Nyt kaivataan vinkkejä aamutoimiin, Kun lähden työelämään ja lapset heräävät samaan aikaan aamulla.

  • Viestiketjun aloittaja uusi tilanne
  • Ensimmäinen viesti
uusi tilanne
Ongelma on siis se, että laseni 1,6v ja 4v heräävät aina kun minäkin herään. Ovat herkkäunisia ja hyvin äidin tyttöjä.
Tarvitsisin omaa aikaa puolisen tuntia aamulla syödä, meikata ja pukea, laitta hiukset yms..
Jos lapseni heräävät puoli seitsemän kun minäkin nousen, niin he haluavat olla vain sylissäni enkä pysty valmistumaan töihin.
Ovat myös tähän mennessä syöneet aina aamupuuron kanssni kotona. Kuika siis nyt voin syödä puuroni/ leipäni kun lapset haluavat myös, vaikka aamupala tarjotaaan vasta hoidossa 8 aikaan. Mitenkä voin olal antamatat heille siinä samassa, jos huutavat vieressä puuroa
Mitenkä laitan hiukseni kun 1,6 v itkee täysillä ja roikkuu jalassa.

Kuinka te olette tilanteen hoitaneet?vai oonko teilla kaukilla muilla hyväuniset lapset, jotka saa herättää vasta kun olet itse aamutoimesi tehnyt?
 
"Maris"
Kyllä meillä lapset syövät aamupalan myös kotona, vaikka päiväkodissa sen saavatkin. Ja ne aamutoimet sitten hoidetaan vaikka se huutava lapsi jalassa. Eipä siinä muu auta. Tietysti esim. lastenohjelmat voisi laittaa pyörimään hetkeksi, jos niitä katsoisivat.

Ja voihan se olla, että eivät herääkään sitten enää, kun tavallaan tottuvat aamuääniin..
 
"äiti"
Anna joku hedelmä aamulla kotona. Vaikka omenaa pieninä palasina, menee syömiseen aikaa. Mutta kun muksut heräävät varaa n 10 min /tenava siihen että olette vain sylikkäin aivan rauhassa. Rauhoitu itsekin!! Ja sitten rauhallisesti aamun toimiin. Tämän jälkeen meillä ei ollut ikinä aamukiukkua. Ja meillä ei lapset katso telkkua aamuisin, eivät edes koulukkaat.
 
[QUOTE="äiti";22168393]Anna joku hedelmä aamulla kotona. Vaikka omenaa pieninä palasina, menee syömiseen aikaa. Mutta kun muksut heräävät varaa n 10 min /tenava siihen että olette vain sylikkäin aivan rauhassa. Rauhoitu itsekin!! Ja sitten rauhallisesti aamun toimiin. Tämän jälkeen meillä ei ollut ikinä aamukiukkua. Ja meillä ei lapset katso telkkua aamuisin, eivät edes koulukkaat.[/QUOTE]

Tuota hedelmää ja muroja olin jo itsekkin miettinyt.
Ja tuo 5-10 min sylissä voisi itse asiassa olla todella hyvä idea. Kiitos. Menisi tuon 1,6 vuotiaan äiti sylityskin samalla. Olen juuri sellainen häsääjä aamusella että sen vuoksi varmasti tuo pinempi itkee puntissa kiinni.
 

Yhteistyössä