Nyt kuulette meidän päivä-aikataulun (ottaa esille sateenvarjon)

  • Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti
"kotiäiti"
klo. 10 herätys + lääkitys + imetys
11.00 vaipan vaihto lapsille (1v, 3v)
12 aamupala
Lapset leikkii, itse teen omia juttuja, nuorempi käy välillä tissillä
14.00 Pienemmälle ruokapiltti ja päiväunille
Isommalle välipalaa
15 Ruoka
Vanhemmalta vaipan vaihto (yrittää harjotella pöntöllä käyntiä, mutta näin niinku yleensä vielä vaipoissa)

Vanhempi lapsi leikkii itsekseen/rimpuilee sylissäni...
18.00 Nuorempi herää, vaipan vaihto sille.
Ruoka pienemmälle, isommalle välipala
Lapset leikkii keskenään, itse teen omiani. Pienempi käy välillä tissillä ja jatkaa leikkejä.
21 Iltapala lapsille, vaipan vaihto, yövaatteet, lääkitys, rasvaus, imetys
23 Lapset nukkkuu viimeistään


(Iät noin suunnilleen, toisella lapsella astma, molemmilla atooppinen iho)
 
Mep
Ei voi olla kun kateellinen tuosta aamuheräämisajasta. Oma poika tuossa iässä heräsi klo 5 arjet pyhät, ihan sama mitä yritti.

Viikonloppuisin katselin kateellisena naapureiden verhottuja ikkunoita, meidän ollessa ulkoilemassa jo 8 jälkeen...
Nyt ei enää herätä 5:ltä ;-)) Ja sängyssä ollaan 8 aikaan vielä....

Kai te joskus pihallakin käytte?
 
"vieras"
miksi vain 1 lämmin ruoka? ja miksei isompi saa mitään suuhunsa ennen puolta päivää? miksi pienempi nukkuu koko päivän päiväunia? miksette ulkoile? käyttekö kerhoissa/ihmisten ilmoilla?
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin;22981166:
No sellainen kysymys, että kuinka monta kertaa viikossa käytte ulkona leikkimässä?
Riippuu vähän. Oikeen hyvillä ilmoilla joka päivä, mut pääosin noin 2 kertaa viikossa sillain, et IHAN ULKOILLAAN! Muuten kyl paljonki käydään kodin ulkopuolella, kaupoissa, autoajelulla, kylässä jne...
Mut laiskoja ulkoilijoita ollaan. Kesällä kylläkään meillä ei erota missä menee sisätilan ja ulkotilan raja, ollaan koko ajan pihalla...
 
"aapee"
[QUOTE="VIERAS";22981176]Kerran päivässä lämmin ruoka?[/QUOTE]

Nuorempi syö jopa joskus 3:ki lämmintä ateriaa, joista yksi vain itse tehty ruoka. Muuten joko purkkiruokaa tai sitten eineksiä. Isompi syö vaihtelevasti ja nälän mukaan 1-2, joista toinen itsetehty.
 
"vieras"
Ei ihme että pienempi nukkuu koko päivän, jos menee vasta 23 nukkumaan ts. nukahtaa. Mulla 2,5-vuotias kuopus joka nukkuu 21-9:00 ja kahden tunnin päiväunet 12-14. Ulkoillaan kyllä usein, se tuo rytmiä päivään, samoin säänn. ruoka-ajat. Sekä pienet että isot syövät yhtäaikaa ja oikeaa ruokaa lounaalla sekä päivällisellä (teillä 14 ruokapiltti mutta 15 oikea ruoka??).
 
aapeee
no syötkö itse ollenkaan? ja tarviiko niitä päivvaatteita vaihtaakaan jos on sisällä koko päivän?
Me tykätään pukea kotonakin nättiä päälle ja yöllä olis aika kankea nukkua esim. hupparissa. Ois aika unelias olo, jos koko ajan oltais yövaatteissa. Kun ulos mennään, riisutaan päivävaatteet, laitetaan alusvaatteiden päälle fleecepuvut ja päälyvaatteet ilmaston mukaan. Eli jos on ulkoilupäivä, ei nimenomaan oo mitään järkeä pukea päivävaatteita.

Itse syön aamupalan, ruuan ja iltapalan ja saatan napostella lasten välipalojen aikaan, esim hedelmiä.
 
Eipä tuo nyt hirveän ihmeellistä minusta ole. Mutta en yhtään ihmettele sitä, että joitakin ahdistaa heti kun ei syödä tunnin välein, käydä pihalla kahdesti päivässä ja nukuta 1,89h mittaisia päiväunia.
 
"vieras"
no kyllähän tuo hiukan nurinkurinen rytmi mun makuuni on,mutta mikäs siinä jos se teillä toimii. =) Ite oon vaan sellainen,että tuntuu ettei päivän aikana saa mitään aikaiseksi jos herää yhdeksän jälkeen.Tavallisesti nousen jo puoli kahdeksalta ja lapset yhdeksään mennessä.
 
[QUOTE="vieras";22981315]Ei ihme että pienempi nukkuu koko päivän, jos menee vasta 23 nukkumaan ts. nukahtaa. Mulla 2,5-vuotias kuopus joka nukkuu 21-9:00 ja kahden tunnin päiväunet 12-14. Ulkoillaan kyllä usein, se tuo rytmiä päivään, samoin säänn. ruoka-ajat. Sekä pienet että isot syövät yhtäaikaa ja oikeaa ruokaa lounaalla sekä päivällisellä (teillä 14 ruokapiltti mutta 15 oikea ruoka??).[/QUOTE]
Tainnut nyt matikkapää ja luetun ymmärtäminen jäädä vähemmälle? Mitä ihmeen väliä sillä on meneekö nukkumaan 21 vai 23 jos saa kuitenkin nukkua pitkät yöunet? Tietysti sitten jos kuvassa on koulua tai päiväkotia tms. miksi täytyy herätä aiemmin, niin sitten laitetaan nukkumaankin aiemmin. Se aikaisin herääminen itsessään ei ole mikään arvo. Ja mitä väliä jos nukkuu kerran 4h päikkärit tai kahdesti 2h jos yöllä kuitenkin nukkuu?

Ja jos huomasit niin vauva söi piltin ja meni päikkäreille, ja lounas muulle perheelle oli sitten tunnin päästä.
 

Yhteistyössä