Nyt apuja te jotka olette saaneet lapsen...

  • Viestiketjun aloittaja toti
  • Ensimmäinen viesti
pikkupiikkis harmaana
Mä sain lorukirjan, vauvatossut ja kukkia ja suklaarasian. Miehen töistä tuli 50 e lahjakortti stokkalle ja kukkia. Kivoja oli kummatkin. Lahjakortilla ostettiin lelu ja unipussi.
 
åhhåh
Paketillinen kivan värisiä harsoja ja pieni yöpuku.

Miksi? Harsoja ei voi olla liikaa alussa. Yöpuku siksi, kun moni vanhempi ostaa liian isoja vaatteita, kun aina toitotetaan, ettei niitä 56cm tartte! Ja yöpukuja kuluu paljon. Aina vauva ehti puklata päällensä ennen yöunia ja puku meni vaihtoon.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja åhhåh;23451552:
Paketillinen kivan värisiä harsoja ja pieni yöpuku.

Miksi? Harsoja ei voi olla liikaa alussa. Yöpuku siksi, kun moni vanhempi ostaa liian isoja vaatteita, kun aina toitotetaan, ettei niitä 56cm tartte! Ja yöpukuja kuluu paljon. Aina vauva ehti puklata päällensä ennen yöunia ja puku meni vaihtoon.
Peesi tuolle kokoasialle. Me ei taidettu saada lahjaksi mitään kokoa 62 pienempää, suurimmat oli kokoa 74 eli meidän tapauksessa meni 6-12kk ennen kuin niitä pääsi käyttämään lapselle. Eli ei missään nimessä ainakaan kokoa 62 isompaa!
 
vinkki
En tiedä kuinka epätavallista tämä on, mutten ole koskaan tarvinnut yhtään harsoa, lapsia kaksi. Tai sitten en ole vain tiennyt mihin niitä käytetään :)

Itse olen vienyt vauvan käyttöohjeet-kirjan ja ystäväni lempi bändin bändipaidan.
 
"torsti"
Itse tykkäisin vaipoista. Riippuu tietenkin tiedättekö että käyttävtkö he kertiksiä vai kestoja. Vauvalle vaate 60-62cm, kaukaloon tai vaunuihin kiinnitettävä lelu, joku käsityö, jos osaat tehdä? Itse sain ihanat pienet villasukat ja varsiosa oli ihanasti tehty (ei purus kaks oikein, kaks nurin), Aterimet, ruokalautanen, nokkamuki, kukkia,suklaata. Ihan mitä vain! :)

Itselleni mieluisimmat oli nuo villasukat ja vaippapaketit.
 
Äiti 40v.
Vauva nyt 3 kk, joten ihan tuoreessa muistissa on tuomiset, sekä hyvät että huonot.
Hyviä: vaipat, pyyhkeet, vauvan yökkärit (koossa 62 cm), syötävät vanhemmille, lorukirjat, laulukirjat, torkkupeitto, hieman kalliimmat lelut (joita ei siis itse raaski ostaa), kaikki muukin vauvan hygieniaan liittyvä
Huonot: vaatteet koossa 52 cm, halppisvaatteet

Mä en todellakaan koe, että vaipat olis jotain köyhäinapua! Tarpeeseenhan tulevat, ainakin meillä.
 
"poikia3"
Vaatteet ovat musta huono lahja, niitä kun tulee joka paikasta kuitenkin. Joku kiva pehmolelu lapselle voisi olla kiva vaihtoehto, tai joku kalliimpi lelu, esim. leikkimatto valmiiksi. Ja kyllä mullekin ne vaipat olisivat kelvanneet.
 

Yhteistyössä