Nyt mä sen tein!!!

Siis elämäni ekaa kertaa ihan ite kaalilootaa :LOL:
Aikasemmin on aina joko ukot tehny tai sitten miun rakas ystävä on tullu tekemään :whistle: :ashamed:
Ja siis syynä se että tykkään siitä niiiin paljon että haluan sen olevan hyvää ja nuitten muitten tekmänä se on ollu just passelia... En oo luottanu omiin taitoihini sen vertaa että oisin alkanu ite väsää, se maustaminen on mulla se onkelma...

Meillä oli siis torstaina juurikin tämän ystäväni kanssa lootatalkoot ja perjantaina lootat oli jo loppu :whistle: Tästä syystä oli sitten pakko käydä ostaa lisää tarpeita ja tehä ite... Eka loota on nyt siis uunissa muhimassa :p :p :p Ihan jänskättää jotta onko se syötävää :D

Ei mulla muuta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Yäk! :x Taitaa olla niitä harvoja ruokia mitä minä en saa alas! Se hajukin on jo kaamea! :$
Tää ruoka on kyllä sellanen että siitä joko tykkää tai sitten ei :)
niinku kevätrullat :)
kaalilaatikon haju on kyllä ihan kauheeta, mut onneks se maku ei oo samaa ku haju, kummasti.
 
Lunatic
Määkään en oo tehny koskaan itse, äitini tekee herkullisia kaaliruokia niin usein että syön mieluummin sen tuotoksia enkä edes mee kokeilemaan itse.
Tai kai sitä joskus vois kokeilla.. Kaalipataa oon kyl tehny, mutta en laatikkoa.

Ja nyt alko tekemään sitä sitten mieli, kiitti ap. :snotty:
 
Kävin äsken taas hiukan möyhimässä sitä ja lisäämäs himpan nestettä ja siirappia :p :p :p :p Pakkohan sitä oli vähäsen maistaa ja ihan kuule maistu mainiolta *jej* Puolisen tuntia saapi vielä muhia ja sitten jos laittas toiset lootat uuniin, pääsee vielä ehkä tän vuorokauden aikana nukkumaankin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja huomenna juu:
Pistäs vartooja ohjetta tulemaan :)
Miulta ei kyl oikeesti kannata ohjetta kysyä :ashamed:

Mutta näin mie tein:

Kaali (sellanen normikokonen) palasiks veteen pehmenee, sinne sekaan kaks lihaliemikuutioo, ja pari sipulia.
Jauheliha 400gr, mausteet (suola, pippuri, jauhelihamauste ja paprikajauhe ), sekaan myös porkkanaa (1-2kpl ) raasteena.
Vuoan pohjalle puuroriisiä niin että peittyy ohuelti, sitten vaan lappaa kaalia ja jauhelihaa, päälle siirappia, sitä kaalin keitinvettä muutama kauhallinen ja hieman kermaa ja eikun uuniin...
Välillä käy möyhentää ja lisää lientä ja siirappia ja ehkä suolaa jos tarttee...

Näin mie sen tein...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keisarin morsmaikku:
Kaaliloota on parasta! :p Haudutan aina väh 3h.
Nuo oli sellasen kaks ja puol tuntia, tai siis viimoset vielä uunissa, puolisen tuntia... Jos olis ollu iiihan täynnä lootat niin sitten ois miullakin muhinu sen kolme tuntia vähintään :p
 

Yhteistyössä