Nyt on sellaset sörsselit keittiössä että on ihme jos ei muurahaiset muuta muualle

Alku kesästä oli muurahaisia ihan tajuttomat määrät tiska- ja apupöydillä. Myös allaskaapissa ja luulinkin että sieltä kautta ne meille tulee.
Pistin allaskaappiin ja tiskapöydälle sellaset muurahaisloukut mitä kaupasta saa. No eipä niillä ollut mitään tehoa. Siinä sitten kun pähkäilin että mitähän niille keksisi niin nepä katosivatkin ihan itsestään.
Nyt sitten alkuviikosta ne ilmaantui taas riesaksemme.
Olen yrittänyt tehopuhdistaa tiska- ja apupöytiä oikein olan takaa. Olen pitänyt ne koko ajan tyhjänä ja puhtaana. Ei ole auttanut.
Nyt tässä tänä iltana huomasin että hellan takaa niitä lappaa :/ Hellaa en saa siirrettyä nyt kun käteni on kipeä ja mies on matkoilla. (pitää huomenna hälyyttää joku joka kykenee sen siirtämään)
Laitoin pöydille ja sinne hellan taaksekin yritin tiputtaa kanelia, suolaa, valkosipulijauhetta, yrttisuolaa ja sit vielä pöydille lotrasin etikkaa :whistle:
On nyt peijuuni jos ne ei katoa :/

Huomen aamulla jos näkyy vielä yksikin muurahainen niin haen just heti välittömästi sellaset myrkyt että :kieh:

Vaikka auttaakohan tuo myrkyttäminenkään kun talon ympärykset on muurahaisten koloja täynnä. Pihalaattojen välit, talon kivijalat ym. ???
Ne pesät on varmaan tuolla talon alla ja ei kai niitä sieltä voi mitenkään myrkyttää, vai voiko??

Vai pitääkö mun alkaa hommaamaan muurahaiskarhu lemmikiksi :LOL:
 
ellu
Huomenta Hulda,käypäs ostamassa baition sirotetta ja pistä ohjeen mukaan kastelukannuun vesi ja jauhe ,kierrä ulkona muurahaisten kolot,meillä on useana kesänä kierretty mökkiä,katoavat aina käsittelyn jälkeen,mutta seuraavana kesänä uusi paikka.Jauhetta on käytetty myös sisällä,lattialista irti,jauhetta sinne ja lista takasin,on kyllä kamala myrkky joten siitä sisäkäytöstä....pakkauksessa on ohjeet ja varoitukset,meillä eivät yhden käsittelyn jälkeen enää sisälle tulleet ja tästä on jo vuosia.
 
Meillä oli keväällä sama juttu ja kylppärissä on taas tällä viikolla alkanut kuhina käydä. Minä käytin keväällä ruokasoodaa ja valkopippuria. Erikseen kylläkin ja kyllä ne väheni tuolta kylppäristä aika hyvin. Ajattelin just äsken suihkussa käydessäni että pitäisköhän laittaa taas pippurit lattialle.
 
Triana
MITÄ muurahaisia teillä on? Meillä nimittäin tunkee sisälle niitä ISOJA, mustia onko ne nyt hevosmuurahaisia tms. niitä, jotka tykkää lahosta puusta (yksi lahoon puuhun tehty pesä hävitettiinkin jo keväällä tuosta talon nurkalta)

Vai onko teillä vain niitä pieni, sokerimuurahaisia tms. mitä ne on ne ruskeat.

Nuo isot mustathan syö kai vaan puuta, ruokakaapeissa tms. niitä ei ole näkynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Hulda huoleton:
Sokerimuurahaisia ne on ja hiivatti vieköön ne ei ole yön aikana kadonnu |O |O
Nyt tämä on sotaaaaaa :kieh:
Kokeiles sitä valkopippuria. Minä ripottelin sitä kylppärin lattialle viime yönä ja aamulla ei näkynyt enää yhtään muurahaista. Ripottelet sitä pitkin niiden kulureitille ja sinne mistä ne tulee, niin pitäis ainakin vähetä.
 
Meillä lähti keittiöistä muurahaiset niin että laitoin pari desiä vettä ja suolaa siihen veteen niin paljon, että vesi ei enään imeny sitä suolaa.. Sit se seos suihkepulloon ja sitä suihkuttelin paikkoihin missä muurahaiset kulki. Ja pihalle kunnon myrkyt.
 

Yhteistyössä