Nyt anoppi teki viimeisen teon!

  • Viestiketjun aloittaja "Alisa"
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Kiitos? Missä on minun kiitos, että olen äiti tai mieheni, että on isä. Eiköhän jokainen vain hoida omaa postiaan. En miä ainakaan muista, että kun lähdin mummolasta, niin kiittelin, että mummo taas elänyt elämäänsä lapsenlapsensa kanssa.
"Kiitos, että olet tehnyt lapsia joita minä joudun hakemaan hoidosta." Näin voisin kiittää, jos mulla olis tuollainen tytär/miniä. Vaikka mun vanhemmat ihan mielellään ottaa tyttöä yökylään ja haki aikanaa hoidosta jos oli tarvetta, niin yhtään ainoaa kertaa en unohtanut kiittää siitä avusta, minkä heiltä saimme. En kertaakaan. Enkä koskaan pitänyt sitä itsestään selvänä. Pitäisköhän sunkin vähän opetella nöyryyttä....
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja Hansu81
Anopilla ei ole mitään VELVOLLISUUTTA hoitaa sinun lapsiasi, joten kun hän vapaasta tahdosta tulee lapsenlapsiaan hoitamaan, niin ei se kiitos olisi liikaa pyydetty. Itse kyllä muistan aina kiittää, kun joskus harvoin omat / appivanhemmat lapsia hetken pitävät.

Ilmeisesti pidät anoppia itsestäänselvyytenä ja käytöstavat on unohtunu. Ehkä olisi hyvä miettiä asiat sopiviin mittasuhteisiin... Jos perjantain kunniaksi ottaa yhden pillimehun ja suffelin (taitaa painaa kokonaiset 20g), ni hei haloo!
Mutta jos oikeasti et enää koskaan tarvitse anoppia, ni hyvä juttu :) Jos meinaa tähän asti on useinkin hakenu...
 
Blue
Ehkä otsikko hieman kärkäs, mutta sen päätin, että anoppi ei enää yksin lasten kanssa ole. Oikein kärkkyy aina hetkiä. Laittaa tekstareita työpäivän aikana, että meneekö myöhään ja onko tarve hakea. Nyt se on loppu. Seuraavan kerran, kun tulee tekstari, niin vastaan heti, että ei, ei ole enää koskaan tarve.
Hyvä juttu että sulla on varaa sulkea ihmisiä pois lastesi elämästä. Toivottavasti sinun lapsesi eivät ota mallia.
 
"..."
apua voisi silti arvostaa jos anoppi sitä halukas on antamaan... ?
voisitko ottaa asian puheeksi anopin kanssa?
ei elämässä tollasista asioista kannata vauhkoontua, kirjoita vaikka seuraavaksi päiväkirjaasi, liian monia OIKEITA kamalia asioita tapahtuu päivittäin, eikä tämä ole yksi niistä, lähelläkään.
 
  • Tykkää
Reactions: himpsis
"vieras"
[QUOTE="...";28056353]apua voisi silti arvostaa jos anoppi sitä halukas on antamaan... ?
voisitko ottaa asian puheeksi anopin kanssa?
ei elämässä tollasista asioista kannata vauhkoontua, kirjoita vaikka seuraavaksi päiväkirjaasi, liian monia OIKEITA kamalia asioita tapahtuu päivittäin, eikä tämä ole yksi niistä, lähelläkään.[/QUOTE]

Järkipuhetta!
 
Olipa mukava anoppi, kun auttoi teitä pulassa ja haki lapset tarhasta. Päätti vielä viedä lapsille iloiset yllätykset. Lapsilla oli varmaan mukavaa :)

Löysää ap sitä nutturaa. Pillimehu ja suffeli ei lapsen ruokahalua loppuelämäksi pilaa. Ei edes loppuillaksi.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28056041]Suffeli, se ei ollutkaan jäätelö, no johan!

Asia mihinkään muutu![/QUOTE]

No itseasiassa muuttuu hiukan. Nimittäin ei jäätelöä ennen lämmintäruokaa, sehän on selvää. Mutta suffeli ei ole niin kylmää kuin jäätelö ja soveltuu siksi paremmin myös välipalaksi ennen ruokaa.
 
