NYT RIITTI!

ostan jätesäkkejä ja mätän KAIKKI lelut niihin! |O

kolme päivää olen rankuttanut,että lelut pois lattialta ja siellä ne EDELLEEN pyörii :kieh:

levittää jaksetaan, muttei kerätä :headwall:

katotaan kuin elo sujuu ilman leluja muutaman päivän. :whistle:
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ostan jätesäkkejä ja mätän KAIKKI lelut niihin! |O

kolme päivää olen rankuttanut,että lelut pois lattialta ja siellä ne EDELLEEN pyörii :kieh:

levittää jaksetaan, muttei kerätä :headwall:

katotaan kuin elo sujuu ilman leluja muutaman päivän. :whistle:

Tuttu tunne... Toimii tuo aina vähänaikaa ja sitten voi taas jemmaan panon uusia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Kannattaa toteuttaa uhkaukset. Meillä poika muistaa vieläkin miten kävi kun ei leluja kerätty... sulloin ne säkkiin ja vein viikoksi vintille.
kyllä todellakin toteutan. niin monta kertaa olen sanonut,nätisti ja rumasti. ja kun ei mene perille niin sillä on seurauksensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Kannattaa toteuttaa uhkaukset. Meillä poika muistaa vieläkin miten kävi kun ei leluja kerätty... sulloin ne säkkiin ja vein viikoksi vintille.
Meillä ei vaan tunnu toimivan toi takavarikko :/ Välillä on tytön dvd levyt olleet kuukaudenkin jemmassa. Mutta ei mene opit perille.
2 vuotias tuli yks päivä oikein auttamaan kun äiti alko kerätä sen leluja jemmaan. Sano olleensa tuhma joten lelut lähtee. Käytös ei vaan muuttunut :whistle:
 
Minä ostin ikeasta kaksi sellaista 300 litran kannellista läpinäkyvää laatikkoa ja laitoin lelut niihin. Siellä ne nurkassa on eikä kukaan edes pyydä niitä aukaisemaan. Ennen kun laitoin niitä säkkiin ja pois niin lapset koko ajan vinkui niitä takaisin.
 
Meillä toimi myös, oikein hyvin. Kerran vin avokkoon leluja ja sen jälkeen on esikoinen siivonnut oikein nätisti huoneensa JOKA ILTA!
Välillä olen sitten antanut hänen siivota huoneensa vasta seuraavana aamuna, ja yleensä huone onkin siisti jo kun mä sitten seuraavana aamuna herään :D
 
Mä tein jossain vaiheessa tylysti niin että kaikki lelut pistettettiin pois ja kerrallaan sai ainoastaan yhden leikin tarpeet ja uusia ei tippunut ennen kuin vanhat oli korjattu laatikkoonsa. Joka päivä jauhan samaa mantraa että vanhat leikit siivotaan pois ennen kuin uusi aloitetaan ja ennen iltapalaa on kaikki leikit siivottava pois. Ja kun iltapala aika on mennyt ohi eikä leikkejä ole vielä siivottu niin menee ohi sekä iltapala että jatkossa lattialla olevat lelut, ne nimittäin menee laatikkoonsa ja kiertoon eteenpäin. Pari laatikollista leluja ja muutamaa iltapalaa köyhempinä alkoi kummasti pointti mennä perille.
 

Yhteistyössä