NYT KOTITOHTORIT AUTTEKEE!!

mulla on ollu jo yli vuoden verran tossa leukaluun kohalla tavallaa niinku korvanlehen vieressä sellanen kova muljuava patti,ei oo kipee.oisko jotain turvoinneita imusolmukkeita??kävin googlettaa ja sieltä tuli iso kasa syövästä juttua!!???nyt tuli paniikki aion mennä maannataina heti läääkäriin mut nyt pelottaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäkokoinen patti on? Onko kasvanut? Syöpäpatit yleensä kasvaa kasvamistaan.
tää on ollu jo aika kauan ja nyt ainakaan vuoteen se ei oo kasvanu yhtään mun mielestä..ja mä en kykene musiata että oliko sitä ees ennen sitä,ei ainakaa huomattavaa
 
Meidän nuorimmalle tuli semmonen kova patti tuohon rintalastan yläreunaan, sitä tutkittiin ihan ultran kanssa sitten. Diagnoosi oli arpeutunut imusolmuke, eli oli ollut tulehdus ja imusolmuke oli suurentunut. Lääkäri sanoi, että voi olla että se ei ikinä siitä häviä... samankokoinen on ollut nyt vuoden ainakin. Ja sanoi, että se voi jopa suureta jos tulee infektioita.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäkokoinen patti on? Onko kasvanut? Syöpäpatit yleensä kasvaa kasvamistaan.
tää on ollu jo aika kauan ja nyt ainakaan vuoteen se ei oo kasvanu yhtään mun mielestä..ja mä en kykene musiata että oliko sitä ees ennen sitä,ei ainakaa huomattavaa
Yleensä ihmisillä on sellaisia 0,5 - 1cm kokoisia imusolmukkeita useampiakin. (Myös minulla). Parin sentin kokoiset imusolmukkeet alkavat olemaan sellaisia, jotka alkavat herättämään epäilyksiä. Jos pattisi on pienempi, voit olla aika huoletta. Pahanlaatuiset imusolmukkeet kasvavat tosi isoiksi.

Lääkärillä varmasti kannattaa käydä ihan oman mielenrauhan vuoksi, mutta älä suotta menetä yöuniasi tämän takia.

Ps. itse olen juossut lääkärillä useammankin kerran näiden imusolmukkeitteni kanssa. Niitä on nivusissa, kainaloissa ja kaulalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäkokoinen patti on? Onko kasvanut? Syöpäpatit yleensä kasvaa kasvamistaan.
tää on ollu jo aika kauan ja nyt ainakaan vuoteen se ei oo kasvanu yhtään mun mielestä..ja mä en kykene musiata että oliko sitä ees ennen sitä,ei ainakaa huomattavaa
Yleensä ihmisillä on sellaisia 0,5 - 1cm kokoisia imusolmukkeita useampiakin. (Myös minulla). Parin sentin kokoiset imusolmukkeet alkavat olemaan sellaisia, jotka alkavat herättämään epäilyksiä. Jos pattisi on pienempi, voit olla aika huoletta. Pahanlaatuiset imusolmukkeet kasvavat tosi isoiksi.

Lääkärillä varmasti kannattaa käydä ihan oman mielenrauhan vuoksi, mutta älä suotta menetä yöuniasi tämän takia.

Ps. itse olen juossut lääkärillä useammankin kerran näiden imusolmukkeitteni kanssa. Niitä on nivusissa, kainaloissa ja kaulalla.
Ja tosiaan, nämä sentin kokoisetkin imusolmukkeet ovat just sellaisia, jotka eivät pienene. Ne ovat vissiin arpeutuneet jotenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Meidän nuorimmalle tuli semmonen kova patti tuohon rintalastan yläreunaan, sitä tutkittiin ihan ultran kanssa sitten. Diagnoosi oli arpeutunut imusolmuke, eli oli ollut tulehdus ja imusolmuke oli suurentunut. Lääkäri sanoi, että voi olla että se ei ikinä siitä häviä... samankokoinen on ollut nyt vuoden ainakin. Ja sanoi, että se voi jopa suureta jos tulee infektioita.
okei,okei.mä meen sinne lääkäriin,mut kuin iso siun pojalla oli se??
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Meidän nuorimmalle tuli semmonen kova patti tuohon rintalastan yläreunaan, sitä tutkittiin ihan ultran kanssa sitten. Diagnoosi oli arpeutunut imusolmuke, eli oli ollut tulehdus ja imusolmuke oli suurentunut. Lääkäri sanoi, että voi olla että se ei ikinä siitä häviä... samankokoinen on ollut nyt vuoden ainakin. Ja sanoi, että se voi jopa suureta jos tulee infektioita.
okei,okei.mä meen sinne lääkäriin,mut kuin iso siun pojalla oli se??
Tyttö, mutta sama se, lapsi kuitenkin... oli 1,5 v silloin. Suunnilleen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
no mulla on kyllä tuo sellanen 3cm.
Niitä on tosi vaikea itse arvioida. Itsekin olen arvioinut omat patit paljon suuremmiksi, kuin mitä ne sitten on ultralla todettu olevan.

Sinuna en kuitenkaan olisi huolissani. Mene lääkäriin ja pyydä ultraäänitutkimus. Ultran yhteydessä voidaan sitten tarvittaessa ottaa biopsia.

Se, että patti ei ole kasvanut enää enempää, on jo hyvä merkki.
 
voih
Kannattaa mennä lääkäriin ja toivotaan että kaikki on hyvin!

tota...toivottavasti sulla on yhtä hyvä mäihä kun mun kaverilla.
Se löysi sellasen pienen pahkuran korvan takaa (no eihän se sitä itse nähny tietenkään). Sattu sitten menemään luomenpoistoon yksityiselle lääkärille ja samalla näytti sille sitä. No se lääkäri sano että varmaan on turvonnu imusolmuke, että seuraile nyt vielä että kasvaako se jne, että tulee vaikka kuukauden päästä uudestaan. No kaveri sitten mulle melkein itsi sitä että varmasti se on joku syöpä jne. no halusinhan mäkin sen nähdä, katsoin ja totesin että se oli sellanen tukkeutunu talirauhanen eli se oli vaan paisunut mustapää...no mä puristin sen pois ja sinne meni kaverin syöpä :LOL: itsekin nauro, mutta jännä että ei erikoislääkäri finniä erottanu...
 
voih
Jatkan vielä, että sulla se tietty on sillai että näät sen eli varmaan tunnistasitkinmustapään ja kuvailit että patti oli isompi. Kannattaa siellä lääkärissä käydä ihan oman mielenrauhan takia vähintään.
 
joo en mä usko että tää mikään finni on..tai mistä tietää mut eix ne oo kipeitä?mulla on sellanen itu että johtuu mun hampaista ja jatkuvista kurkkutulehduksista..mut silti oon ihan paniikissa ku kävin vähä lukee juttua täältä netistä
 

Yhteistyössä