nyt kaivattaisiin lohdullisia vertaistuki-tarinoita pieleen menneistä tarha/koulu-kuvauksista

  • Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti
"minni"
minä nimittäin veikkaan, että ei tullut meidän 5veen ekoista tarhakuvista kovin onnistuneita! kyllä, ekoista. ensimmäistenä tarhavuonnaan oli kuvausten aikana oksutaudissa, seuraavana vuonna enterorokossa! joten, voitte kuvitella miten odotin innokkaana saavani viimein kivat kuvat tytöstä vaan kuinkas kävi..

:( ensinnäkin, oli repinyt pois ne pinnit jotka aamulla pistin (kasvattaa otsatukkaa pois & muutenkin hiuksia pidemmiksi) & onnistunut syhertämään hiuksiinsa ison takun. oli niistänyt paitaansa & vaihtanut pois farkkulegginsit, jotka pistettiin päälle ihan kuvausta varten sekä pukenut tilalle varahousut: kauhtuneet, jo vähän liian pienet oranssinkirjavat trikookammotukset :O
ihmettelen, miksi henkilökunta ei puuttunut tytön touhuihin...! :mad:
kaiken lisäksi tarhatäti naureskeli vähän vaikeana, miten meidän rinsessä oli irvistellyt & ilmeillyt koko kuvauksen läpi

yritän niellä harmini & toivoa, että edes jonkun sellaisen kuvan saa jota kehtaa pitää esillä!
 
KAMPAAJAN äiti
Älä kehtaa. Mulla 5 vuotias tui juuri hetki sitten parturoineena huoneestaan.
Selkään ulottuva kiharatukka on nyt vasemmalta puolelta lyhyt, niin lyhyt että ei tosi. Kämmenen kokoinen alue on kynitty sentin pituiseksi ( miten lie onnistu) ja aikaa tässä meni vain se kun imuroin olohuone keittiön.
Isosisko juuri askarteli kortin mummolle ja jätti sakset pöydälle . Neiti kait hipsi ne hakeen kun minä kaivoin imurin...

Ei siä voinut suuttua mutta kerroin että harmittaa. Tyttöä itkettää ja mä istun kaksplussalla kismittyneenä...Teil on vain kuva!
 
"joku"
Ota asia huumorilla. Tuohan kertoo vain tytön tämänhetkisestä uhmakkuudesta, mikä lienee ihan normaalia. Mä en joskus kolme-neljävuotiaana suostunut yksityiskuvaan ollenkaan ja ryhmäkuvassa näytän niin happamalta ja uhmakkaalta, että käy selväksi sen hetkinen kasvuvaihe. :)
 
"vieras"
Todennäköisesti saa persoonalliset ja ihan lapsen näköiset kuvat, paremmat kuin jotkut prinsessakuvat :LOL:

Meidän tytön ekaluokan kuvassa tyttö on vetänyt jakauksen tiukasti keskelle päätä ja vetänyt pinneillä tukan tiukkaan suoraan sivuille. Normaalisti ei tukkaa saa mitenkään pitää kiinni, joten näyttää tuossa kuvassa kaikkea muuta kuin itseltään.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"Aloittaja"
[QUOTE="vieras";28991136]Sä maalaat piruja seinälle vaikka et oo nähny niitä kuvia vielä . Voi tsiisus sanon minä.
Kyllä ihmiset on typeriä pellejä.[/QUOTE]

no jos tyttö on tukka naamalla kuin se pikkulikka "the Ringissä" tai sitten irvistelee niin kivapa niitä jakaa :( !kummit & mummit haluavat mm. magneetit jääkaappiin sekä potretit..
ja ryhmäkuvan näkevät kaikki tarhakaverien kummien kaimat, sielläpä sitten meidän likka paita räässä & tukka takussa vääntelee naamaansa!


kun ajattelee, millaisia kuvia tytöstä saa kotona niin tuskinpa ammattikuvaaja onnistui sen paremmin :(
 
"hmmm"
Mitäpä jos ottaisit ihan kotona kuvat, jotka jaat sitten mummoille/kummeille ja pidätte tarhakuvat ihan omina muistoina.

Muutenkin ehkä vähän ennenaikaista surra kuvia, joita ei vielä ole nähnyt. Mitäpä jos paita likaantui ja hiukset sotkuuntui vasta kuvanoton jälkeen?
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";28991219]no jos tyttö on tukka naamalla kuin se pikkulikka "the Ringissä" tai sitten irvistelee niin kivapa niitä jakaa :( !kummit & mummit haluavat mm. magneetit jääkaappiin sekä potretit..
ja ryhmäkuvan näkevät kaikki tarhakaverien kummien kaimat, sielläpä sitten meidän likka paita räässä & tukka takussa vääntelee naamaansa!


kun ajattelee, millaisia kuvia tytöstä saa kotona niin tuskinpa ammattikuvaaja onnistui sen paremmin :([/QUOTE]

Noita magneetteja ja muita juttuja voi nykyään teettää ihan omistakin kuvista :)
 
ymmärrän
Inhottavia vastauksia olet saanut.

Ymmärrän harmisi hyvin, voisin kuvitella samaa omasta 5-vuotiaasta tytöstäni..! Mutta kuten täällä joku jo sanoikin, hauskoja muistojahan tästä tulee, nauratte vielä vuosien päästä tälle koko jutulle. :)
 
Itse oon aika harvoin onnistunut tuollaisissa virallisissa kuvissa. Päiväkerhokuvat vielä menettelee, mutta kouluaikojen kuvissa on lähes kaikissa jotain vikaa. Esim. mulla on vaaleat hiukset, mutta yhdessä yksityiskuvassa ne oli yllättäen melkein mustat, en tiedä miten, mysteeri ei ole koskaan selvinnyt. Ihan kuin se kuvankäsittelijä ois leikkinyt ja photoshopannut mulle melkein mustat hiukset ja sitten unohtanut perua sen. Ala-asteella yhden vuoden kuvissa mulla on hammastulehdus ja poski toiselta puolen tosi pahasti turvoksissa. Yhden toisen vuoden kuvissa ala-asteella mulla on taas "hienot" itsetehdyt kiharat, jotka on todellisuudessa ihan järkyttävät. Yhdessä ryhmäkuvassa mulla on silmät kokonaan kiinni ja toisessa ne on puolittain kiinni ja puoliksi kierossa ja ihan hirveä ilme muutenkin. Jossain ryhmäkuvassa mulla on pää aivan vinossa, ei siis normaalisti vinossa, vaan ihan täysin kallellaan, en tiedä mitä oikein oon touhunnut. Yhdessä ala-asteen kuvassa penkki loppui kesken ja istun puoliksi ilmassa esittäen että istun penkillä ja ilme on sen mukainen. Yhdessä ryhmäkuvassa katselen yhtä poikaa kovinkin intensiivisen näköisesti ja näyttää siltä kuin oisin siitä hyvinkin kiinnostunut, vaikka oikeasti en ollut, en vaan tiedä miksi katsoin. Yhdessä ryhmäkuvassa on just repeämässä nauruun, mutta yritän pitää pokkaa ja ilme on sen mukainen. Yhdessä ryhmäkuvassa aurinko paistaa mun naamaan niin ettei siitä saa yhtään mitään selvää, no en onneksi ollut ainoa silloin.….jne.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä