Nyt kun se ilokaasu on kielletty...

  • Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti
Mami
niin mitähän siellä synnytyssalissa olisi tarjolla lievennykseksi :D? Itse olen aina kiskonut kaksin käsin sitä ilokaasua ennenkuin olen saanut epiduraalin tai spinaalin. Nyt kun sitä ei enää saa, niin mietin, että mitenkähän sitä pärjää sen alun... Täytyykö vain pyytä spinaali aiemmin?
 
Onneksi mun synnytykset on synnytetty... Epiduraali ei nimittäin tehonnut, ilokaasua vetelin kuin hengen hädässä että selvisin loppuun...

Muoks.

Siis jossain sairaaloissa on ainakin luovuttu kokonaan ilokaasun käytöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
miksei sitä saa?
Täällä ei ainakaan saa siksi ettei se ole sairaalahenkilökunnalle terveellistä hengittää jatkuvasti, edelliset kaasut ei ehdi haihtua edes kun seuraava synnyttäjä jo tuodaan saliin. Sehän nykyisin korvataan jollain pistoksella jonka tehokkuus on kuulemma vastaava. En kyllä voisi kuvitellakaan ilokaasua käyttäväni, joten ei haittaa minua ettei sitä enää saa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Jos koittaisit selvitä ihan ilman mitään lääkettä?
Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat?
No näimpä ;) En todellakaan aio selvitä ilman lääkkeitä siitä koitoksesta :D Ja tästä aiheesta en ala väittelemään, jos joku puskee lapsensa maailmaan ilman kipulääkkeitä, niin onnea ja papukaijamerkki rintaan! Itse en siihen pysty, joten kaikki mömmöt minulle, kiitos vain :)

Juu, ja Keski-Suomessa on synnytetty kaikki lapset ja täällä se tosiaan on kielletty tuosta mum84 mainitsemasta syystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Jos koittaisit selvitä ihan ilman mitään lääkettä?
Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat?
No ei se nyt voi olla ilokaasusta kiinni... Eihän se paljoa edes auta, menee vaan aivan sekasin.
Ilokaasu on toiminut minulla tosi hyvin avautumisvaiheen alkupuolella. Että tietyllä tapaa tuntuu, että se on siitä kiinni :D! Eihän siitä tosiaan kaikille apua ole... toisille taas on :)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Jos koittaisit selvitä ihan ilman mitään lääkettä?
Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat?
No ei se nyt voi olla ilokaasusta kiinni... Eihän se paljoa edes auta, menee vaan aivan sekasin.
kyllä se auttaa jollain tapaa. jos ei muuta niin vie ajatukset pois kivusta. mä en ehi saamaan mitään muuta niin jos en sit saakaan tota niin ei oo kenellekään kivaa. |O
 
huu
mulla ei ollut ilokaasusta mitään apua, joten luomuna mentiin. mutta kuulosti aika ikävältä kun kaverini kertoi että veti ilokaasua kaksin käsin ja oli niin siitä niin tokkurassa että oli miehen mukaan käyttäytynyt kuin känniläinen ja itse ei muista tapahtumasta juuri mitään. itse mieluummin vaikka kärsin kivut kuin olen "kännissä" lapseni syntyessä. mutta en toki ketään tuomitse joka haluaa kipuihinsa kaiken mahdollisen avun.
 
mä sain ekan synnytyksen kohdalla kaikki mahdolliset mömmöt ja moneen kertaan ja silti aivan kauheeta. 2 seuraavaa menikin sit luomuna ja paljon helpommin. Olin kyllä ajatellut,e ttä otan niissäkin epiduraalin (ainakin yhden) mutta en tarvinnut. En odota kirkkainta kruunua tai edes papukaijan merkkiä, mutta kyllä kärsimys jalostaa! no pain no gain
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
mä sain ekan synnytyksen kohdalla kaikki mahdolliset mömmöt ja moneen kertaan ja silti aivan kauheeta. 2 seuraavaa menikin sit luomuna ja paljon helpommin. Olin kyllä ajatellut,e ttä otan niissäkin epiduraalin (ainakin yhden) mutta en tarvinnut. En odota kirkkainta kruunua tai edes papukaijan merkkiä, mutta kyllä kärsimys jalostaa! no pain no gain
Musta toi ei päde synnytykseen :) Mutta koska itse ajattelet noin, niin ajattele vain. Itse en ole sitä mieltä, että olisi jotenkin laadukkaampaa synnyttää kovien kipujen kanssa. Mielestäni siinä on niitä kipuja näistä mömmöistä huolimatta :D

 

Yhteistyössä