Nyt kyllä etsin käsiini ja annan piiskaa sille palstalaiselle, joka...

Katsokaas
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Tarvitseeko se todella tuon 200g rasvaa, onko kukaan kokeillut vähemmällä?
Alkuperäisessä ketjussa on myös toinen ohje, jossa on puolet vähempi rasvaa ja sokeriakin on vähemmän. Lisäksi se on tehty tummasta suklaasta. Eli onnistuu kyllä vähemmälläkin rasvamäärällä (vaikka suklaasta sitä rasvaa tuleekin lisää).
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mulla ei oo vuokaa missä vois laittaa. Vai kävisköhän arabian uunivuoka :/
Käy...tuossa alkuperäisessä ketjussa joku oli sen arabian uuni?vuokaan tehnyt.
Kiitos vastauksesta :wave: me lähdetään tyttöjen kanssa leipomaan, mäkin tuun laittaa kuvaa sitten millanen tuotos saadaan aikaseksi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mulla ei oo vuokaa missä vois laittaa. Vai kävisköhän arabian uunivuoka :/
Mikä tahansa mikronkestävä astia käy. Muovinen, lasinen tai keraaminen. Itse käytin lasista piirakkavuokaa, jonka halkaisija noin 23 cm ja korkeus 5 cm. Mahtui juuri sopivasti. Voitelin vuoan joten ei jäänyt pahasti kiinni.
 
PEESI, en oo koskaan edes tota päällystejuttua tehnyt, mutta sun inspaamana laitoin kulhoon tilkan aamusta jäänyttä kahvia, fazerin sinistä 3riviä ja nokareen voita. Sulatin ja lisäsin vaniljasokeria ja tomusokeria(joka jäi vähän kökköräiseksi...)

Kakkukoristeita kaappi täynnä ja syndekakut väännän puolivalmiista 3krt/vuosi :D Tulipahan käyttöön.

Laitoin arabian uunivuokaan leivinpaperin, joten ei tullut edes siitä tiskiä.

NAMNAMNAM!
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja PEESI:
laittoi sen mikrosuklaakakku-reseptin tänne palstalle!! Se kakku oli liian helppo tehdä ja aivan liian HYVÄÄ :kieh: |O :p Ettäs kehtaatkin!!

Tuleeko siitä tosiaan noin hieno? Pitäsköhän minunkin kokeilla?

 
best of
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä kaakaojauhe tohon kakkuun käy kun meiltä ei löydy kaapista muuta kuin O'boy kaakaojauhetta?
O'boy ei ole kaakaojauhetta
Luomua se pitää olla, kun kaakaom kasvatuksessa/viljelyssä käytetään niin kamalan päajonmyrkkyjä ja se maistuu kans niissä jauheissa. Tummaa originalia täytyy ollaja oikeaa voita laitoin, ei mitään juoksevaa tarvi, mut suolaton voi sopii varmaan parhaiten. Sulattaa sen voin mikrossa ja paistaa kakun oikeessa uunissa silikonivuoassa, hyvä tulee. Luomussa niitä myrkkyjä ei käytetä ja maku on paljon pehmeämpi:)

 
Olen myös tehnyt sitä puolella rasvamäärällä, kun se 2 dl on niin valtava määrä. Mutta en tie mitä se sitten auttaa, kun mekin on vissiin viis tai kuus semmosta syöty jo. :p :p :p

Onneks meitä on monta syöjää.

Nyt ajattelin kokeilla sitä samaa taikinaa viel silikoniseen muffarivuokaan ja tehdä parit halloween muffarit :D Eli suomeks ilmeisesti useamman satsin jos onnistuu hyvin. :saint: Meit on yhdeksän syöjää :saint: :saint: :saint: :xmas:
 

Yhteistyössä