"huhhuh"
"Kiitos, että olet tehnyt lapsia joita minä joudun hakemaan hoidosta." Näin voisin kiittää, jos mulla olis tuollainen tytär/miniä. Vaikka mun vanhemmat ihan mielellään ottaa tyttöä yökylään ja haki aikanaa hoidosta jos oli tarvetta, niin yhtään ainoaa kertaa en unohtanut kiittää siitä avusta, minkä heiltä saimme. En kertaakaan. Enkä koskaan pitänyt sitä itsestään selvänä. Pitäisköhän sunkin vähän opetella nöyryyttä....
Sori vaan, mutta vähän käy sääliksi sinun lapsia. Lapsilla on varmaan ollut jo nälkä kun sinun palaveri venyy ja mummo/anoppi antoi vähän välipalaa.

Vähän vaikutat tyrannilta. Varmaan ajattelit, että lapset odottaa siihen saakka että joskus palaat töistä ruuat mukanasi. Mitään ei saisi syödä sitä ennen. Voi jestas...

Lopulta on pakko todeta, että kyllä sinulla on asiat todella hyvin. Kaikesta päätellen tämä on sinun elämäsi suurin ongelma juuri tällä hetkellä. Todella hyvin menee kun ongelma on näin pieni. Ystäväni lapsella todettii vähän aikaa sitten leukemia. Aseta nyt hiukan asioita perspektiiviin.
 
Joopa.
[QUOTE="nuuh";28056093]Mitä sä täällä nillität? Sanoitko anopille suoraan? Tuskinpa. Kyllä vois sullekkin tehdä parit suffelit ihan hyvää.[/QUOTE]

Tulee mieleen että ap:n elämästä taitaa puuttua muutakin kuin vain ne Suffelit.
 
NoMother
Pillimehulla vedetään vielä ilmaa mahaan, niin että lapset ovat loppuillan pullottavamahaisina ja ilmavaivaisina! Totisesti olisi minunkin anoppini viimeinen teko tuollainen salakavala lasten syöttäminen. Hirveää, kun lähipiirissä on feederi, joka väijyy tilaisuutta sujauttaakseen lapseen suklaapatukan ja juottamalla sokerista mehua. Jonain päivänä se voi olla lettipullapitkon palanen! Feedereillä on näet tapana lisätä annosmääriä ja siirtyä entistä kammottavimpiin ruokalajeihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Päivän provo
Pakko olla:D, ei kai kukaan oikeasti noin hernettä nenään tuollaisesta vedä, tai sitten ei ole kyllä ihan normaali. Otsikon perustella odotin jotakin vähintään jotakin sellaista, että ajeli humalassa autolla lapset kyydissä, mutta että oikein antoi pillimehut ja suffelit, lol. Onneksi lapsilla on maalaisjärkinen mummi, jos äidin nuttura on noin kireä. Kyllähän lapset sai nyt vakavia fyysisiä ja henkisiä vaurioita;).

Mun puolesta
 
"vieras"
Hei ap ihan tiedoksi vaan, että se sun anopin ei oo pakko hakee sun lapsia hoidosta vaikka teillä mikä palaveri paukkuu :) kannattaa miettiä mikä on oikeesti tärkeää ja mikä on oikeesti haitallista. Jos ne lapset saa silloin tällöin pillimehun ja namia anoppilassa, niin ei se tee niistä ylipainoisia:)
Jos oisin sun anoppi niin sanoisin seuraavaksi kun soittelet hakemaan lapsia, että hae ite :saint:
 
toinen natsi :D
Mun mielestä tuossa on kyse siitä, että anoppi käyttää hyväkseen tilannetta, jossa häneen luotetaan. Kun toisten lapsia hoitaa, oli ne sitten lapsenlapsia, naapurin lapsia, kaverin lapsia, siskon lapsia jne., KUNNIOITETAAN LAPSEN VANHEMPIEN ANTAMIA OHJEITA. Jos on annettu ohjeet, että suklaata ei syötetä, niin sitä ei syötetä ja piste! Vastaavasti jos on annettu ohje, että älä anna iltapalaksi puuroa vaan suklaavanukas, niin silloin annetaan se suklaavanukas, vaikka se kuinka olisi maailman kamalin juttu.
 
"vieras"
Pillimehulla vedetään vielä ilmaa mahaan, niin että lapset ovat loppuillan pullottavamahaisina ja ilmavaivaisina! Totisesti olisi minunkin anoppini viimeinen teko tuollainen salakavala lasten syöttäminen. Hirveää, kun lähipiirissä on feederi, joka väijyy tilaisuutta sujauttaakseen lapseen suklaapatukan ja juottamalla sokerista mehua. Jonain päivänä se voi olla lettipullapitkon palanen! Feedereillä on näet tapana lisätä annosmääriä ja siirtyä entistä kammottavimpiin ruokalajeihin.
Seuraavaksi siirtyvät suoraan iv herskaan :kieh:
 

Yhteistyössä