Nyt on sitten se nokkahuilu ostettava, mistä niitä saa?

Kolmasluokkalaisen luokassa aloitetaan syysloman jälkeen nokkahuilun soitto. Mistä saa sellaisen huilun, että se kelpaa kouluun?

(ja kyllä, minulla on hiukan asennelatausta ko. soitinta kohtaan, mutta yritän olla näyttämättä sitä lapsille)
 
[QUOTE="vieras";27317635]Musiikkiliikkeistä esimerkiksi saa. Ja älä suotta suhtaudu ennakkoluuloisesti. Se on kätevä soitin esimerkiksi nuottien lukemaan oppimista ajatellen.[/QUOTE]

Arvaa vain kuka ei ole ikinä oppinut lukemaan nuotteja... Vihasin koko nokkahuilua yli kaiken. No, tiedän ettei lapsille saa tartuttaa omia ennakkoluuloja, mutta silti ajatus nokkahuilusta täällä kotona puistattaa :D

Blaah, täältä on 40 km lähimpään musiikkiliikkeeseen, joten jonkun mainitsema kimppatilaus olisi ollut ihan hyvä homma.
 
eriarvoista
Meillä lapset saa nokkahuilun koululta ilmaiseksi. En ole edes ajatellut ennen tätä aloitusta, että näin ei joka koulussa olekaan. Emme maksa myöskään oppikirjoista. Mun lasten koulussa nokkahuilu menee samasta budjetista kuin kirjatkin.
 
Meillä lapset saa nokkahuilun koululta ilmaiseksi. En ole edes ajatellut ennen tätä aloitusta, että näin ei joka koulussa olekaan. Emme maksa myöskään oppikirjoista. Mun lasten koulussa nokkahuilu menee samasta budjetista kuin kirjatkin.
Täällä on koulussa lainaksi nokkahuiluja, mutta niitä ei riitä kaikille. Ja muutenkin tietysti kiva ettei ole jonkun muun kuolaama. Ei minunkaan aikanani kultaisella 80-luvulla saanut nokkahuilua omaksi, lainahuilulla soittelin. Kiva että jossain saa :)
 
"vieras"
Arvaa vain kuka ei ole ikinä oppinut lukemaan nuotteja... Vihasin koko nokkahuilua yli kaiken. No, tiedän ettei lapsille saa tartuttaa omia ennakkoluuloja, mutta silti ajatus nokkahuilusta täällä kotona puistattaa :D

Blaah, täältä on 40 km lähimpään musiikkiliikkeeseen, joten jonkun mainitsema kimppatilaus olisi ollut ihan hyvä homma.
En mäkään ikinä oppinut nuotteja lukemaan, mutta soittelin korvakuulolta :D
 
"plopp"
Oho, en minäkään tiennyt että jossain täytyy ostaa nokkahuilut itse. Täytyykö teidän ostaa myöskin kanteleet, kitarat, bassot, rummut, triangelit ja kaikki muutkin soittimet, joita koulussa tullaan jossain vaiheessa kokeilemaan? :D
 
[QUOTE="plopp";27317755]Oho, en minäkään tiennyt että jossain täytyy ostaa nokkahuilut itse. Täytyykö teidän ostaa myöskin kanteleet, kitarat, bassot, rummut, triangelit ja kaikki muutkin soittimet, joita koulussa tullaan jossain vaiheessa kokeilemaan? :D[/QUOTE]

Toivottavasti ei :D Ehkä nokkahuilujen kohdalla on tuo hygieniakysymys se, minkä vuoksi ne ovat mielellään henkilökohtaisia.
 
"jep"
Meillä lapsen luokasta tuli papru että ketkä haluaa tilata, eli yhteistilaus koululta ja ei maksanu montaa euroa. Ei tarvinu siis itse lähteä tilailemaan.

Mut ÄLÄ osta muuminokkahuilua! Ostin sen joululahjaksa ja sehän oli ihan paska lelu vaan.
 

Yhteistyössä