ovat tehneet, jne. Ei minua kiinnostanut se isä tai muukaan suku siellä mummolassa, lapsesta ja nimenomaan lapsesta olin kiinnostunut.
Lapsillakin oli minua ikävä.
Vietimmehän kuitenkin aika tiivistä arkea keskenään, kun sekä minun suku, ystävät että isä ja isän suku olivat kaukana, en päässyt mihinkään, en edes maitokauppaan yksin.

Soitin siksi, koska lapset eivät saaneet soittaa sieltä, isältä tai mummolasta. Jos soittivat, ukki huusi vieressä lapselle minuutteja, että kauanko on puhelimessa istunut ja että kalliiksi tulee.
Eletteiin aikaa jolloin kännyköitä ei ollut, oli lankapuhelimet.

Minusta olisi kiva, jos nykyinen mieheni, etäisä, saisi soittaa lapsilleen, tai lapset saisi soittaa hänelle.
Nyt isä on pudotettu kokonaan pois lasten arjesta, hän ei saa siihen osallistua, hänen ei anneta osallistua, hän ei tiedä mitään, koska isällä ja lapsilla ei ole mitään yhteydenpitoa muuta kuin tapaamisviikonloput.
 
etä-äiti
kyllä munkin mielestä isä saa lapsille soittaa, tottakai!! On ihan sitä varten kännykkä hankittu nimenomaan lapsille, mut kun ne puhelut tulee mulle, mun kännykkään.

Esim.1,5 aikana kun lapset on ollu yhtäjaksoisesti täällä, isä ei ole kertaakaan soittanut lapsille ja kysynyt, mitä kuuluu... eli lapsia se mies ei ikävöi, ainoastaan mun piinaaminen sitä kiinnostaa :'(

Mut toisaalta, pitää kai olla imarreltu, että se edelleen pitää mua niin tärkeänä, että jaksaa olla katkera (ja varmaan jossain vaiheessa pilaa oman nylyisen suhteensa, en usko, että kukaan järkevä nainen jaksaa sellaista loputtomiin katella!) :kieh:
 
Tää oli taas niin tuttua...Miks ihmiset ei vain vois olla aikuisia ja erota oikeasti, eikä jäädä piinaamaan ja kyräilemään loppuiäksi?!
Meilläkin miehen ex "ajoitti" aina, alkuaikoina etenkin, kaikki yhteydenpitonsa ja typerät kyselynsä juuri silloin kun kuuli meidän olevan lomalla tms...Luuli varmaan voivansa pilata ne muistuttamalla olemassaolollaan!Itsensä hän siinä kyllä naurettavaksi teki.. :LOL:
 
Tuttua on... tosin onneksi jo menneessä aikamuodossa. Meillä miehen puhelin saattoi soida monta kertaa tunnissa ja loppua vasta kun mies suostui johonkin exän vaatimaan asiaan. Alkaakseen taas seuraavana päivänä uudestaan. Lapsilla oli niin helppo kiristää. Mies suri muutenkin lasten puolesta, niin suostui aina lopulta melkein mihin vaan. Ja tästähän exä vain innostui, eli vaatimukset senkun kasvoivat. Lomamme exä halusi aina pilata, ei todellakaan soitellut kysyäkseen lapsista, vaan valitti miehelleni kaikesta mahdollisesta (yleensä päädyttiin siihen, kun ei hänenkään kanssa kyseisessä paikassa lomailtu, niin ei minunkaan kanssa saisi.) Ja meillä ei soinut ainoastaan mieheni puhelin, minäkin sain oman osani, yleensä h.uorittelua ym.
Vaikeaahan sitä on käsittää, miten aikuinen ihminen alentuu tuollaiseen. Meillä tuota kesti monta vuotta, josta kolmisen vuotta exällä oli uusi mieskin. Onneksi oma mieheni alkoi laittaa kampoihin, eikä enää suostunut asioihin (silloin tosin valitussoitot sitten lisääntyivät). Aikaa myöden puhelut harvenivat ja lopulta loppuivat...
 
Lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 14:44 mites kirjoitti:
Miehen numero salaiseksi ja puhelut sinulle, eli äitipuolelle. Loppuu pian häiriköinti ja soittaa vaan asiasta.
Jäitä hattuun! Lasten asioista ei sovita äitipuolen kanssa, vaan vanhemmat sopivat keskenään. Aikuisuutta siinä vaaditaan molemmilta.
Meillä mies sopii ex-vaimonsa kanssa omien lastensa asiat; soittavat toisilleen niin usein kun lasten asioiden hoitaminen sitä vaatii - vaikka päivittäin jos on tarvetta. Itse sovin omien lasteni isän kanssa heidän asioistaan. En missään tapauksessa hoitaisi lasteni asioita täysin tuntemattoman naisen kanssa, joka suhtautuu kovin nuivasti lasten vierailuihinkin. Minulla on hyvät välit mieheni ex:n kanssa ja osallistun mieheni lasten kuljetuksiin yms. asioihin, mutta en odota, että lasten äiti alkaisi soitella minulle heidän asioistaan.
Uusioperheen äiti kestää kyllä ex-vaimon puhelut miehelleen jos omaa hyvän itsetunnon!
 
etä-äiti
No kyllä kai "äitipuolen" kanssa sopiminen on aika äärimmäistä??

Normaalit lasten asioihin liittyvät puhelut varmaan ymmärtää huonommallakin itsetunnolla varustettu nyxä, mutta tuo toisen perheen terrorisointi soittelemalla tyhjänpäiväisistä asioista on ihan muuta kuin asioiden hoitoa!! Meillä ainakin

Pitäis vaan ,meidän aikuisten jaksaa olla aikuisia, eikä antaa vanhojen kaunojen vaikuttaa elämään, varsinkaan lasten!! Ja ne lapset siinä kärsii, kun aikuiset pelaa valtapeliä!!
 
meillä
tuttua niin tuttua, meillä jaa tuo miehen ex piinasi meitä monen monituista vuotta kunnes RIITTI!! miehen puhelin salaiseksi ja todella jos oli asiaa laittaa viestiä minun puhelimeen loppui eri pian nää häirikkö viestit samoin alettiin antaa nää kirjeet ym haukkumaviestit sossuun!! nekin loppui !!! tehtiin selväksi että jos per..kele terrori jatkuu vastaa todellakin vain poliisille ja sossuun teoistaan!! meillä kun meni puhelin tukkoon viesteistä soitteli milloin mistäkin.. varsinkin kun lapset palautettiin niin jo alkoi kuin teitte näin näin... ja naurettavinta oli kun ihan pokkana vaati että mun on menetävä pois meidän kodista kun lapset tulee meille, kun on hän yh niin on oltava miehenki!! ihan skitsoa!! ja valehteli kaikke #&%?$!* miten muka ollaan kohdeltu lapsia huonosti ym... no nyt sit kostaa lasten kautta kun ei saa terrisoida meitä. vesittää yhteydenpidon ei anna lasten vasta puhelimeen tai soittaa isälleen hävittää lapsille lähetetyt postit!! jne jne! näin siis toimii kunnon lähi äiti lapsilleen!! jaa sit ihmetellään et miks nuo isät vihaa ja on kurkkuaan myöten täynnä näitä exiään, eväthän he mitään koskaan tee muuten vaan tollasta pientä..... raha kyllä kelpää muu ei! ja sit ruikutetaan ja valitetaan kun on raskasta ja kamalaa!! niin miksköhän :kieh: !! per..kele vaan tollasia suoraan sanottuja ämmiä!!
 
tässähän oli nyt siitä kyse, että mieheni ex ämmä kiusaa ja häiriköi soitoillaan kun tivaa että mitä teette, kenen kanssa ja missä olette. tämä lapsihan ei ole kuin joka 2 viikonloppu miehelläni....ja on silloin hänen vastuullansa ja mies ei ole tilivelvollinen kertomaan tälle exälle yhtään mitään. Jopa "sossu"" väki oli samaa mieltä ...mutta tämä ei vain usko.
 

Yhteistyössä