Nyt jotain hei äksöniiii !!!! Sutistaan pitkästä aikaa...

Kävin pihal ja näin kolme joutsenta :) Ikävää että ne lensi etelän suuntaan :D Voin kuvitella mitä ne keskenään puhelee: Edelleen kylmä ku perkele, takas etelään ja koitetaan kolmen kuukauden päästä uusiks :mad: :D
 
alastulo harmaana
Kävin pihal ja näin kolme joutsenta :) Ikävää että ne lensi etelän suuntaan :D Voin kuvitella mitä ne keskenään puhelee: Edelleen kylmä ku perkele, takas etelään ja koitetaan kolmen kuukauden päästä uusiks :mad: :D
Mä kans näin toissapäivänä 3 joutsenta lentävän etelään päin :D Pitivät muute järkyttävää meteliä, liekkö kironneet tätä kylmyyttä :LOL:
 
Mä en tiedä että itkeäkö vai nauraa. Hain tuon 5 veen päiväkodista kesken päivän ku oli ripuloinnut kuulemma koko sängyn päikkäriaikaan sitä ihteään. On siinä muutama ei niin mukava ajatus tainnut hoitajalla olla mielessä siivotessaan sotkua ja pestessään poikaa. Vaan ku pääsin päiväkodille niin eiköstä tuo vääntänyt ihan normaalin kiinteän tuotoksen vessaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ole vatsatauti tulossa.
 
alastulo harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23491702:
Mä en tiedä että itkeäkö vai nauraa. Hain tuon 5 veen päiväkodista kesken päivän ku oli ripuloinnut kuulemma koko sängyn päikkäriaikaan sitä ihteään. On siinä muutama ei niin mukava ajatus tainnut hoitajalla olla mielessä siivotessaan sotkua ja pestessään poikaa. Vaan ku pääsin päiväkodille niin eiköstä tuo vääntänyt ihan normaalin kiinteän tuotoksen vessaan. Toivottavasti ei kuitenkaan ole vatsatauti tulossa.
Toivottavasti nyt ei tuu :)
 
minä,
”Paha takatalvi iskee – vappuna lunta”
iltalehden haastattelemat sääprofeetat povaavat Suomeen takatalvea.

Muun muassa porilainen Pentti Sjöblom ja kempeleläinen Jorma Alasimonen ennustavat lumista vappua.

- Vappuna ei tarvitse jääkaappia, kun kuohuviinin voi laittaa hankeen kylmenemään, sanoo Alasimonen.

- 15. päivä tätä kuuta tulevat pakkaset ja hevoshanget. Talvi kestää toukokuun 25. päivään asti, ja joissain paikoissa tarvitaan aura-autoja vielä vapun jälkeen, ennustaa puolestaan Hyrynsalmen sammakkoprofessori Taisto Heikkinen.

Meteorologi Olga Kukkonen puolestaan ennustaa lehdessä, että ensi viikolla sää lämpenee ja selkenee, mutta luvassa on edelleen myös yöpakkasia.
 
minä,
Mun tarveis alkaa tekee pojille kauluspaitoja...ei kiinnosta.
Opettele aitten vaikka saksaa ajankuluksi:

Saksan kieli on suhteellisen helppoa. Se, joka osaa Latinaa ja on tottunut sanapäätteisiin, oppii sitä vaivattomasti. Niinhän Saksan kielen professorit tapaavat sanoa aina ensimmäisellä oppitunnilla. Sitten aletaan opetella der, das, den, dem sekä die, joiden sanotaan olevan ihan loogisia.

Jotta ymmärtäisimme, miten helppoa se on, otetaanpa esimerkki.

Aluksi, ostakaapa suurenmoinen saksankielinen kirja, joka kertoo hottentottientavoista (auf Deutsch: Hottentotten).

Kirjassa kerrotaan kenguruista (Beutelratten), joita pyydystetään ja laitetaan häkkiin (Kotter), jotka on kankaalla (Lattengitter) peitetty.
Näitä kankaalla peitettyjä häkkejä kutsutaan saksaksi (Lattengitterkotter) ja koska niissä on kenguru sisällä, niistä tulee Lattengitterkotterbeutelratten.

Sattuipa kerran, että hottentotit saavat kiinni murhaajan (Attentater), jota syytetään erään äidin (Mutter), siis hottentottiäidin (Hottentottermutter)murhasta. Tällä äidillä on tyhmä ja tankkaava poika (Stottertrottel). Tämän vuoksi äitiä kutsutaan saksaksi (Hottentottenstottertrottelmutter)
ja hänen murhaajaansa (Hottentottenstottertrottelmutterattentater). Poliisi nappaamurhaajan kiinni ja sulkee hänet väliaikaisesti kenguruhäkkiin (Beutelrattenlattengitterkotter), mutta voi - vanki pääsee karkuun!

Suuretsinnät alkavat välittömästi ja eipä aikaakaan, kun eräs soturi palaa kylään huutaen:
"Sain murhaajan (Attentater) kiinni!"
- "Niinkö? Kenet?" kysyy päällikkö.
- "Lattengitterkotterbeutelrattenattentater", vastaa soturi.
- "Mitä? Senkö murhaajan, joka oli kankaalla päällystetyssä kenguruhäkissä?" kysyy hottentottien päällikkö.
- "No sen juuri," vastaa hottentotti,
"Hottentottenstottertrottelmutterattentater" (Murhaajan, joka tappoi hottentottiäidin, jolla oli tyhmä ja tankkaava poika)
- "Mutta siinä tapauksessa," sanoo päällikkö, "olisit voinut heti sanoa, että kiinni on otettu
Hottentotterstottertrottelmutterlattengitterkotter beutelrattenattentater!"

...Eikös olekkin helppoa?
 
IhanaValo
Huomenta!

Sain ku sainkin tänä aamuna nukkua vähän pidempään. Miulla kun on ollu ongelmana että kun tiiän että aamulla on meno jonnekin (esim.viime viikon työharjotteluun ja sitä ennen kurssille) että joinain aamuina heräsin jopa ennen herätyskelloa (joka sekin oli laitettu vähän "liian" aikaseen, ettei ois tullu kiire, ku oon niin hidas herääjä) ja koska olin heränny niin hemmetin aikaseen, niin iltapäivästä alkoi olo olemaan jo ihan tööt. Meinasin nukahdella sohvalle jne.

No, tänäkin aamuna heräsin miehen herätyskelloon joka soi klo 5 ja sen jälkeen en meinannu taas saada unta. Mut ajattelin että prkl, miehän en vapaapäivänäni nouse tähän aikaan ja väkisin sain itteni nukutettua uudelleen ja heräsin eka kuuden ja sitten puol kasin maissa.

Esikoinen oli tullu jo koneelle kattomaan lastenohjelmia netistä ja kuopus yskiskeli miun vieressä.
Onneton yrittää kipeeks tulla, eilen oli lämpöä ja yskii tosiaan.:(
 

Yhteistyössä