Nyt mä tarvin ihan oikeasti neuvoja...

  • Viestiketjun aloittaja apuja?
  • Ensimmäinen viesti
apuja?
Meillä on lapset 1v10kk ja 2 viikkoa. Ongelma on se, että kun me miehen kanssa pussataan,halataan tai istutaan sylikkäin, niin esikoinen huutaa ja kiljuu suorastaan hysteerisenä. Tätä on jatkunut jo piiiitkään, joten vauvan tulo perheeseen ei ole syynä.
Mä en oikeesti enään tiedä mitä kokeilla. On kokeiltu että otetaan lapsi mukaan halaukseen ja on selitetty etttei siinä ole mitään pahaa tai pelottavaa jos vahemmat halaa.

Mulla on keinot jo vähissä. Mikä on, kun lapsi suorastaan hätääntyy ja tuntuu menevän paniikkiin? Eilen illalla kun vain nopeasti ohi mennessään mies nappasi kainaloon, esikoinen alkoi huutaa ja lopuksi oksensi. Lopetettiin tietenkin heti ja kysyimme pojalta että mikä on. Poika vaan huusi täyttä kurkkua niin kauan että oksensi :(

Auttakaa nyt. Mä en tiedä enää mitä pitäisi tehdä :(
Ja siis oli jo pitkään ennen vauvan syntymää samanlaista käyttäytymistä.
 
"vieras"
Aika erikoiselta kuulostaa. Meillä samanikäinen tyttö, joka on hiukan mustasukkainen minusta eli äidistään - jos halataan miehen kanssa, tyttö haluaa että otetaan hänet syliin ja jos yritetään molemmat halata tyttöä niin tämä tuuppii isänsä pois, pussaa ja rutistaa mua. Isiäkin halii, ja sanoo (r)akas!, kunhan isi ei hali äitiä.

Onko lapsi joskus joutunut todistamaan teidän tai joidenkin muiden aikuisten isoa riitaa?
 
pusulakko
meillä tyttö 1v3kk ja ihan sama juttu, kiljuu aina kun iskä ja äiti pussaa. Me ollaan ratkastu asia sillä ettei vaan enää pussailla(helpointa?), muuta kuin tyttöä..
 
kuuluu ikään
Kuulostaa voimakkaasti mustasukkaiselta, ilmeisesti äidistään tuossa iässä. Mustasukkaisuus on normaalia lapsen kasvuun ja kehitykseen kuuluvaa, menee varmasti iän myötä ohi. Meillä oli aikas samanmoista pojan kanssa tuossa iässä, tyttö ei ollut ollenkaan niin vahvasti mustasukkainen.
 
"AaPee"
Meillä tuo poika on taas mustasukkainen isästään. Ei meidän riitaa lapsi ole ikinä edes nähnyt :D Mies ei osallistu riitoihin jotan mä riitelen sitten vain yksinäni :ashamed: Mutta siis ei ainakaan ole tietoa että olis nähnyt kenenkään riitelevän.
 
Ottakaa näistä illoista ilo irti ;)

Meillä oli aikalailla sama tilanne esikoisen ollessa pieni, mutta onneks meni ohi parissa viikossa. Toivottavasti teillä pian helpottaa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä