Nyt on jotain vinksallaan.

Mulle määrättiin panacodia nielurisaleikkauksen jälkeen ja söinkin niitä maksimiannoksella 8tbl päivässä. Toisena päivänä sairaalassa aloin miettimään että tältäköhän tuntuu olla pilvessä :) Mutta ei niistä sen kummempaa sen jälkeen tullu eikä koukuttanut ainakaan sillä kertaa. Ja tehokkaat olivat kivunlievitykseen, sivuvaikutuksena tuttu ummetus.. yöks...

Ja tuosta vielä että ei se kyllä vaikuta imetyksenkään aikana jos yhden tabletin otat silloin tai tällöin särkyyn. Yhdestä tabletista imeytyy tosi vähän jos yhtään mitään äidinmaitoon ja sillä tuskin on mitään vaikutusta vauvaan. Eri asia sitten jos joutuu säännöllisesti käyttämään ja pidempiä aikoja...
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
btw panacodeja ei saa käyttää raskaana!! joten mitenhän vieraalle on niitä määrätty?
Miten mulla on toisenlainen käsitys...
kyllä 2003 vuonna määrättiin selkäkipuun raskaana ollessa vko 24.raskauden ja imetyksen jälkeen söin 3kk 4tbl pv kunnes löyty lääkäri joka puudutti selän tai jotain juuriblokadilla. nyt mennyt 5v kohta ilman kipuja! lääkkeeseen koukkuun. sairaalassa antoivat 2panacodia ja 1 sirdaludin ja voin sanoa että pelotti humala.
 
kokemus
Sain kans ko. lääkettä nielurisaleikkauksen jälkeen. Toivuin nopeasti ja kivut jäi, mutta otin silti muutamana iltana Panacodin sen olon takia :eek: Lopulta heitin ne tabletit pois, niitä oli iso pakkaus määrätty ja olisin varmaan popsinut lopulta ne ihan rentoutukseen. Kamalaa :eek: :eek: . En uskalla enää ottaa. Raskausaikana sain niitä kans kyllä särkyihin, mutta päätin kärsiä, enkä ottanut. Alkoi jotenkin pelottaa tuo yllättävä koukkuuntuminen.
 
Saa Panacodia käyttää raskauden aikana. Mulla on määrätty sitä selkäkipuun ja migreeniin; ainoa mikä auttaa molempiin.
Mutta ihan totta on, ettei kannata liikoja määriä ottaa, ne nimittäin koukuttaa.
Mä otan selkäkivun ollessa pahimmillaan max 1,5 poretalettia yöksi että saan nukuttua, päivällä otan vaan jos migreenin pukkaa päälle.


Joku muuten kirjoitti tuosta panacodiin koukkuunjäämisestä olisko reilu vuosi sitten tuolla äitien terveys-osiossa.
Aika hurjia oli ne määrät mitä hänellä meni vuorokaudessa vieläpä raskauden aikana. :/
 
Heh.. Anteeksi... :ashamed:

Jos panacodista tulee kiva olo, niin mitenköhän kävis Lyrikalla tai tramalilla?
Joo panacod laittaa pään vähä sekaisin. Lyrikasta hihittelin kuin nousuhumalassa ja olokin oli "ihana", ei kipuja. Tramal myös turruttaa aivot kiitettävästä.

Ja kaikkia olen saanyt lääkärin määräyksestä kipujen hoitoon. Lyrikaa popsin 3 kk putkeen, mutta noi sivu oireet tasottu kahdessa viikossa. Tramalia muuten syöttivät mulle tossa raskausaikanakin.
 
juu... panacod on tuttu lääke täälläki... lekuri kysy miulta että haluanko panacodia vaikko burana 800, sanoin jotta buranaa, koska panacod koukuttaa miut täysin...

se on aika pelottava lääke koska se tekee sen hyvän olon niin äkkiä... ja vierkkarit on kanssa helvetilliset...

ja panacodia SAA nykyään käyttää raskaanaollessa, sai jo vuonna 2006 ku mie tulin raskaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
juu... panacod on tuttu lääke täälläki... lekuri kysy miulta että haluanko panacodia vaikko burana 800, sanoin jotta buranaa, koska panacod koukuttaa miut täysin...

se on aika pelottava lääke koska se tekee sen hyvän olon niin äkkiä... ja vierkkarit on kanssa helvetilliset...

ja panacodia SAA nykyään käyttää raskaanaollessa, sai jo vuonna 2006 ku mie tulin raskaaksi.
Juu niin ne syöttää pancodia raskaana oleville. Mullekin sitä syöttivät, mutta ku sitten lopulta niitä olis pitäny syödä 4 tunnin välein jotta kivut pysyisivät poissa/siedettävinä niin vaihtoivat tramaliin. Kodeiini on pahempi koukuttaja kuin toi tramadoli.
 
Suomessakin on raportoitu tapaus, jossa imettävä äiti otti panacodin ja lapsi kuoli. Se lääke rentouttaa niin paljon, että voi salvata lapsen hengityksen. Joten imettäessä ei saa käyttää Panacodia, ellei pidä vähintään 12 tunnin taukoa imetyksessä, nää ohjeet sain sairaalasta noin 1,5kk sitten.
 
jo vieras
Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Suomessakin on raportoitu tapaus, jossa imettävä äiti otti panacodin ja lapsi kuoli. Se lääke rentouttaa niin paljon, että voi salvata lapsen hengityksen. Joten imettäessä ei saa käyttää Panacodia, ellei pidä vähintään 12 tunnin taukoa imetyksessä, nää ohjeet sain sairaalasta noin 1,5kk sitten.
Mulle tuota määrättiin kun olin viimeisilläni. Mulle tuo ei auttanut edes siihen kipuun edes kuin puoleks tuntia!
 
Huh, Panacodista tuli niin hirvee olo että olin jonottamassa päivystykseen kaikkien särkyjeni ja pahan olon kanssa... Avuksi sain jonkun kipupiikin morfiinijohdannaista, sen jälkeen lens Panacodit rroskiin...
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
btw panacodeja ei saa käyttää raskaana!! joten mitenhän vieraalle on niitä määrätty?
Miten mulla on toisenlainen käsitys...
Lääkitys on AINA yksilöllistä.
Panacod ei ole valmiste, joka on EHDOTTOMASTI kielletty rask.aikana.
 
neulatyyny
mulle on raskauden aikana tehty akupunktioo migreeniin kun lääkkeitä ei voi syödä. migreenit oli viikottaisia ja kun kävin 3 kertaa akupunktiossa (laitettiin varmaan 15 neulaa(mitkä ei todellakaan satu)/kerta) ja migreeni pysyi melkein kolme kuukautta pois!! meillä oma tk-lääkäri teki ja ne meni vielä ihan pk-maksulla!!!

kiinalaiset on fiksuja!!!
 
harmaana
mä en tajuu...miten se voi muka "antaa"hyvän olon??Mä jouduin niitä parikin popsia peräkkäi muutama vuosi sitten,ei kipua vienyt pois mutta en huomannut muitakaan vaikutuksia..
 
En lukenut ihan kokonaan, mutta Panacod-paketissa lukee, että saa käyttää raskaana ollessa. Mä söin kyseistä lääkettä kun hartiat vetivät niin jumiin, ettei pää kääntynyt ja muuta en silloin voinut syödä eikä olis edes auttanut. Mutta mä vaan ihmettelen sitä, mitä lääke on teillä monella saanut aikaan, koska mulla se helpotti ainoastaan kipuun. Ei tehnyt mitään "kivaa oloa".
 
mulle ei tule panacodista mitään, paitti toisinaan väsy, mutta voi herramun jee tuota tramalia :eek: kivut ei kyllä mene minnekkään, vaan ku pönttö on nii pihalla ettei mitään tolkkua. saikulla antovat 50mg kun oli kohtutulehdus, koitin kyllä pyytä 25mg kun tiesin että silläki lähtee tolkku(olo on ku ois juonu tunnissa 0,5l pullon kirkasta) joten, voitte kuvitella mikä olo oli kun oli menny pari tuntia tuosta 50mg tabletista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
btw panacodeja ei saa käyttää raskaana!! joten mitenhän vieraalle on niitä määrätty?
Ihan kuule sairaalassa niitä annettiin. Olin sen kivun takia siis 3pv sairaalassa. Buranaakin antoivat. Jollet usko ni kysy sieltä synnäriltä. Sitä mulle kuitenkin syötettiin!
Oiskohan ollut Panadoleja... =)
Mä en ole ikinä huomannut panacodeja ottaessa mitään erityistä..
 

Yhteistyössä