Nyt alkoi meitin koirien treenaus tähtäimenä tämä:

tyttöjen äiti
Toi koira on jalostettu sellaiseksi, että sillä on kamala tarve vetää tota rekeä perässään. Rääkkäystä olis se, että sen ei annettais tuota tehdä. Ylipäänssä on tyhmää, että ihmiset ottaa vahvasti käyttölinjaisia koiria narunjatkeeksi pihalle vinkumaan.
 
Sitkee kaveri ja ihailtava suoritus!
Mulle tuli silti paha mieli, mun silmiin tuo näyttää rääkkäykseltä :(
Voi ollakin ettei satu mutta silti...
Mulle tulee tunne että koira rakastaa omistajaa ja haluaa sen luo palavasti kun kutsutaan ja vetää ja vetää... ei että koira tekisi sen koska haluaa harrastaa tämmöstä.
Mutta joo, asiasta en tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Sitkee kaveri ja ihailtava suoritus!
Mulle tuli silti paha mieli, mun silmiin tuo näyttää rääkkäykseltä :(
Voi ollakin ettei satu mutta silti...
Mulle tulee tunne että koira rakastaa omistajaa ja haluaa sen luo palavasti kun kutsutaan ja vetää ja vetää... ei että koira tekisi sen koska haluaa harrastaa tämmöstä.
Mutta joo, asiasta en tiedä.
Tuossa ei ole edes omistaja sitä tsemppaamassa... :whistle:

Ja noita on ihan turha kutsua luokse tuolleen...ei muuten tule :DEhkä sitten jos siulla on herkullinen hirvenkoipi sylissä, mut muutoin ei sitten tippaakaan kiinnosta, mitä omistaja pyytää :D Sitä se teettää, ku koiralla ei oo miellyttämisenhalua yhtään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Sinulta taitaa puuttua kokemusta malamuuteista, ajokoirista, saksanpaimenkoirista, lapukoista.... Noissa nimittäin on ihan rodullisestikin isoja eroja miellyttämishalun suhteen.
No tuskin noihinkaan rotuihin ei päde sääntö, lahjonta ja positiivinen vahvistaminen. Mä olen käsittänyt että noi on laumakoiria ja jos omistaja on pomo, tehdään mitä pomo käskee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Sinulta taitaa puuttua kokemusta malamuuteista, ajokoirista, saksanpaimenkoirista, lapukoista.... Noissa nimittäin on ihan rodullisestikin isoja eroja miellyttämishalun suhteen.
No tuskin noihinkaan rotuihin ei päde sääntö, lahjonta ja positiivinen vahvistaminen. Mä olen käsittänyt että noi on laumakoiria ja jos omistaja on pomo, tehdään mitä pomo käskee.
No tuossa ei ole edes koiran omistaja eli pomo lähelläkään...
 
Tää on lapsiperheiden tapaamis paikka, ei täällä ymmärretä käyttökoirien juttuja. Se oma muppe on vaan tosi ihana pieni lussukka, käytetään se kaksi kertaa pihalla pissalla ja viikonloppuisin heitetään palloa :LOL:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Sinulta taitaa puuttua kokemusta malamuuteista, ajokoirista, saksanpaimenkoirista, lapukoista.... Noissa nimittäin on ihan rodullisestikin isoja eroja miellyttämishalun suhteen.
No tuskin noihinkaan rotuihin ei päde sääntö, lahjonta ja positiivinen vahvistaminen. Mä olen käsittänyt että noi on laumakoiria ja jos omistaja on pomo, tehdään mitä pomo käskee.
Mun vanhempi koira (kuva profilissa) on muuten sellanen laumaeläin jota ei tasan kinnosta edes lahjonta jos sitä ei vaan hommat satu sillähetkellä kinnostamaan, toista taas on meidän nuorempi samaa rotua edustava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Sitkee kaveri ja ihailtava suoritus!
Mulle tuli silti paha mieli, mun silmiin tuo näyttää rääkkäykseltä :(
Voi ollakin ettei satu mutta silti...
Mulle tulee tunne että koira rakastaa omistajaa ja haluaa sen luo palavasti kun kutsutaan ja vetää ja vetää... ei että koira tekisi sen koska haluaa harrastaa tämmöstä.
Mutta joo, asiasta en tiedä.
Tuossa ei ole edes omistaja sitä tsemppaamassa... :whistle:

Ja noita on ihan turha kutsua luokse tuolleen...ei muuten tule :DEhkä sitten jos siulla on herkullinen hirvenkoipi sylissä, mut muutoin ei sitten tippaakaan kiinnosta, mitä omistaja pyytää :D Sitä se teettää, ku koiralla ei oo miellyttämisenhalua yhtään...
Okei mulla nettiradio samaan aikaan päällä kun katoin tota :D
Oletin että oli omistaja.
Mutta kantani on silti sama, ei näytä mun silmään hyvältä.
No, kuten sanottu en tiedä kyseisestä lajista yhtään mitään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
No tuskin noihinkaan rotuihin ei päde sääntö, lahjonta ja positiivinen vahvistaminen. Mä olen käsittänyt että noi on laumakoiria ja jos omistaja on pomo, tehdään mitä pomo käskee.
Mun vanhempi koira (kuva profilissa) on muuten sellanen laumaeläin jota ei tasan kinnosta edes lahjonta jos sitä ei vaan hommat satu sillähetkellä kinnostamaan, toista taas on meidän nuorempi samaa rotua edustava.[/quote]

Ja miten lahjot tai vahvistat esim. ajokoiraa ajamaan jänistä? Jos ei huvita niin ei huvita! Ja minkään et mahda...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Sitä kannustetaan! Muttei se vedä, ellei halua.
Koirat nyt tekee lojaalisuudessaan melkein mitä vain, hyppää vaikka laivankannelta jos käsket.
:D
Meidän sakemanni hyppäiskin heti, pelkästä miellyttämisen halusta. Porokoira tuhahtais mennessään ihan muuhun suuntaan, pitäisi mua idioottina kun edes kysyisin noin tyhmää juttua.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
No tuskin noihinkaan rotuihin ei päde sääntö, lahjonta ja positiivinen vahvistaminen. Mä olen käsittänyt että noi on laumakoiria ja jos omistaja on pomo, tehdään mitä pomo käskee.
Mun vanhempi koira (kuva profilissa) on muuten sellanen laumaeläin jota ei tasan kinnosta edes lahjonta jos sitä ei vaan hommat satu sillähetkellä kinnostamaan, toista taas on meidän nuorempi samaa rotua edustava.
Ja miten lahjot tai vahvistat esim. ajokoiraa ajamaan jänistä? Jos ei huvita niin ei huvita! Ja minkään et mahda...[/quote]

Aivan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Tää on lapsiperheiden tapaamis paikka, ei täällä ymmärretä käyttökoirien juttuja. Se oma muppe on vaan tosi ihana pieni lussukka, käytetään se kaksi kertaa pihalla pissalla ja viikonloppuisin heitetään palloa :LOL:
En mä kaikkia hullutuksia ymmärräkkään mutta tarviikokaan mun. Siis kyllä mä tajuan jos koiria pistetään vetämään raskaitakin rekiä, mut kyllä jossain se raja menee. Jos koira ei tee sitä kerran mieltymyksestään, niin omistaja voi ajatella tarviiko sen yritää vetää jotain 1000 kg rekeä. Meillä on vain Karjalankarhukoira ja se kyl hyppäis sieltä laivankannelta jos käskisin.
 

Yhteistyössä