Nyt nopeasti apua miten saan lapsen 1v10kk lopettamaan sormien imemisen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Oikean käden sormet ovat jo tulehtuneet ja imee niitä koko ajan päivisin, olen ihan epätoivoinen. Äkkiä vinkkejä, jos jollakin olisi...
Olis varmaan aikoinaan kannattanu antaa vauvan tyydyttää imemisen tarvettaan.

 
äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsella on ollut tutti käytössä ja on vieläkin nukahtamiseen. Mitä tarkoitat tuolla imemisen tarpeella?
Etkö ihan oikeasti tiedä millä vauva luonnostaan tyydyttää imemisentarvettaan...????
Oisko imetys??? :)

 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsella on ollut tutti käytössä ja on vieläkin nukahtamiseen. Mitä tarkoitat tuolla imemisen tarpeella?
Etkö ihan oikeasti tiedä millä vauva luonnostaan tyydyttää imemisentarvettaan...????
Oisko imetys??? :)
Haloo! Luuletko että kaikki sormiaan imevien lasten äidit ovat olleet imettämättä lastaan?!?
Ei voi olla todellista...
 
Meillä vanhempi tyttö (2,5v) on imenyt toisen käden peukkuaan sikiöajoista asti öisin ja aina kun väsyttää. jo Ultrassa lääkäri totesi että sehän imee siellä mahassa peukkua! Mulle varoiteltiin silloin tutin haitoista enkä opettanut häntä tuttiin ja myöhemmin se ei kelvannut vaikka tyrkytin. Viime viikkoon asti meillä on imetty peukkua ja se on ajoittain ollut tosi pahan näköinen. Siihen on jo kasvanut semmoinen ehkä pysyvä patti jota huomenna mennään lääkärille näyttämään koska se muuttui viime viikolla siniseksi. Tyttö pelästyi itse sen peukkunsa ulkonäköä ja se sattui niin kovin että nyt hän on lopettanut imemisen kokonaan!!! Peukkukaan ei ole enää sininen eikä satu mutta se ei myöskään mene suuhun! Että näin meillä. Nuoremman lapsen opetin tuttiin jotta ei söisi sormiaan.
Vinkkejä en osaa antaa kun meillä ei tepsinyt ennen totaalista pelästymistä mikään. :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, en oikein enää haluaisi tuota tutin käyttöä lisätä, päinvastoin siitä voisi luopua, mutta varmaan nyt ei auta muu kuin jotkut pahanmakuiset aineet sormiin...
No se onkin parempi että syö sormiaan lopun ikäänsä kuin se että vaikka 3v saakka tuttia kun kerran sitä tuntuu kaipaavan.
 
varoitus
Laastari lähtee helposti irti kun sitä vähän aikaa suussa pitää. Itse laitoin lapselleni kevyesti sideharson käteen jonka sormia söi ja selitin, että annetaan sormien nyt parantua, olivat kanssa punaiset. Sideharson jälkeen siirryimme sormikkaisiin. Pari viikkoa ja sormien syönti jäi. Eikä noita sideharsoja ja sormikkaita tarvinnut koko aikaa pitää vain sillon kun alkoi sormet hakeutua suuhun.
 
vieras
Meillä kans sama homma. Neuvolastakin kysyin, mutta siellä sanottiin ettei noin pienelle vielä oikein voisi laittaa kynneliä. Meilläkin ollut välillä peukussa laastari ja silloin ei kyllä ime kun ihastelee sitä laastaria. Yöksi en kuitenkaan oo uskaltanu laastaria jättää, jos unissaan kuitenkin imee ja laastari kesken lähtee sormesta pois.
 
"sari"
Joo ite olen kokeillut laastaria, liimasidettä, sitruunamehua sormiin, etikkaa, yöksi pukua josta hihansuut ommeltu kiinni, kieltämistä, tutin tarjoamista syntymästä asti jne. mikään ei tunnu auttavan, irrottaa laastarit, riisuu puvun jne, Kynneliä ei saa laittaa alle 3v. apteekin mukaan. eli ei meidän 1v 2kk:lle. Hammaslääkäri oli huolissaan että ois saatava imeminen pois kun vaikuttaa leukojen rakenteeseen ja purentaan, on jo vaikuttanutkin, että vakavasta asiasta kyse.
 

Yhteistyössä