Nyt, nyt, NYT saa luvan loppua tällanen touhu!

  • Viestiketjun aloittaja kyllästynyt orja
  • Ensimmäinen viesti
kyllästynyt orja
Kessuttelu nimittäin. Askissa on tasan yksi tupakka jäljellä. Aion tässä hetken kuluttua mennä pihalle, istuutua alas pelkällä yöpuvulla ja miettiä asioita. "Onko minusta oikeasti hauskaa hytistä ulkona tupakan takia?".

Aion vetää tupakasta puolet niin nopeasti kuin ikinä pystyn. Mitä sitten, jos yskittää, keuhkoparathan vaan siellä yrittävät päästä eroon myrkyistä, joita sinne päästän. "Maistuuko hyvältä? Tuntuuko keuhkoissa hyvältä?". Muistanpa vilkaista tarkasti meidän tuhkakuppiamme, joka olisi syytä tyhjentää. "Onko hienon näköistä? Haiseeko hyvältä? Tekeekö mieli edes koskea noihin mustassa vedessä kelluviin lemupaloihin?". Aion miettiä koko tupakoinnin ajan, mitä teen. Keskityn siihen, mitä teen. "Imen, puhallan, imen, puhallan, imen, puhallan... Hetkinen. Teen mitä? Onko tässä järkeä?".

MIKSI MINÄ POLTAN? Mitä mä siitä hyödyn? Siis, ihan oikeasti. Onhan siinä tunnelmansa kun painelee parvekkeelle pakoon kiireistä arkea, saa pari minuuttia hiljaista aikaa. Mutta miksi samalla pitää kiskoa savua keuhkoihin? Tupakka, se on tekosyy... "Menen tupakalle". Miksen voi vain sanoa: "Haluan hetkeksi rauhaan. Menen parvekkeelle, rentoudun kaksi minuuttia ja tulen takaisin sisälle - raikkaan tuoksuisena".

Toivottavasti tämä ei ole mikään ohimenevä mielenheilahdus. Haluan olla aamulla samaa mieltä. Ja koko loppuelämän.

Ah kiitos, nyt olen tyytyväinen kun sain kertoa tämän teillekin.
 
upeeta
Näin leik.salihoitajan näkökulmasta hurraahuudot sinulle! Usemman kirjaimellisesti mustanpuhuvan keuhkon nähneenä toivon sinulle onnea ja puhtia kohti savutonta elämää!!
 
"vieras"
Älä jätä yhtään takaporttia, sytkärit ja kessutarpeet pois. kerää tupakoinnista säästyvät rahat yhteen purkkiin ja keksi mitä varten säästät ne matka? televisio?
 
kyllästynyt orja
TV:n olemme juuri hankkineet mutta matka olisi kyllä ihan kiva! :) Tai sitten voisin ostaa jonkun uuden kivan vaatteen itselleni, mä kun yritän laihduttaakin samalla (eheheh kaikki tai ei mitään ;)). Olen jo saanut 11kg pois ja haluaisin myös siihen vinkkejä, etten missään nimessä liho takaisin! Mulla kun on tuo tupakka/herkut sillä lailla jompikumpi-suhteessa, että jos tekee mieli herkkuja niin menen tupakille... Jos menen tupakille niin ei tee mieli herkkuja..
 
Oon itse lopettanut tupakoinnin raskauden myötä, ja pakko sanoa, että oli niin yksityiskohtainen kuvailu, että alkoi tehdä mieli tupakkaa ihan järjettömästi! :D

Mun mielestä pää on ihan avain asemassa. Kun pää on valmis luopumaan tupakasta, loppu käy suht kivuttomasti. Ei siitä muuten mitään tulekaan, itsensä on aika helppo taivuttaa polttamaan "vielä yhden"..
 
kyllästynyt orja
Mä olin raskausajan kokonaan polttamatta. Silloin se oli helppoa. Nyt ei :D

Herätys oli tänään kello 8 , normaalisti painelen suoraan sängystä röökille mutta ihmeen hyvin sujuu vaikkei tupakkia olekaan :) Vähän ehkä meinas hermo kiristyä tuossa hetki sitten mutta oon yrittänyt saada vähän omaa rauhaa tässä vähän väliä ja koitan pitää hermoni kasassa :D
 
kyllästynyt orja
Ai joo, huomasin tässä äsken jonkun ihan ihmeellisen ajatuksen . Mun rupes hirveeti tekee mieli tilata itselleni jokin uusi lehti tai jotain muuta jostain nettikaupasta, nyt kun tiedän että tulen säästämään kuussa aika paljon rahaa kun tupakkien osto jää pois :D Mutta tällä hetkellä meillä on aika vähän rahaa, kuun lopussa alkaa helpottaa... En tiedä viitsinkö tilata mitään vielä vai odottelenko :) Mä todella harvoin mitään tilailen :D
 
kyllästynyt orja
Anteeks mä tuun tänne päivittämään väliaikatietoja :D hahaha. (wuhuu olen ollut jopa melkein 12h polttamatta!).

Musta tuntuu siltä ,että ei mun niin hirveästi nyt teekään mieli tupakkaa. Mutta hermo on kireällä välillä. Tossa hetki sitten ainakin kun en millään meinannut saada lasta päiväunille, se vaan riehui ja mölötti sängyssään. No, selvisin siitäkin kunnialla. Nyt otan kaffikupposen mukaan ja menen nauttimaan RAIKKAASTA parvekkeestamme :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt orja;24858887:
Mä olin raskausajan kokonaan polttamatta. Silloin se oli helppoa. Nyt ei :D
Voin kuvitella, ei tasan tarkkaan kävisi mullakaan näin helposti, jos kyse olisi vaan musta itsestäni. Tsemppiä, se tupakkapiru tulee ylipuhumaan olkapäällesi monet kerrat, mutta sisulla vaan! Kun saa uudet rutiinit vanhojen tilalle, niin alkaa se tupakkakin kadota pikku hiljaa mielestä. :)
 
"jaa"
Kun mun äiti lopetti tupakan polton, se kävi jauhamassa sen nikotiini purkan samassa paikassa missä kävi tupakallakin. Sai sen hetken pitää. Hieno ajatus sulla, tsemppiä.
 
kyllästynyt orja
Tuo kuulostaa hyvältä idealta, paitsi että mä en oikein teidä vielä ostako nikotiinpurkkaa vai en :) Voisinhan sillä lailla pahimman hermokohtauksen varalle ostaa :D Tavallista purkkaa kylläkin syön.
 
"vieras"
Tsemppiä! Päättäväisyyttä vaaditaan nyt todella! Hemmottele itseäsi muilla tavoin nyt, ja erityisesti ota niitä pään nollaus-/lepotaukoja ihan muuten vaan, ilman että tarvit tuon tekosyyn. Ota vaikka mandariini sinne parvekkeelle, tai kuuma teekuppi.
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";24859510]Tuo ei oo hyvä ratkaisu tuo samassa paikassa korvaavan aineen käyttö. VÄLTÄ KAIKKIA RUTIINEJA, JOITA SULLA TUPAKANPOLTON KANSSA OLI![/QUOTE]

Ei se varmaan kaikilla toimi, mutta äidilläni toimi ainakin. Se on ollut kohta vuoden polttamatta. Eikä se sitä tupakkapaikalla käyntiä kauaa jatkanut.
 

Yhteistyössä